• Elisand

BIM Mars 2025

Bim Mars 2025

Hej! 

Det här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025! 

Vi stöttar varandra Hjärta

Skriv gärna en presentation om dig själv!

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu håller vi tummarna för plus i mars Glad

• Svar på tråden BIM Mars 2025
  • Anonym (Hoppaspåtur)

Den här cykeln efter MA har varit så konstig. Fick blinkande smiley på CB advanced förra lördagen,  fast smiley på tisdag kväll blinkande på onsdagen och sedan fast torsdag morgon. Sedan blinkande igår och blinkande nu I morse.  I torsdags hos gyn kunde jag se en stor mörk ring och hon sa att det var ett stort ägg. Men ville inte säga om jag skulle ha ägglossning eller om jag precis har haft. Hon tyckte att jag skulle vänta till nästa cykel och börja försöka då. Att jag hade en tjock och fin slemhinna och att jag borde få mens om 7-10 dagar. 

Blir slemhinnan tjock innan man haft ägglossning eller är det precis i samband med ägglossningen som den tjockare på sig? Någon som har koll på detta ?

• Annpor

Rosenrot, någon som har erfarenheter? Kan den hjälpa till att  förkorta cykeln något? Hade 47 (!) dagars cykeln denna månad. Haft strul med cykellängden sedan efter missfall i höstas. 

Fick också Provera utskrivet för att förkorta min cykel, men har inte kunnat äta den pga biverkning i form av  migrän. Någon som haft Provera utskrivet för samma sak?

• 7barnsmamman87
    Annpor skrev 2025-03-08 07:54:18 följande:

Rosenrot, någon som har erfarenheter? Kan den hjälpa till att  förkorta cykeln något? Hade 47 (!) dagars cykeln denna månad. Haft strul med cykellängden sedan efter missfall i höstas. 

Fick också Provera utskrivet för att förkorta min cykel, men har inte kunnat äta den pga biverkning i form av  migrän. Någon som haft Provera utskrivet för samma sak?

Angående provera har jag fått det utskrivet tidigare pga att jag hade blödningar och det misstänktes att jag hade lågt progesteron. Första gången var 2012 och detta var för att få igång cyklerna ordentligt. Jag tog dessa i 10 dagar och vips så va jag gravid istället, vilket jag ville.

Fick det utskrivet igen förra året mot mellanblödningar som jag har mellan ägglossning och mens. Alltså hela tiden. Det va samma som tidigare alltså. Det hjälpte inte alls nu. Jag har hört att så mycket mellanblödningar kan göra att ägget inte hinner fästa. Detta sätter sig dock min nuvarande läkare emot. Så mitt problem är väl lite mer tvärtom. Men borde kunna funka åt andra hållet med. Blödningen ska ju komma när man slutar med tabletterna. 

Har också tagit rosenrot nu i tre månader och för mig verkar ägglossningen komma 2 dagar tidigare. jag antar att det är pga det. 

• Rumpetrollet

Tog precis ett negativt test på BIM-1. Jag blir så ledsen för det känns så tröstlöst. Kommer det någonsin att gå? 
    Börjar närma oss 2-års strecket i hur länge vi har försökt få ett syskon till våran son. Har haft 2 MA det första året, men nu snart ett år med blanka tester. Finns det nåt hopp? 
    Vi är båda 34 år. 

• Anonym (Tredje)
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-03-08 06:30:19 följande:

Den här cykeln efter MA har varit så konstig. Fick blinkande smiley på CB advanced förra lördagen,  fast smiley på tisdag kväll blinkande på onsdagen och sedan fast torsdag morgon. Sedan blinkande igår och blinkande nu I morse.  I torsdags hos gyn kunde jag se en stor mörk ring och hon sa att det var ett stort ägg. Men ville inte säga om jag skulle ha ägglossning eller om jag precis har haft. Hon tyckte att jag skulle vänta till nästa cykel och börja försöka då. Att jag hade en tjock och fin slemhinna och att jag borde få mens om 7-10 dagar. 

Blir slemhinnan tjock innan man haft ägglossning eller är det precis i samband med ägglossningen som den tjockare på sig? Någon som har koll på detta ?

Kan inte svaret på din fråga men jag har haft två ma och haft konstiga cykler efter det. Känner igen känslan att man vill bli gravid med engång. 
  • Juli1990
    Rumpetrollet skrev 2025-03-08 09:06:39 följande:

Tog precis ett negativt test på BIM-1. Jag blir så ledsen för det känns så tröstlöst. Kommer det någonsin att gå? 
    Börjar närma oss 2-års strecket i hur länge vi har försökt få ett syskon till våran son. Har haft 2 MA det första året, men nu snart ett år med blanka tester. Finns det nåt hopp? 
    Vi är båda 34 år. 

Åh jag lider och känner så med dig ❤️. Hur gammal är er son? Vår dotter fyller 3 år i maj och jag fick först ett missfall i december 23 och sen ett ma I september 24. Försökt sen skrapning i november men inget händer.. blir så ledsen och stressad. Har ni funderat på att söka privat och göra ivf? vi båda fyller 35 i vår/sommar! 
  • Rumpetrollet
    Juli1990 skrev 2025-03-08 10:43:42 följande:
    Åh jag lider och känner så med dig ❤️. Hur gammal är er son? Vår dotter fyller 3 år i maj och jag fick först ett missfall i december 23 och sen ett ma I september 24. Försökt sen skrapning i november men inget händer.. blir så ledsen och stressad. Har ni funderat på att söka privat och göra ivf? vi båda fyller 35 i vår/sommar! 
    Han har nyss fyllt 3. Förstår det, är en jäkla pers det här med att försöka och försöka. 
    Vi kommer få göra en fertilitetsutredning via regionen i maj om inget hänt då och sen har vi pratat om att sätta nån form av tidsgräns på hur länge till vi ska försöka innan vi överväger ivf. Men tror inte vi kommer palla mer än max ett år till. Det tär på en en del när det känns som att man aldrig kommer närmare. 
  • Anonym (Eli)

Hej! 

Har ni någon erfarenhet av att få positiva LH-tester i över en vecka? 

Hade senast mens 14-18/2. 

Tror jag har några stickor som kanske heter easyhome? Har tidigare månader haft väldigt tydlig stegring. 

Tack på förhand! 

• Anonym (Hoppaspåtur)

Inte helt säker på BIm men skulle tro 18-20/ 3 typ 

1/3 5child
    1/3 Palettbladet25
    2/3 Annaalexandras
    3/3 Aisof
    3/3 Lorainza
    3/3 Anonym (Universitetsbebis)
    3/3 Ardna
    5/3 Rhea
    6/3 Loppan2025
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    8/3 MissSE
    9/3 Rumpetrollet
    12/3 elliibellii
    13/3 Juli1990
    13/3 Zozoi
    14/3 AngieF 
    17/3 Errorika
    17/3 Hoppaspånr3 
    18/3 7barnsmamman87
    18-20/3  Hoppaspåtur 
    20/3 Mitu93
    21/3 Nov91
    22/3 melissy
    26/3 Tingeling
    26/3 Tredje
    29/3 Flisen123
    28/3 MrsHoppas
    31/3 Anonym (ÖnskarSladdis)
    31/3 Önskan97
  • Loppan2025

Det jag trodde var positivt måste varit ett spökstreck, för testen efter har alla varit negativa 😔 

Är på BIM+2 idag. Var på en check igår med ultraljud och slemhinnan var 6mm och såg ut som att ägglossning skett. 

Någon som har koll på hur tjock livmoder slemhinnan är innan mens och tidigt i en graviditet?  

Svar på tråden BIM Mars 2025