olof 45 skrev 2025-03-17 17:06:25 följande:
Ni demonstrerar väldigt tydligt att ni inte tänker på barnens bästa - ni vill bara försvara en mamma till varje pris.
Såpass att ni helt missar att jag också står på mammans sida när det gäller att sätta ner foten mot pappans konstiga krav - bara med den vinkeln att det borde ha kommunicerats direkt till pappan.
Jasså står du på mammans sida? Ändå kräver du att mamman tar huvudansvaret "och hjälper barnen" med present till hans nya?
Står du på¨mammans sida? Gör du verkligen det. Varför är det så otroligt viktigt att göra personpåhopp på TS och säga att hon är sur och bitter? Det gör du ganska så upprepat. Det funklar iunte i din tankevärd att TS kan vara så enkelt som uppgiven och frusterad, då pappan har brustit i sitt ansvar flera gånger, vilket framkommer om du verkligen läser vad TS skriver.
Jag skriver det igen. Man kan mycket väl stå på barnens sida och vilja barnens bästa samtidig även om man nu "försvarar mamman".
Tror det var Molly som iaf gav med sig och erkände att även hon anser att TS borde ha kommunicerat ett nej till sitt ex.
Är du alltid så perfekt svartvit tänkande och väljer då att utgå från att alla andra är lika svartvita i tänkande som dig?
Bara för att man inte har skrivit något i texten är aldrig samma sak som att man tycker att TS kunde sagt i från till pappanb.
Ni andra försöker vrida på det jag skriver på ett av två sätt (eller en kombination):
1) att jag på något sätt indikerat att mamman borde ha tagit ansvar och faktiskt påmint barnen eller tom köpt present till exets nya kvinna. (Nej, det har jag aldrig påstått)
2) Att barnen "inte tagit skada" av den här situationen (vilket ni faktiskt inte kan veta - men det är skrämmande att ni ANTAR att de INTE tagit skada, istället för att tänka att en förälders jobb är att SE TILL så de inte tar skada)
WOW.. Titta igenom dina texter.. Som är så kryddade med "...men TS kunde
<fyll i valfri svartmålning av TS>...
Sedan så skriver jag det igen. Håll isär på vem som skriver vad. Jag vägrar att ta ansvaret för vad andra individer skriver i denna tråden. Det är något du bara ska förstå.
Så sluta upp med din dubbla måttstock "Läs ordentligt mina texter", du läser ju knappast andras texter ordentligt ö.h.t.
Jag skriver inte för någon annan i tråden.
Så lägg med ditt "ni", utan svar på var varje individ skriver i deras texter.
1) Jag har aldrig sagt i något av mina inlägg att du indikerar på att TS skulle hjälpa barnen eller rent av köpa presenterna till ex:ts nya.
Så vad får du den fabeln ifrån, inte mina texter iallafall?
Vad ANDRA har skrivit i sina inlägg skall stå för dem, det tar du inte emot mig i framtiden.. Eller kommer det att bli för svårt för dig att förstå detta?
2) Jag har aldrig hävdat att barnen inte skulle kunna ta skada. Så här far du med en direkt lögn om v ad jag hart skrivit, bara för att du vägra att skilja på vem som skriver vad.
Kommer aldrig att göra det heller att hävda att barnen inte skulle KUNNA fara illa.
Det jag har där emot skrivit är att:
då vi saknar information om huruvida barnen tagit skada eller inte, så det är dumt, när man saknar den informationen, att ta för givet att barnen tar skada per se, så som du gör..
Ser du och förstår den signifikanta skillnaden mellan vad som jag faktiskt har skrivit och vad du hävdar skrivs av mig?