• Anonym (orkarintemer)

Värt att leva helt ensam?

Jag är en man som har börjat bli till åren och jag har ingen nära vän längre och aldrig haft en flickvän. Jag kan vara ganska trevlig och skoja och umgås med tjejer privat och har sagt till mig att jag är deras favorit på jobbet.

Problemet är att tjejer inte vill gå längre med mig, jag är en vän då man inte vill ha en man som ser ut som mig vilket gör att jag kommer att få leva ensam hela livet.

Jag vet inte om jag orkar leva såhär längre. Aldrig få en kram. Aldrig ha någon att mysa med. Jag har ibland suttit här i min datorstol och sneglat upp på lampan i taket hur det skulle bli att hänga ett rep där för att få slut på detta.

Finns det andra i samma situation? Gått hela livet utan närhet? För mig låter det som rena jackpotten bara att få ligga i en soffa och hålla om någon.

• Svar på tråden Värt att leva helt ensam?
  • Dexter dot com

Klart man kan längta efter närhet och en partner men det kan inte vara meningen med livet. Omge dig med goda vänner och intressen för att skapa värde i ditt liv och hittar du kärleken är det en bonus. Personligen tycker jag det är värt och befriande att leva ensam .

• Anonym (C)
    Anonym (-) skrev 2025-03-01 15:51:19 följande:

Jag har levt hela mitt vuxna liv utan kärlek och närhet så jag vet hur det känns. Jag brukar gå till en kvinnlig massös för att få beröring, dyrt men det är värt varenda krona för mig. Är ute mycket o naturen för där trivs jag bäst. Skådar fågel, letar vackra platser där jag kan sitta och njuta. Det ersätter verkligen inte närhet men det ger mig förmodlingen det bästa jag kan få.

Så du utnyttjar kvinnor för att de ska röra dig för din njutning?
  • Anonym (s)
    Anonym (C) skrev 2025-03-01 17:28:06 följande:
    Så du utnyttjar kvinnor för att de ska röra dig för din njutning?
    Låter ju snarare som att de utnyttjar honom för pengar
  • Anonym (greg)

Det är såklart individuellt, men jag har levt utan förhållande/sex/närhet i cirka 10 år och det har gått rätt bra. För mig har det hjälpt att acceptera att kvinnor helt enkelt inte är intresserade av mig. Jag har istället lagt mitt fokus och energi på mina intressen. Idag tycker jag det är rent av rätt skönt att slippa alla nackdelar som ett förhållande innebär, jag kan bara leva för mig själv.

• Anonym (Bene)
    Anonym (greg) skrev 2025-03-01 18:11:36 följande:

Det är såklart individuellt, men jag har levt utan förhållande/sex/närhet i cirka 10 år och det har gått rätt bra. För mig har det hjälpt att acceptera att kvinnor helt enkelt inte är intresserade av mig. Jag har istället lagt mitt fokus och energi på mina intressen. Idag tycker jag det är rent av rätt skönt att slippa alla nackdelar som ett förhållande innebär, jag kan bara leva för mig själv.

Bra där! Det är ju det ts behöver förändra för att bli lycklig också
  • Anonym (Mimmi i fjällen)
    Anonym (Jakob.) skrev 2025-03-01 16:52:37 följande:
    Säger du det? Förklara då detta. I sista träffsidan jag var med i fick jag ingen respons alls. Då testade jag med att byta ut profilfotot mot en random man jag hittade på nätet. En man med normalutseende. Profiltexten ändrade jag inte. På två dagar fick jag brev från 12 kvinnor.... Några tankar om det? Det var för övrigt den händelsen som blev droppen för min del.
    Om man inte har utseendet för sig funkar det nog betydligt bättre att träffa någon genom vänner, intressen etc. Alltså i sammanhang där man ses och lär känna varandra utan att det finns någon romantisk baktanke. 
  • Anonym (Bene)
    Anonym (Jakob.) skrev 2025-03-01 16:52:37 följande:
    Säger du det? Förklara då detta. I sista träffsidan jag var med i fick jag ingen respons alls. Då testade jag med att byta ut profilfotot mot en random man jag hittade på nätet. En man med normalutseende. Profiltexten ändrade jag inte. På två dagar fick jag brev från 12 kvinnor.... Några tankar om det? Det var för övrigt den händelsen som blev droppen för min del.

Tankar om det är att du tydligen är ful. Plus att du inte försöker väga upp det med en vinnande personlighet. 

Dessutom så trycker jag att om det nu var droppen så borde du väl sluta klaga och acceptera din situation. 

• Anonym (C)
    Anonym (s) skrev 2025-03-01 18:05:36 följande:
    Låter ju snarare som att de utnyttjar honom för pengar
    Du menar att massöser ska jobba gratis åt incels?
  • Anonym (Me)
    Anonym (C) skrev 2025-03-01 18:38:51 följande:
    Du menar att massöser ska jobba gratis åt incels?
    Personen i fråga jobbar väl med att massera å får v betalt, så de e väl inte med än så !
  • Anonym (C)
    Anonym (Me) skrev 2025-03-01 18:45:30 följande:
    Personen i fråga jobbar väl med att massera å får v betalt, så de e väl inte med än så !
    Anonym(s) ansåg att de utnyttjade anonym(-) genom att ta betalt.
Svar på tråden Värt att leva helt ensam?