olof 45 skrev 2025-03-11 13:08:17 följande:
Nåja... Jag har bara analyserat situationen, och försöker få mamman att agera på bästa sätt för sina barn. Alla situationer där man kan få umgängessaboterande mammor att tänka till, tycker jag att man ska ta! Sett alltför många barn fara illa pga idioter till vuxna.
Ja det stämmer att det finns många barn som far illa.
Men nu handlar det ju knappast om att barn far illa i TS fall eller att TS aktivt hindrar barnen att vara hos pappan varannan vecka.
Det handlar om att TS inte vill göra pappans jobb med att påminna barnen om presenter till hans nya. Det är något pappan bara ska fixa själv.
Och det är bara direkt infantilt antagande av dig att komma surrandes med "umgängessaboterande mammor" ocxh att TS skall få sig en tankeställare.
olof 45 skrev 2025-03-11 13:13:41 följande:
I fall där det gäller BARN så håller itne jag med dig. Man kan alltid säga "det är iten mitt jobb att påminna pappan om att det är pappa-frukost på dagis", osv osv - och det stämmer att det inte är mammans jobb. MEN om hon inte gör det, så är det barnen som kommer i kläm. Så är det bara.
Ursäkta vad svamlar du om här? Din text här saknar ju helt samröre med innehållet i min text.
Om pappan anser att det är så viktigt med att barnen ger presenter på hans veckas så skall pappan fixa det tillsammans med barnen på hans vecka, inte bekvämt ringa till TS och säga till henne att påminna barnen.
Latmasken till pappan kunde ju be om att få prata med barnen själv och påminna dem om present till hans nya om det var så viktigt för pappan. Men va gör latmasken? Jo han väljer att dumpa över hela ansvarets på TS i stället för att ta ansvaret själv och påminna barnen.
Så kommer det sedan en infantil, person på nätet och försvara pappan med näbbar och klor och utan som helst grund anklagar TS för att umgänges sabotera. 🙄🙄
Allt som handlar om att lära sitt dumma ex en läxa, men som sätter barn i kläm, är jag emot. Kommer alltid vara.
Ja det är vi alla. Ingen vill ju att barnen skall komma i kläm.
Det borde du ju vara med.
Men vad är din kritik mot pappan? Det är helt bortblåst och du spyr galla enbart över TS. Och sjunker så lågt som att anklaga henne för umgänges sabotage. Trots att det är så långt ifrån umgängessabotage det handlar om i TS fall faktiskt.
Skaffa inte barn med lata idioter är mitt tips. Min fru har aldrig behövt påminna mig om barns aktiviteter, vad deras fröknar heter, när det är kvarsamtal, vad barnens personnr är, vilken storlek de har i kläder, när ny vinterjacka behöver köpas osv. Aldrig! Equal partners.
Vad duktig du är som kommer ihåg sådant och tar ansvar. Vad vill du ha en medalj, en medalj i självskryt?
Fast uppenbarligen får inte TS sätta ned foten och se till att pappan tar sitt faktiska ansvar och blir då "likvärdig förälder", då skall du yla och tjura och sjunka så lågt och hävda att TS "umgänges saboterar" och att "barnen kommer i kläm". 🙄
Så skaffar ni barn med idioter, får ni sedan stötta era barn.
Wow, vilket bra tips..
Hittade du det tipset på ett cornflakes paket?