molly50 skrev 2025-03-18 11:32:57 följande:
Men om du läser hur han beter sig mot henne och barnen så kan du kanske förstå henne lite bättre.
Hennes senaste inlägg t ex,där hon beskriver att han pratar skit om henne inför barnen.
Tycker du det är att sätta barnens bästa i främsta rummet?
Ja,i det avseendet så tycker jag att TS borde sätta ner foten och marker att det är ok för honom att ha vilka åsikter om henne han vill,men inte att vräka ur sig det framför barnen.
Och det är också vad jag hade gjort om jag vore i hennes situation.
Annars hade jag känt mig medskyldig.
Men när det gäller att påminna barnen om att köpa presenter åt hans nya så tycker jag att det ligger på hans ansvar,inte TS.
Och jag tycker inte att TS är medskyldig till om barnen ev skulle känna att de hamnar i kläm.
De verkade ju dessutom inte bry sig speciellt mycket.
TS har sagt att pappan "är sur". Hon har också skrivit att barnen inte brytt sig speciellt mycket om att fixa presenter till pappans nya tjej, vilket man kan förstå.
TS har inte sagt ifall pappan riktat surheten, eller kritik om att mamman inte påminnt barnen, direkt till barnen eller inte. Inte vad jag kunnat läsa iaf. TS har inte heller sagt något om hur barnen känner nu, efter att pappan blev besviken och sur. Vi vet inget om vad som hände mellan barnen och pappan, när barnen dök upp hos honom.
Sen tycker jag att du upprepar många saker som jag redan hållit med om, och jag förstår inte syftet med det riktigt. Ja, ts borde sätta ner foten. Att de inte ska svartmåla varandra framför barnen. Självklart.
Däremot - om barnen kände att de hamnade i kläm för att pappa hade bett mamma påminna dem om en sak, men mamma valde att inte göra det OCH att inte säga det till pappan direkt - då ÄR mamman medskyldig. Hon hade kunnat förhindra att barnen hamnade i kläm, genom att ta diskusionen med pappan INNAN barnen åkte dit! Men det resonemanget har jag redan förklarat. Many, many times.