• Elisand

BIM Mars 2025

Bim Mars 2025

Hej! 

Det här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025! 

Vi stöttar varandra Hjärta

Skriv gärna en presentation om dig själv!

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu håller vi tummarna för plus i mars Glad

• Svar på tråden BIM Mars 2025
  • Siripiri
    Annpor skrev 2025-03-08 07:54:18 följande:

Rosenrot, någon som har erfarenheter? Kan den hjälpa till att  förkorta cykeln något? Hade 47 (!) dagars cykeln denna månad. Haft strul med cykellängden sedan efter missfall i höstas. 

Fick också Provera utskrivet för att förkorta min cykel, men har inte kunnat äta den pga biverkning i form av  migrän. Någon som haft Provera utskrivet för samma sak?

Ja testa rosenrot fram till ÄL! 😊 
  • Siripiri
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-03-08 06:30:19 följande:

Den här cykeln efter MA har varit så konstig. Fick blinkande smiley på CB advanced förra lördagen,  fast smiley på tisdag kväll blinkande på onsdagen och sedan fast torsdag morgon. Sedan blinkande igår och blinkande nu I morse.  I torsdags hos gyn kunde jag se en stor mörk ring och hon sa att det var ett stort ägg. Men ville inte säga om jag skulle ha ägglossning eller om jag precis har haft. Hon tyckte att jag skulle vänta till nästa cykel och börja försöka då. Att jag hade en tjock och fin slemhinna och att jag borde få mens om 7-10 dagar. 

Blir slemhinnan tjock innan man haft ägglossning eller är det precis i samband med ägglossningen som den tjockare på sig? Någon som har koll på detta ?

Slemhinnan byggs ju under hela cykel för sedan försvinna vid mens/stanna kvar vid graviditet☺️ 
  • MissSE

BIM +1 idag och inget mens i sikte, min mens brukar aldrig vara sen så jag fick upp hoppet och tog ett digitalt test nu efter lunch men det var dessvärre negativt.. Så frustrerande och nu önskar jag bara att mensen kan komma..

• Anonym (Hoppaspåtur)
    MissSE skrev 2025-03-09 14:14:43 följande:

BIM +1 idag och inget mens i sikte, min mens brukar aldrig vara sen så jag fick upp hoppet och tog ett digitalt test nu efter lunch men det var dessvärre negativt.. Så frustrerande och nu önskar jag bara att mensen kan komma..

Håller tummarna för att du får ett positivt test snart istället.  Ibland kan man ju behöva ta med morgon urin 💕
  • Juli1990
    Rumpetrollet skrev 2025-03-08 11:54:42 följande:
    Han har nyss fyllt 3. Förstår det, är en jäkla pers det här med att försöka och försöka. 
    Vi kommer få göra en fertilitetsutredning via regionen i maj om inget hänt då och sen har vi pratat om att sätta nån form av tidsgräns på hur länge till vi ska försöka innan vi överväger ivf. Men tror inte vi kommer palla mer än max ett år till. Det tär på en en del när det känns som att man aldrig kommer närmare. 
    Skönt att ni får en utredning, då gör man ju något i rätt riktning! låter bra att sätta en gräns. överväger också att fundera i dom banorna men kommer nog inte orka ett år till alltså :(. 
  • Rumpetrollet
    Juli1990 skrev 2025-03-09 19:39:07 följande:
    Skönt att ni får en utredning, då gör man ju något i rätt riktning! låter bra att sätta en gräns. överväger också att fundera i dom banorna men kommer nog inte orka ett år till alltså :(. 
    Ja, men det känns skönt. Även om jag inte tror att den kommer visa nåt. 
    Nej, men kan förstå det också. Vet inte om vi kommer orka så länge heller. Tänker att man får väga vad fortsatta försök gör med psyke och relation kontra kostnad och annat som kommer med ivf. Men kan ju lätt vara värt pengarna om man kommer därifrån med både barn och psyket i behåll. 
  • Juli1990
    Rumpetrollet skrev 2025-03-09 22:37:00 följande:
    Ja, men det känns skönt. Även om jag inte tror att den kommer visa nåt. 
    Nej, men kan förstå det också. Vet inte om vi kommer orka så länge heller. Tänker att man får väga vad fortsatta försök gör med psyke och relation kontra kostnad och annat som kommer med ivf. Men kan ju lätt vara värt pengarna om man kommer därifrån med både barn och psyket i behåll. 

Jag förstår. Hur gjorde ni för att få en fertilitetsutredning? 

Företår det! Man får ju verkligen väga in kostnad och hur relationen mår samt psyke. Inte lätt detta :(. 

• Zozoi

3-4 dagar innan BIM men skymtar jag något där? Jag måste seriöst fråga här för när man letar plus så ser man linjer som inte finns 😂 Fått spök så många gånger så vågar liksom aldrig tro på varken test eller min egna förmåga att avgöra om man skymtar något eller inte. Hoppas bildkvalitén är okej.

• Anonym (ÖnskarSladdis)
    Zozoi skrev 2025-03-10 07:53:57 följande:

3-4 dagar innan BIM men skymtar jag något där? Jag måste seriöst fråga här för när man letar plus så ser man linjer som inte finns 😂 Fått spök så många gånger så vågar liksom aldrig tro på varken test eller min egna förmåga att avgöra om man skymtar något eller inte. Hoppas bildkvalitén är okej.

Jag tycker testet ser negativt ut tyvärr Hjärta
  • adirf10

Hej!

Jag har inte varit med i den här tråden för att tanken var att ta en paus från försök. Jag var med i BIM februari tråden och trodde jag hade BIM 26/2 tog test 28/2 som var negativt. Gav då upp och väntade in mensen, men efter ett par dagar började jag bli mer åksjuk än vanligt. Jag kände på mig att det var nåt. Tog ett test 4/3 som var positivt 😍 När jag sedan började kolla i mensappen insåg jag att min cykel varit lite längre senaste månaderna, än vad appen räknat ut. Så min BIM var nog 2/3. 
    Med detta vill jag försöka sprida lite hopp till er andra, ibland kan man plussa senare än man tror ❤️

Svar på tråden BIM Mars 2025