• Nellbf

IVF 2025

Jag kände att det var dags att skriva lite här för jag tror att vi är många fler som går igenom samma sak.

Jag är 28 år och min man är 40 år.

Vi har försökt få barn nu i 2,5 år precis i början av januari gjorde vi vårt första IVF försök. Nu i helgen var det testdag och ci fick negativt på stickan, det fungerade alltså inte. Jag började blöda och nu har jag extrem mensvärk och blöder mycket.

Hur håller man ihop? Någon med erfarenhet? Gjorde ni något speciellt så det fungerade? 

Vi har en 5 dagars blastocyst i frysen som ska in snarast möjligt. 

• Svar på tråden IVF 2025
  • JNMK
    Kanin och katt mamma skrev 2025-11-13 19:00:38 följande:

Tack fina! 

Nej, dem är inte så intresserade av det känns det som. Blir lite ledsen för det känns som jag hänger löst överallt.
    Dem sa att jag skulle höra av mig vid bestämd test dag (söndag). Känner mig otroligt ensam i detta faktiskt. 

hur mår du i din överstimulering❤️?

Jag förstår verkligen att du känner att du hamnar mellan stolarna och att det känns ensamt och väldigt oroligt! 
    tycker det är konstigt att din klinik inte vill följa upp överstimuleringen, den är ju ett resultat att den behandling de utfört?? hur mår du nu och hur går det med blödningen? har du bra stöd i din partner? 

jag mår mycket bättre, svullnaden gick ner efter några dagar och jag har inte ont i äggstockarna längre. Så här i efterhand är jag glad över att det inte blev någon insättning även om det kändes tungt just då, känner väldigt mycket med dig som är så dålig nu ❤️

• Anonym (Första och enda försöket)

Hej! 

Hoppar in här. 
    Vi plockade ägg i onsdags, 24 st varav 14 blev befruktade. 

Det blir totalfrys pga ohss.. östradiolet låg på 12440 😵?💫
    visst blev det lite snopet att behöva vänta ytterligare men nu några dagar efter så känns det helt rätt. 

Jag har två barn sedan innan, 17 och 13 år gamla.
    Min blivande man har inga. Vi försökte i 2 år men sökte sen hjälp i sista sekund. Jag fyller 40 på torsdag så hann precis 😄 
    Jag blev av med en äggledare pga ett x för 10 år sedan.

Det blir väl insättning i början på januari skulle jag tro. Samma månad som min äldsta blir 18 år så börjar vi förhoppningsvis om 😄

• Kanin och katt mamma
    JNMK skrev 2025-11-14 10:24:56 följande:

Jag förstår verkligen att du känner att du hamnar mellan stolarna och att det känns ensamt och väldigt oroligt! 
    tycker det är konstigt att din klinik inte vill följa upp överstimuleringen, den är ju ett resultat att den behandling de utfört?? hur mår du nu och hur går det med blödningen? har du bra stöd i din partner? 

jag mår mycket bättre, svullnaden gick ner efter några dagar och jag har inte ont i äggstockarna längre. Så här i efterhand är jag glad över att det inte blev någon insättning även om det kändes tungt just då, känner väldigt mycket med dig som är så dålig nu ❤️

Jag hade återbesök på gyn idag, jag har ett stigande HCG på 45. Dock blöder jag fortfarande en del, men de kunde inte förstå varför. Ena läkaren säger att HCG borde sjunka rejält men den andra säger att HCG stiger innan den sjunker och att det är förmodligen pågående missfall. Jag fick en till tid på söndag för blodprov för att se ifall HCG har sjunkit. Min sambo försöker bara finnas där för mig, han gör så gott han kan. Men han är också ledsen? 

nä men kliniken säger inte så mycket, är lite besviken där för när jag ringde in idag så erbjuder dem ingen samtalskontakt eller egen undersökning. Dem sa att jag får vänta tills på söndag. Jag blir bara ledsen?

Vad skönt att du mår bättre! Du kommer hinna repa dig ordentligt fram tills din insättning. ❤️
    Ja asså jag är lite förvånad att de lät mig göra en insättning när risken för överstimulering fanns. Denna veckan är verkligen den värsta jag har varit med dem. Önskar att dem sa stopp för mig med.

• Kanin och katt mamma
    Anonym (Första och enda försöket) skrev 2025-11-14 13:29:04 följande:

Hej! 

Hoppar in här. 
    Vi plockade ägg i onsdags, 24 st varav 14 blev befruktade. 

Det blir totalfrys pga ohss.. östradiolet låg på 12440 😵?💫
    visst blev det lite snopet att behöva vänta ytterligare men nu några dagar efter så känns det helt rätt. 

Jag har två barn sedan innan, 17 och 13 år gamla.
    Min blivande man har inga. Vi försökte i 2 år men sökte sen hjälp i sista sekund. Jag fyller 40 på torsdag så hann precis 😄 
    Jag blev av med en äggledare pga ett x för 10 år sedan.

