Anonym (S) skrev 2025-02-12 21:13:02 följande:
Det beror ju lite på vilken typ av träning man håller på med. Om man vill slimma kroppen är det kanske bättre med raska promenader och pilates. Man kan träna så man får långa muskler. Tränar med däremot lite tyngre träning så blir man mer bastant i kroppen. Det är en smaksak både vad man tycker om att träna och vilket resultat man vill ha. Man måste inte hålla på med tung träning många timmar i veckan för att vara hälsosam. Jag kör lätt konditionsträning ca 45 min per dag och mjuka övningar för muskler och leder ca 15 minuter 5 ggr i veckan och det räcker gott och väl för en hälsosam kropp. Jag blir inte så hungrig av den träningen heller.
Det är säkert sant. Och där få jag nog lägga handen på hjärtat och säga att jag vill kunna lyfta tungt. Jag vill gärna vara en av de starkaste tjejerna på crossfit passet. Jag vill trycka på och hålla uppe pulsen på nära max under konditionspasset. Känslan av att ge järnet så så grym. Känslan efter träningen är typ den bästa.
så raska promenader lite pilates låter tyvärr som döden
om jag måste välja på att gå ner 6 kg genom att avstå träning och med det förlora styrka och kondis så väljer jag nog att ha den vikten jag har
varför jag startar tråden är för att jag kan inte helt acceptera att min träning skulle vara boven i dramat. Aptiten däremot, absolut. Det är där jag måste punktmarkera mig själv.