EnAnonumius skrev 2025-03-17 15:23:53 följande:
Och du har ju fastnat i något patetiskt tankemönster om att du är den enda som tänker på barnens bästa ingen annan gör det alls, inte ens TS.🙄
Vi andra tänker på barnets bästa, bara för att vi inte resonerar på samma sätta som dig så betyder det inte i praktiken att vi inte tänker på barnens bästa. Det är du som vägra attt acceptera att andra kan resonera på ett annat sätt än dog, ä n enbart svartmåla TS och lägga huvudansvaret på henne bara för att den patetiska mannen som är barnets far inter klara av att göra ett ansvarstagande och adekvat jobb som förälder.
När skall du förstå att man kan visst tänka på barnens bästa även om man inte resonera identiskt som du? Aldrig?
Ni demonstrerar väldigt tydligt att ni inte tänker på barnens bästa - ni vill bara försvara en mamma till varje pris.
Såpass att ni helt missar att jag också står på mammans sida när det gäller att sätta ner foten mot pappans konstiga krav - bara med den vinkeln att det borde ha kommunicerats direkt till pappan.
Tror det var Molly som iaf gav med sig och erkände att även hon anser att TS borde ha kommunicerat ett nej till sitt ex.
Ni andra försöker vrida på det jag skriver på ett av två sätt (eller en kombination):
1) att jag på något sätt indikerat att mamman borde ha tagit ansvar och faktiskt påmint barnen eller tom köpt present till exets nya kvinna. (Nej, det har jag aldrig påstått)
2) Att barnen "inte tagit skada" av den här situationen (vilket ni faktiskt inte kan veta - men det är skrämmande att ni ANTAR att de INTE tagit skada, istället för att tänka att en förälders jobb är att SE TILL så de inte tar skada)