• Nellbf

IVF 2025

Jag kände att det var dags att skriva lite här för jag tror att vi är många fler som går igenom samma sak.

Jag är 28 år och min man är 40 år.

Vi har försökt få barn nu i 2,5 år precis i början av januari gjorde vi vårt första IVF försök. Nu i helgen var det testdag och ci fick negativt på stickan, det fungerade alltså inte. Jag började blöda och nu har jag extrem mensvärk och blöder mycket.

Hur håller man ihop? Någon med erfarenhet? Gjorde ni något speciellt så det fungerade? 

Vi har en 5 dagars blastocyst i frysen som ska in snarast möjligt. 

• Svar på tråden IVF 2025
  • JNMK
    Kanin och katt mamma skrev 2025-11-14 14:17:12 följande:

Jag hade återbesök på gyn idag, jag har ett stigande HCG på 45. Dock blöder jag fortfarande en del, men de kunde inte förstå varför. Ena läkaren säger att HCG borde sjunka rejält men den andra säger att HCG stiger innan den sjunker och att det är förmodligen pågående missfall. Jag fick en till tid på söndag för blodprov för att se ifall HCG har sjunkit. Min sambo försöker bara finnas där för mig, han gör så gott han kan. Men han är också ledsen? 

nä men kliniken säger inte så mycket, är lite besviken där för när jag ringde in idag så erbjuder dem ingen samtalskontakt eller egen undersökning. Dem sa att jag får vänta tills på söndag. Jag blir bara ledsen?

Vad skönt att du mår bättre! Du kommer hinna repa dig ordentligt fram tills din insättning. ❤️
    Ja asså jag är lite förvånad att de lät mig göra en insättning när risken för överstimulering fanns. Denna veckan är verkligen den värsta jag har varit med dem. Önskar att dem sa stopp för mig med.

Hur går det för er? ❤️
  • Allyballybo

Hej,
    Gjorde min första insättning i måndags (3/12) är idag på rd3 o vaknade inatt av att jag hade jätteont i höger sida typ i äggstocken. Satte in ett 3-dagars så känns som de skulle vara för tidigt att det skulle vara att det börjar fästa redan. Gick upp på toa o höll på o svimma för att det gjorde så ont. Det har gått över men är fortfarande lite ömt o känns lite som kram. Vad tror ni det kan vara? Någon som haft samma? Behöver jag vara orolig?

• Anonym (nellybb)

Hej. jag och min sambo gör utredning just nu och kommer kanske göra IVF i Västerås genom regionen. Är det någon som vet hur lång väntetid eller "kö" det är där nu? 

• Anonym (A.N.)
    Anonym (nellybb) skrev 2025-12-05 15:16:44 följande:

Hej. jag och min sambo gör utredning just nu och kommer kanske göra IVF i Västerås genom regionen. Är det någon som vet hur lång väntetid eller "kö" det är där nu? 

Tips är att ringa till potentiella kliniker och fråga om aktuell väntetid. 🙂
  • Anonym (Första och enda försöket)

Det blev totalt 8 frysta blastocyster! 2st AA och resten AB. 
    känns så spännande men jösses va tiden kryper och förväntas ägglossning hamnar mitt i julen så blir inget förens slutet på januar. Om inte äl var sen nu efter plocket. Det kan den väl vara? 

• Anonym (Johannas)

Hej,

Hur lång tid tog det för er i Stockholm att få svar på remissen? Vi förväntar oss avslag och väntan är olidlig.

• JNMK
    Anonym (Första och enda försöket) skrev 2025-12-15 21:06:10 följande:

Det blev totalt 8 frysta blastocyster! 2st AA och resten AB. 
    känns så spännande men jösses va tiden kryper och förväntas ägglossning hamnar mitt i julen så blir inget förens slutet på januar. Om inte äl var sen nu efter plocket. Det kan den väl vara? 

Vilket otroligt resultat, grattis! För mig var ägglossningen typ en vecka sen efter totalfrys, men precis som vanligt efter ovitrelle, så kan nog variera beroende på trigger (och individuella variationer såklart). Jag missade dock min ägglossning med stickor (trots hysteriskt testande) i cykeln efter och nästa ÄL blir mitt under julstängningen så FET planeras för mig också i slutet på januari. så segt att vänta men försöker tänka på att jag är glad och tacksam för att ha 3 blaston i frysen och under tiden passa på att njuta av julledigt från både jobb och ivf (om än påtvingat) 😊
    Anonym (Johannas) skrev 2025-12-16 11:26:25 följande:

Hej,

Hur lång tid tog det för er i Stockholm att få svar på remissen? Vi förväntar oss avslag och väntan är olidlig.

Det tog strax över en månad för oss men då var det under sommarstängningen, så hade säkert kunna gå ännu snabbare. Varför tror du att ni ska få avslag? Håller tummarna för att ni får positivt besked🤞
  • Anonym (Johannas)
    JNMK skrev 2025-12-16 14:53:28 följande:
    Det tog strax över en månad för oss men då var det under sommarstängningen, så hade säkert kunna gå ännu snabbare. Varför tror du att ni ska få avslag? Håller tummarna för att ni får positivt besked🤞

Vad skönt att det gick så fort för er ändå! Vi har väntat på remissen i lite över en månad och jag håller på att gå under!

