olof 45 skrev 2025-03-21 08:54:43 följande:
Inte alls. Du läser det jag skriver väääldigt selektivt.
Så var det dags, igen, för två av dina dubbla måttstockar.. 🙄
Dessa två dubbla måttstockar denna gång är "rycka ur sitt kontext" och "läsa slarvigt"..
Jag har skrivit flera gånger att pappan inte verkar vara nåt att hänga i julgranen, men vi pratar inte MED PAPPAN i den här tråden, så vad tjänar det till att belysa hans dåliga beteende? Måste jag skriva det i varje inlägg? Ok? Det är verkligen för bedrövligt att pappan pratar illa om TS inför barnen! Så? Nöjd? Vet itne vad det ger er att jag skriver ut denna för mig SJÄLVKLARHET, gång på gång, men där har ni.
Nej jag har aldrig skrivit och påstått att du skall skriva att pappan är kass och dålig i alla sina inlägg.. Det var just detta det INTE handlade om i kontexten mellan mig och Molly50 (som jag hade citerat och svarat)..
Du rycker mitt svar ur kontexten och sedan svarar på det.
Molly50 hade gjort en adekvat reflektion på att du aldrig ens kommenterade att Pappan smutskastar TS inför barnen och det var just det jag kommenterade om.
Apropå "självklarheter".
För mig 'r det en självklarhet att en mamma i9n te skall behöva axla rollen som mamma och täcka uppå för en kass förälder, och gå den andre förälderns ärenden för något som inte är viktigt för barnen. Och för mig är det en självklarhet att om nu pappan anser att det är viktigt att barnen skall ge hans nya presenter så är det hanb som skall fixa själv med påminnelser och eventuellt hjälpa barnen med presenterna, inte mamman..
Bara för att något är en självklarhet för DIG så kan du inte kräva att ans´dra också skall se det som självklarheter... Självklarheter är subjektivt inte objektivt.
Att pappan beter sig dåligt ger tyvärr inte TS någon form av frikort. DET är min egentliga poäng. Att TS borde ge sig själv en styrkekram, och sen fokusera på att SJÄLV vara en så bra mamma som det bara går. Och den saker har inget att göra med pappan.
Nu är du där igen och skapar fabler. Läser extremt selektivt (måste var en av dina favorit dubbla måttstockar)...
Och MIN poäng är att du skall sluta med att bygga upp fiktiva scenarier och analysera dessa fiktiva scenarier kring hur barnen mår och hur de kommer kläm, och hålla det emot TS sedan.
Och min andra poäng är att du även slutar upp med att komma med personpåhopp på TS som
b.la dessa "sluta att hata sitt ex" och "sur och bitter".
Att du "uppfattar henne som det" är ingen ursäkt och ingen förklaring, att du skall uttala dig tvärsäkert på "att det är så":