• Anonym (Mamma)

Presenter till exets nya?

Exmakens "nya" (om man nu är ny efter snart två år) fyllde år samma dag barnen skulle dit. Nu är han sur över att jag inte påminde barnen om att fixa presenter till henne.

Är det verkligen så orimligt? Han säger att han påminde också, men eftersom barnen är så disträa och har lätt för att glömma av ville han att jag skulle se till att de gjorde det.

• Svar på tråden Presenter till exets nya?
  • olof 45
    Anonym (Mamma) skrev 2025-03-17 14:14:37 följande:
    Nej det gjorde han inte och barnen hade inget som helst intresse att spendera sina pengar på henne. Den yngsta slängde ihop ett kort precis innan för att hon kände sig tvungen, de andra gjorde inget.
    Du skriver det själv, i din trådstart. "Han säger att han påminde ocks"
  • Anonym (Mamma)
    olof 45 skrev 2025-03-17 14:17:52 följande:
    På hans vecka ja. Men han såg inte till att det blev gjort.
  • Anonym (vilken)
    olof 45 skrev 2025-03-17 14:15:36 följande:
    Ingen skada skedd? Hur vet du det? Du tänker alltså inte på hur barnen kanske kände sig, när de mötta pappan som hade förväntningar på dem, som de inte levde upp till? 

(Igen, jag tycker inte att barnen BORDE ha förberett sig nödvändigtvis, iallafall itne på mammans bekostnad - men pappan borde redan ha den infon, så att det itne blir en reaktion direkt framför barnen).

Det verkar vara många här som inte riktigt kan tänka på vad "bästa för barnen" betyder? Hat mot ex-män verkar vara större... Trist! 
    Dels så vet vi inte om barnen hade några negativa känslor kring det. 

Och dels så är det pappans problem om han ställer krav som han sen inte ser till att hans barn kan leva upp till. Att TS ska ta över hans ansvar för barnens känslor, barnens agerande är inte rimligt.  

Den som inte förstår och tar ansvar för barnens bästa är pappan och ingen annan. 
  • EnAnonumius
    Det verkar vara många här som inte riktigt kan tänka på vad "bästa för barnen" betyder? Hat mot ex-män verkar vara större... Trist! 
    Och du har ju fastnat i något patetiskt tankemönster om att du är den enda som tänker på barnens bästa ingen annan gör det alls, inte ens TS.🙄

Vi andra tänker på barnets bästa, bara för att vi inte resonerar på samma sätta som dig så betyder det inte i praktiken att vi inte tänker på barnens bästa. Det är du som vägra attt acceptera att andra kan resonera på ett annat sätt än dog, ä n enbart svartmåla TS och lägga huvudansvaret på henne bara för att den patetiska mannen som är barnets far inter klara av att göra ett ansvarstagande och adekvat jobb som förälder.

När skall du förstå att man kan visst tänka på barnens bästa även om man inte resonera identiskt som du? Aldrig?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (XX&)
    Ingen skada skedd? Hur vet du det? Du tänker alltså inte på hur barnen kanske kände sig, när de mötta pappan som hade förväntningar på dem, som de inte levde upp till? 

(Igen, jag tycker inte att barnen BORDE ha förberett sig nödvändigtvis, iallafall itne på mammans bekostnad - men pappan borde redan ha den infon, så att det itne blir en reaktion direkt framför barnen).

En normal förälder fixar en egen present "från barnen" eller "från alla". 

Man håller inte på att störa sitt ex med en massa ovidkommande tjafs med sin nya kvinnas/mans födelsedagsfirande. Det får man väl fixa själv inom familjen. 

Det bästa för barnen är att slippa köpa presenter till vuxna människor med egen inkomst.
  • EnAnonumius
    olof 45 skrev 2025-03-17 14:17:52 följande:
    Och då skall man sjunka så lågt och ta för givet att det handlar om att han påminde barnen via telefonerna, bara för att pappan säger att han har påmint?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • molly50
    olof 45 skrev 2025-03-17 14:11:25 följande:
    Enligt vad jag läst så påminde han dem också via just telefonerna, men han trodde itne det var tillräckligt pga diverse diagnoser - att face-to-face påminnelse var nödvändigt.
    Ja,men då skulle han väl ha påmint dem face to face då.
    Alt. ringt dem om sms inte funkar.
    Även om barnen är hos sin mamma så är det ju hans ansvar om han vill att de ska köpa presenter åt hans flickvän.
  • Anonym (X)
    Anonym (Mamma) skrev 2025-03-17 14:15:34 följande:
    Barnen själva, vilket indirekt blir jag eftersom det är jag som står för deras veckopeng.
    Varför ger inte han veckopeng?
    Hur tänker han att de ska köpa present om han inte sponsrar?
  • Anonym (vilken)
    Anonym (X) skrev 2025-03-17 16:34:16 följande:
    Han tänker att TS är hans eviga stödperson och sponsor. För alltid och i alla avseenden :) 
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (X) skrev 2025-03-17 16:34:16 följande:
    Han ska egentligen stå för två av barnens veckopeng, men han säger först att de ska göra massa saker för att få det, och när de gjort det ger han dem inte ändå. Jag har fått ta över massor av utgifter för barnen för att han håller på så. Barnen ska inte bli lidande på grund av honom. Han vägrade tex fylla på ena tonåringens mobil med annat än comviqs lägsta en gång i månaden, så hon kunde inte höra av sig när hon var iväg efter det tagit slut.
Svar på tråden Presenter till exets nya?