Endast min sambo har fast jobb och inkomst. Jag blir klar med mina heltidsstudier i juni men tittar man på arbetsmarknaden för mitt blivande yrke så sitter jag snarare redo för registrering hos A-kassan... Läkaren sa att de troligen inte godkänner oss (i Stockholm iaf) men att hon kan prova att skicka en remiss och hålla tummarna.

Lycka till i januari! 🙏

• JNMK
    Anonym (Johannas) skrev 2025-12-16 15:04:42 följande:

Vad skönt att det gick så fort för er ändå! Vi har väntat på remissen i lite över en månad och jag håller på att gå under!

Endast min sambo har fast jobb och inkomst. Jag blir klar med mina heltidsstudier i juni men tittar man på arbetsmarknaden för mitt blivande yrke så sitter jag snarare redo för registrering hos A-kassan... Läkaren sa att de troligen inte godkänner oss (i Stockholm iaf) men att hon kan prova att skicka en remiss och hålla tummarna.

Lycka till i januari! 🙏

Åh vad stressigt, förstår att det är en riktigt nervös och ångestladdad väntan då. Känns ju orimligt att inte bli godkända när båda ändå är heltidssysselsatta i nuläget och en har en trygg anställning, hoppas de godkänner ändå! 

• Anonym (Johannas)

Idag ändrades status så att det blev uppdaterat datum på remissen i 1177. Men inget nytt i Alltid Öppet. På 1177 står det dagens datum och "mottagen" och ett namn. Vad betyder detta? Minns någon stockholmare när det blev så för er och hur lång tid det tog innan remissvaret kom? Vill så gärna veta innan jul, oavsett svar. Orkar inte vänta mer. 

• Noor8

hej på er igen alla kämpare med ivf 💜
    Det är min tredje återförening, idag är jag på dag 16 efter återföringen av embryon , jag har test dag den 6/1 men jag har tjuvtestat  idag 4/1 två dagar tidigare , det visar POSITIV  mina ögon kan inte tro vad jag såg idag , jag har testat med två olika gravidetetest clearblue  och rufs bägge visar POSITIV kan jag vara gravid ?

Det skulle jag våga tro! ❤️ 
    Grattis! Hur mår du? 😊 

idag fick jag glad gubbe på äl-stickan.

Jag ska ringa imorgon men jag kan inte för mitt liv förstå NÄR det blir FET? 

det är en 5 dagars blasto som ska in. 

är det 5 dagar efter glad gubbe eller 5  + 2? 

Barnmorskan skrev att dom kan göra återföring alla dagar utom om jag får en gladis på en måndag Pga helgstängt?
    och progesteronet? När börjar jag med det? 

• alison13
    Noor8 skrev 2026-01-04 11:54:21 följande:

Det är min tredje återförening, idag är jag på dag 16 efter återföringen av embryon , jag har test dag den 6/1 men jag har tjuvtestat  idag 4/1 två dagar tidigare , det visar POSITIV  mina ögon kan inte tro vad jag såg idag , jag har testat med två olika gravidetetest clearblue  och rufs bägge visar POSITIV kan jag vara gravid ?

Ahhhhh grattis!!!! Det är ett starkt linje!!! 
  • alison13
    Anonym (Första och enda försöket) skrev 2026-01-04 14:36:13 följande:

Det skulle jag våga tro! ❤️ 
    Grattis! Hur mår du? 😊 

idag fick jag glad gubbe på äl-stickan.

Jag ska ringa imorgon men jag kan inte för mitt liv förstå NÄR det blir FET? 

det är en 5 dagars blasto som ska in. 

är det 5 dagar efter glad gubbe eller 5  + 2? 

Barnmorskan skrev att dom kan göra återföring alla dagar utom om jag får en gladis på en måndag Pga helgstängt?
    och progesteronet? När börjar jag med det? 

Jag kör modified natural? med ägglossningsspruta och för oss det är 7 dagar efter sprutan. Så jag är osäker men gissar att det är 5+2

Igår gjordes en FET med ett 4AA embryo. Det var inte det lättaste. min livmodertapp är tydligen bakåt och till vänster så hon försökte få tag på den i dryga 45 min. Galet att jag inte kissade på mig så som hon rotade runt och tryckte på magen. 
    Men nu är det på plats! 
    Roligt att man får se embryot på skärmen innan ❤️

• JNMK
    Noor8 skrev 2026-01-04 11:54:21 följande:

Grattis🥳🥳
    Anonym (Första och enda försöket) skrev 2026-01-10 10:36:58 följande:

Igår gjordes en FET med ett 4AA embryo. Det var inte det lättaste. min livmodertapp är tydligen bakåt och till vänster så hon försökte få tag på den i dryga 45 min. Galet att jag inte kissade på mig så som hon rotade runt och tryckte på magen. 
    Men nu är det på plats! 
    Roligt att man får se embryot på skärmen innan ❤️

åh vad spännande! är det dig första återföring? Håller tummarna för plus på testdagen!
Svar på tråden IVF 2025