• Elisand

BIM Mars 2025

Bim Mars 2025

Hej! 

Det här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025! 

Vi stöttar varandra Hjärta

Skriv gärna en presentation om dig själv!

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu håller vi tummarna för plus i mars Glad

• Svar på tråden BIM Mars 2025
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Loppan2025 skrev 2025-03-08 18:34:35 följande:

Det jag trodde var positivt måste varit ett spökstreck, för testen efter har alla varit negativa 😔 

Är på BIM+2 idag. Var på en check igår med ultraljud och slemhinnan var 6mm och såg ut som att ägglossning skett. 

Någon som har koll på hur tjock livmoder slemhinnan är innan mens och tidigt i en graviditet?  

Åh nej. Men en graviditet är för tidig att se nu. Så nu är det ju bara en tjock slemhinna :(. Det ger ju kanske ingen tröst, men jag håller iallafall alla tummar jag har 💕
  • Anonym (Ardna)
    Loppan2025 skrev 2025-03-08 18:34:35 följande:

Det jag trodde var positivt måste varit ett spökstreck, för testen efter har alla varit negativa 😔 

Är på BIM+2 idag. Var på en check igår med ultraljud och slemhinnan var 6mm och såg ut som att ägglossning skett. 

Någon som har koll på hur tjock livmoder slemhinnan är innan mens och tidigt i en graviditet?  

Vid ivf bör slemhinnan vara mer än 8 mm vid insättning. Vet inte om den kan krympa inför mensen. Tror den ska vara åtminstone lika tjock vid graviditet som vid ägglossning, att den byggs på lite till.
    Vad jag läst kan den vara tunnare än 8 mm vid graviditet också, men att man helst ser att den är tjockare än 8 mm vid ägglossning även vid naturlig befruktning. 
    Synd att läkaren inte förklarade mer för dig, Håller tummarna att plusset är nära 🙏❤️

• Enlite sladdis

Hoppet börjar försvinna. Dag 40 efter mitt MA startades. Kanske positiva äl test för 2 veckor sedan . Ont i brösten, och haft mensvärk +massa flytningar sedan i onsdags. Gått på toa hel tiden sedan i igår morse för känns som mensen kommit .Men händer inget alls. Neg test, ingen mens och humöret som tryter. Börjar komma till läger nu att ge mig iaf en mens så jag kan börja om:/

• Anonym (ÖnskarSladdis)
    Annpor skrev 2025-03-08 07:54:18 följande:

Rosenrot, någon som har erfarenheter? Kan den hjälpa till att  förkorta cykeln något? Hade 47 (!) dagars cykeln denna månad. Haft strul med cykellängden sedan efter missfall i höstas. 

Fick också Provera utskrivet för att förkorta min cykel, men har inte kunnat äta den pga biverkning i form av  migrän. Någon som haft Provera utskrivet för samma sak?

Jag provade rosenrot denna cykel men avbröt pga mådde inte bra! Mådde illa och fick spotting typ varje dag. Upphörde direkt när jag slutade ta.
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Anonym (Eli) skrev 2025-03-08 13:02:41 följande:

Hej! 

Har ni någon erfarenhet av att få positiva LH-tester i över en vecka? 

Hade senast mens 14-18/2. 

Tror jag har några stickor som kanske heter easyhome? Har tidigare månader haft väldigt tydlig stegring. 

Tack på förhand! 

Förra cykeln hade jag positiva test i 9 dagar(!!) innan jag kunde bekräfta med temp att det varit ÄL
  • Annpor
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-03-09 10:05:00 följande:
    Jag provade rosenrot denna cykel men avbröt pga mådde inte bra! Mådde illa och fick spotting typ varje dag. Upphörde direkt när jag slutade ta.
    åh, tack för den inputen! Jag fick lite mensvärks känning och lite spotting också dag två. Tog ingen tablett idag för kände lite att nåt va galet. Slutade för mig också när jag slutade med tabletten. 
  • Annpor

Dags att starta en BIM April. 
    Drar igång en sån tråd idag, hoppas vi ses där tjejer. 

Svar på tråden BIM Mars 2025