EnAnonumius skrev 2025-03-11 15:05:56 följande:
Oj oj oj oj oj....
Även om du NU när många har sagt till dig om dina dumma svar i tråden, så kommer du bara med en radda av ord om pappan.
Ändå i slutändan så lägger du över HELA ansvaret enbart på TS. Och anser att TS har hela ansvaret i grund och botten.
Inte ett ord, trots din harang av invektiv om pappan, om att pappan borde se över situationen med barnen och vad han kunde göra för dem.
Men snälla, läs det jag skriver.
Gång på gång säger jag att pappan gjort fel MEN man kan bara ändra på sig själv!
Ts kan bara kontrollera sig själv!
Fler skilsmässoföräldrar borde förstå detta. Jag vet psykologer som ger samma råd - att för BARNENS SKULL bör man som mamma påminna pappor om saker, trots att det känns bittert. För. barnens. Skull.
Hur surt det än känns.
Sedan kan man försöka sätta gränser mot pappan samtidigt, men inte på ett sådant sätt så barnen kommer ikläm!
Det är min åsikt.
Sammanfattningsvis:
TS ex är dum. Jag säger inget emot det. han borde itne ha frågat TS om hjälp, utan skött saken själv.
Jag tycker inte att TS borde hjälpa - men genom att inte ta den dialogen DIREKT MED PAPPAN, så hamnade BARNEN att ta smällen/pappans besvikelse., Kul för barnen? Tror ni det? Det tror inte jag.
Tänk vad mycket surhet jag bemöter här, fast jag försöker sätta BARNEN i fokus?
Skumt... men men. Tycker ni att mammor 'får' bete sig dåligt för att deras ex är stolpskott även om barn kommer i kläm, då kan jag bara beklaga