Det blir väl insättning i början på januari skulle jag tro. Samma månad som min äldsta blir 18 år så börjar vi förhoppningsvis om 😄

wow så fantastiska resultat! Gratulerar😍

• Anonym (Lily96)
    Kanin och katt mamma skrev 2025-11-14 14:17:12 följande:

Jag hade återbesök på gyn idag, jag har ett stigande HCG på 45. Dock blöder jag fortfarande en del, men de kunde inte förstå varför. Ena läkaren säger att HCG borde sjunka rejält men den andra säger att HCG stiger innan den sjunker och att det är förmodligen pågående missfall. Jag fick en till tid på söndag för blodprov för att se ifall HCG har sjunkit. Min sambo försöker bara finnas där för mig, han gör så gott han kan. Men han är också ledsen? 

nä men kliniken säger inte så mycket, är lite besviken där för när jag ringde in idag så erbjuder dem ingen samtalskontakt eller egen undersökning. Dem sa att jag får vänta tills på söndag. Jag blir bara ledsen?

Vad skönt att du mår bättre! Du kommer hinna repa dig ordentligt fram tills din insättning. ❤️
    Ja asså jag är lite förvånad att de lät mig göra en insättning när risken för överstimulering fanns. Denna veckan är verkligen den värsta jag har varit med dem. Önskar att dem sa stopp för mig med.

Fy så tråkigt att höra💔 Fick upp hoppet nyss när jag läste att du fick positivt via blodprov och ev blödning pga irritation. Hoppas blödningen avtar. Ni får ta en dag i taget. Styrkekramar till dig och din partner! 
  • JNMK
    Kanin och katt mamma skrev 2025-11-14 14:17:12 följande:

Usch vilken jobbig väntan och att du känner dig så utlämnad av kliniken💔 så konstigt att de valde gå vidare med insättning när det fanns risk för överstimulering?

Förstår att ni båda är oroliga och ledsna, ni får rå om varandra ordentligt. Skickar positiva tankar och styrka och håller tummarna för posiva besked efter blodprovet imorgon ❤️
  • Anonym (Första och enda försöket)

5st femdagars blastocyster i frysen till efter jul 🤶 
    Tänk vad mycket som måste klaffa ändå.. av 24 ägg så
    ?bara? fem till mållinjen. 

• Hejåhoj
    Anonym (Första och enda försöket) skrev 2025-11-17 17:10:27 följande:

5st femdagars blastocyster i frysen till efter jul 🤶 
    Tänk vad mycket som måste klaffa ändå.. av 24 ägg så
    ?bara? fem till mållinjen. 

Men fem stycken är jättebra! tror jag haft tre som mest. Så grattis till det 🥰 
  • Hejåhoj
    JNMK skrev 2025-11-09 12:36:37 följande:

Vi fick besked idag om att vi har 3 i frysen!! Känns så overkligt och jag är så tacksam 🙏🙏 är det någon som har tips inför återföring i naturlig cykel om hur man bäst hittar ägglossning med stickor? 

Grattis till det 🥰
    till mig sa dem att jag bara skulle testa på mornar, men jag har nästan aldrig hittat ägglossningen på en morgon utan på kvällen. Så jag struntade i vad de sa och testade både morgon och kväll vilket var tur annars hade jag väl hållt på än idag fem månader senare. Sen ringde jag dem å sa att jag hittade den på kvällen innan men inte på morgonen innan eller efter. Jag tror att detta med jag inte skulle testa på kvällen var att dem fick svårare att räkna fram när vi skulle göra återföringen, men jag kan ju inte rå för att jag bara hitta den då.. slutade ju med att de räknade rätt och återföring lyckades:)
  • JNMK
    Hejåhoj skrev 2025-11-22 08:55:36 följande:
    Grattis till det 🥰
    till mig sa dem att jag bara skulle testa på mornar, men jag har nästan aldrig hittat ägglossningen på en morgon utan på kvällen. Så jag struntade i vad de sa och testade både morgon och kväll vilket var tur annars hade jag väl hållt på än idag fem månader senare. Sen ringde jag dem å sa att jag hittade den på kvällen innan men inte på morgonen innan eller efter. Jag tror att detta med jag inte skulle testa på kvällen var att dem fick svårare att räkna fram när vi skulle göra återföringen, men jag kan ju inte rå för att jag bara hitta den då.. slutade ju med att de räknade rätt och återföring lyckades:)
    Tack❣️jag testar och testar så jag nästan blir galen. Har tagit clearblue digital på morgonurin enligt instruktioner från kliniken sedan cd10, från cd14 har jag dessutom tagit de billiga stripsen från rfsu vid lunch, eftermiddag och kväll och har haft några som är semi-starka men inte positiva mitt på dagen/eftermiddag men sen svagare under kvällen i tre dagar (cd14-16). Clearblue är negativa men testlinjen har blivit lite starkare. Nu är jag på cd17 och börjar bli orolig att jag missat peak eller att jag inte kommer få någon ägglossning denna cykel. Suck alltså all denna väntan och läsa av kroppen hela tiden gör en galen ????
Svar på tråden IVF 2025