JNMK skrev 2025-11-04 10:37:44 följande:
Tack snälla för att du tänker på och håller tummarna för mins små ägg idag ❤️
Själva äggplocket gick bra (jag har tur och tycker inte det känns så mycket) och det blev 12 ägg, något färre än förra gången men jag försöker tänka att det inte behöver vara negativt. Nu är jag ett nervöst vrak, fick veta igår att de inte ringer dagen efter när det planeras ET, i så fall bara om det inte blivit något att sätta tillbaka på lördag. Men om vi vill får vi ringa och veta befruktningen. Har funderat fram och tillbaka om vi ska ringa eller inte och bestämt oss för att vi avvaktar iallafall till imorgon, då jobbar vi båda hemma och kan ringa och ta emot beskedet i lugn och ro och om de inte ringer idag så borde det innebära att åtminstone något blivit befruktat..usch det är verkligen riktigt jobbig väntan.
Tänker på dig idag och håller alla tummar och tår för återföring och till frys idag ❣️
Vilken tur att det går smidigt för dig med äggplock! För mig är det fruktansvärt smärtsamt och traumatiserande. Jag har ont i flera dagar?
12 ägg är jätte bra, den brukar säga att det handlar om kvalité och inte kvantite.
Av 18 ägg fick vi 10 befruktade och idag fick vi en återfört och en till frysen? lite besviken är man men så är det.
dem har två embryob som de ska hålla koll på tills imorgon och kanske ska dem frysas in, men det tror jag inte hehe.
Det är bra att ni avvaktar tills nu båda är hemma, men jag tror på att denna gången så lyckas vi båda❤️