• Elisand

BIM Mars 2025

Bim Mars 2025

Hej! 

Det här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025! 

Vi stöttar varandra Hjärta

Skriv gärna en presentation om dig själv!

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu håller vi tummarna för plus i mars Glad

• Svar på tråden BIM Mars 2025
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (blomman) skrev 2025-03-06 16:46:04 följande:

Och nu kom mensen precis enligt beräknad dag. Krävdes väl bara slöseri innan idag av ett graviditetstest innan den bestämde sig för att komma 😅

Men åh, så nedstämd!! Drömmen om barn 2025 är nu borta. Tårarna rinner. Nya tag till 2026. Vi funderar nämligen på att ta en till två månaders paus, för att vi funderat på de här med att inte ha ?decemberbarn?, fylla år mitt i julen och sådär. Men de kanske är ?dumt? tänkt av oss? Ska man fortsätta försöka? Hur tänker ni andra?

Sen börjar det närma sig ett års försök för vår del, tänkte då ta kontakt med vården för hjälp. Vart vänder man sig? Till sin närmsta barnmorskemottagning? Är inte riktigt dags än men snart.

Så tråkigt ❤️ vi var där innan vårt första barn, bara mens och negativa tester i ett år tills vi fick ett plus som blev ma och sen efter det ett år till med negativa tester och mens innan vi fick plusset som visade sig vara livets gåva självt ❤️ 

Det behövs bara rätt månad ibland. Utredningar visade inga bekymmer för oss och hade den där månaden vår som blev till varit vårt första försök hade det tagit sig på första försöket istället 🙏
     Med det sagt så gör inte många försök som slutar i mens att det inte snart blir ett plus istället ❤️
  • Anonym (Ardna)

Och nu kom mensen precis enligt beräknad dag. Krävdes väl bara slöseri innan idag av ett graviditetstest innan den bestämde sig för att komma 😅

Men åh, så nedstämd!! Drömmen om barn 2025 är nu borta. Tårarna rinner. Nya tag till 2026. Vi funderar nämligen på att ta en till två månaders paus, för att vi funderat på de här med att inte ha ?decemberbarn?, fylla år mitt i julen och sådär. Men de kanske är ?dumt? tänkt av oss? Ska man fortsätta försöka? Hur tänker ni andra?

Sen börjar det närma sig ett års försök för vår del, tänkte då ta kontakt med vården för hjälp. Vart vänder man sig? Till sin närmsta barnmorskemottagning? Är inte riktigt dags än men snart.

Sök på barnlöshet och din region på Google så kommer du nog dit du ska. I Skåne kan man göra egen vordbegöran på 1177 till rmc. Men heter lite olika i olika regioner 🥰
  • Anonym (Ardna)
    Palettbladet25 skrev 2025-03-06 16:52:22 följande:

Tack snälla du för bra svar. Då ska jag nog beställa hem.. tror du det blir bra med den som är ?östrogen och progesterontest?? 

❤️❤️❤️

Vet inte om östrogen säger så mycket när man är gravid, men det skadar väl inte . Vet de har bara progesteron annars ☺️
  • Anonym (blomman)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-06 17:01:43 följande:
    Så tråkigt ❤️ vi var där innan vårt första barn, bara mens och negativa tester i ett år tills vi fick ett plus som blev ma och sen efter det ett år till med negativa tester och mens innan vi fick plusset som visade sig vara livets gåva självt ❤️ 

Det behövs bara rätt månad ibland. Utredningar visade inga bekymmer för oss och hade den där månaden vår som blev till varit vårt första försök hade det tagit sig på första försöket istället 🙏
     Med det sagt så gör inte många försök som slutar i mens att det inte snart blir ett plus istället ❤️
    Tack snälla för dina svar! Bor också i Skåne så då vet jag hur jag går vidare, tack! 

Vad tuff resa ni haft bakom er! ❤️
  • Anonym (Hoppaspånr3)
    Anonym (N) skrev 2025-03-05 21:16:20 följande:

Cykeldag 44 idag?. 14 dagar efter ägglossning och ingen mens i sikte. Inget positivt graviditetstest heller.

Min cykel har fuckat upp totalt efter missfall i oktober, tycker ni att jag borde höra av mig till spec mvc och be om hjälp? Har alltid haft regelbunden cykel, 33-35 dagar mer lutealfas på 11 dagar. Alltid! Men nu- heeeeelt åt skogen med grymt ömma bröst och illamående, världens pms. 

Har någon annan vart med om att er cykel blivit helt knäpp efter missfall? Typ samma långa cykler alla månader efter missfallet. Kom gärna med input ❤️

Du kan alltid ringa och rådfråga, men du ska vända dig till gynmottagningen ❤️
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (blomman) skrev 2025-03-06 17:27:17 följande:
    Tack snälla för dina svar! Bor också i Skåne så då vet jag hur jag går vidare, tack! 

Vad tuff resa ni haft bakom er! ❤️
    Det var jobbigt när vi var där men värt all väntan, det känns som det blev precis som det var meningen till slut ❤️ Nu hoppas vi på en bonus med ett litet syskon 🥹
  • Juli1990

Förstår din känsla och hur ledsen du blir ❤️. Kan så relatera! :( 
    nya tag!! 

Jag har också haft dom funderingarna om decemberbarn men om mensen kommer nästa vecka har vi ändå bestämt oss för att köra på utan uppehåll! 

• Anonym (Önskan97)

Förstår din besvikelse ❤️ min mens slutade idag och jag hade också tyvärr nästan förväntat mig att få barn 2025 ?men så lätt är det såklart inte. Vi har bestämt oss för att köra på trots potentiellt decemberbarn, det hade känts jobbigt att fundera på om just den månaden hade tagit sig om vi försöker många månader till efter det. Det blir nog bra oavsett!
  • Anonym (blomman)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-06 18:18:36 följande:
    Det var jobbigt när vi var där men värt all väntan, det känns som det blev precis som det var meningen till slut ❤️ Nu hoppas vi på en bonus med ett litet syskon 🥹
    Håller tummarna att ni får ett syskon snart 🥰
  • Anonym (blomman)
    Juli1990 skrev 2025-03-06 18:47:25 följande:

Förstår din känsla och hur ledsen du blir ❤️. Kan så relatera! :( 
    nya tag!! 

Jag har också haft dom funderingarna om decemberbarn men om mensen kommer nästa vecka har vi ändå bestämt oss för att köra på utan uppehåll! 

Anonym (Önskan97) skrev 2025-03-06 20:42:36 följande:
    Förstår din besvikelse ❤️ min mens slutade idag och jag hade också tyvärr nästan förväntat mig att få barn 2025 ?men så lätt är det såklart inte. Vi har bestämt oss för att köra på trots potentiellt decemberbarn, det hade känts jobbigt att fundera på om just den månaden hade tagit sig om vi försöker många månader till efter det. Det blir nog bra oavsett!

Ja jag har nog börjat fundera på om vi inte också ska köra på - för tänk så är nästa månad den rätta månaden! Får prata ihop mig med partnern och se vad vi kommer fram till 🥰 
Svar på tråden BIM Mars 2025