Tecum skrev 2025-02-08 17:33:35 följande:
TS skriver i #21 att exet och flickvännen inte är familj.
Tvivlar på att så stora barn ser föräldrarna som en familj, de brukar ha lättare att anpassa sig än de vuxna ibland.
Håller med om att det är pappans sak att be barnen att ordna present, eller att göra det själv. Men tycker du det vore fel av TS att fråga barnen hur de tänkte göra?
Ja klart att hon skriver så..
Det är ju för att barnen själva inte ser "den nya" som familj (inlägg #4), och för TS själv så är ju knappast "den nya" familj. Så vart ville du komma med den kommentaren, som "kontring"?
Ja du kan tvivla hur mycket du vill, precis som jag kan göra motsatsen och säga att "barnen
kan...".. Vad som är fakta vet enbart TS barn och TS hur barnen ser det.
Jag har redan klargjort vad jag tycker. Men kan ta det en gång till och utförligare.
TS har ingen som helst anledning att fråga baneren, och/eller påminna barnen om present till pappans nya.
Påminna och/eller fråga barnen hur de tänker göra, skall enbart gå an på pappan. Det är ju pappans familj det handlar om.
Så jag anser att det är riktigt fel gjort av pappan att kontakta TS och säga till henne om att påminna barnen om den nyas födelsedag. Det är något han bara ska sköta själv om påminnelse och/eller fråga hur barnen tänker göra, utan att blanda in TS i det hela.