• Anonym (orkarintemer)

Värt att leva helt ensam?

Jag är en man som har börjat bli till åren och jag har ingen nära vän längre och aldrig haft en flickvän. Jag kan vara ganska trevlig och skoja och umgås med tjejer privat och har sagt till mig att jag är deras favorit på jobbet.

Problemet är att tjejer inte vill gå längre med mig, jag är en vän då man inte vill ha en man som ser ut som mig vilket gör att jag kommer att få leva ensam hela livet.

Jag vet inte om jag orkar leva såhär längre. Aldrig få en kram. Aldrig ha någon att mysa med. Jag har ibland suttit här i min datorstol och sneglat upp på lampan i taket hur det skulle bli att hänga ett rep där för att få slut på detta.

Finns det andra i samma situation? Gått hela livet utan närhet? För mig låter det som rena jackpotten bara att få ligga i en soffa och hålla om någon.

• Svar på tråden Värt att leva helt ensam?
  • Anonym (Jakob.)
    Anonym (s) skrev 2025-03-01 16:58:41 följande:
    Sa jag att de hade träffat tjejer på en internetsida?
    Givetvis har jag försökt hitta en livskamrat IRL också....
  • Anonym (s)
    Anonym (C) skrev 2025-03-01 18:38:51 följande:
    Du menar att massöser ska jobba gratis åt incels?
    Nej, menar du att han ska betala utan att få massage?
  • Anonym (s)
    Anonym (Jakob.) skrev 2025-03-01 18:59:07 följande:
    Givetvis har jag försökt hitta en livskamrat IRL också....
    Vilket inte behöver bero på utseendet. Fortfarande
  • Anonym (s)

Låter ju mer som det än tvärtom, då det är så dyrt för honom men han är desperat efter någons beröring så han betalar ändå 

Om han utnyttjade massören så hade jag kunnat köpa det om den istället klagat på vilket slavjobb han gör för så dåligt med pengar men måste gå med på den dåliga dealen för sitter i en desperat situation

• Anonym (Halva befolkningen)
    Anonym (G) skrev 2025-03-01 14:38:08 följande:

Det är faktiskt ganska vanligt. om det är någon tröst. 

Ja det är väldigt vanligt numera, halva befolkningen lever/bor ensamma och väldigt många är singlar idag. Sen är ju en del av dessa ofrivilligt singlar.

Det är inte lika garanterat idag att man har familj och barn. Och Sverige är ett mer liberalt land än konservativt.
    Vilket är bra, eftersom vi alla är fria att leva det livet vi själva vill.  Alla har samma värde.

Jag tror också att det är betydligt svårare att få kontakt idag emellan könen. Pga av rådande samhällsklimat. Har märkt att många av mina tjej vänner är väldigt nöjda med att leva ensamma och har slutat dejta. En del känner att deras liv blivit bättre och att dom känner sig tryggare. Där kanske män har något att jobba på. Men det är en diskussion för något annat tillfälle.

Många av dessa behöver hitta sig själva först, innan dom är redo att släppa in en annan människa och inleda en relation. 
  • Anonym (Bene)

Ts. Det går inte att skaffa en flickvän om du har svårt att skaffa relationer överlag.

Skaffa en partner ligger på en högre nivå svårighetsgradsmässigt än att skaffa en vän.

Vad är ditt nästa steg?

-finna dig i din sits. Kräver ditt aktiva engagemang såsom "Greg "

-bli bättre på relationsskapande, hitta vänner och i långa loppet eventuellt en partner. Kräver också ett aktivt engagemang.

vilken riktning du än tar så behövs ditt aktiva engagemang.

Du kan ju förstås välja vägen "Jacob" som har en ganska föraktfull attityd mot kvinnor. "Varför ska jag ge kvinnor komplimanger" (ingen tvingar dig) plus catfishar kvinnor och struntar fullständigt i att det är människor han leker med. Dyka djupare ner i kaninhålet.

• Anonym (orkarintemer)
    Anonym (Jakob.) skrev 2025-03-01 16:27:28 följande:
    Jag vet inte hur gammal du är, men jag är 46 och gav upp allt vad kärlek heter för 6 år sedan. Jag har aldrig haft någon tjej heller. Aldrig gått på en träff ens. Jag insåg redan i tonåren att mitt fula utseende skulle ligga mig i fatet och så blev det. Strax efter att jag hade fyllt 40 gav jag upp. Man orkar inte med hur många besvikelser som helst och för att inte helt gå under och behålla lite självkänsla gav jag upp allt vad livskamrat och familj heter och försökte göra det bästa av livet ändå. Jag har mina tunga perioder, men jag hankar mig framåt.
    Jag är ungefär 10 år yngre än dig. Jag var den enda killen som inte fick dansa med någon tjej på diskot i lågstadiet, tjejen sa att jag var för ful. Redan då insåg jag hur mitt liv skulle bli och tyvärr stämde det. Det är förutbestämt hur mitt liv skulle bli, tjejer attraheras inte av killar som mig så är det bara.
    Anonym (Bene) skrev 2025-03-01 20:14:00 följande:

Ts. Det går inte att skaffa en flickvän om du har svårt att skaffa relationer överlag.

Skaffa en partner ligger på en högre nivå svårighetsgradsmässigt än att skaffa en vän.

Vad är ditt nästa steg?

-bli bättre på relationsskapande, hitta vänner och i långa loppet eventuellt en partner. Kräver också ett aktivt engagemang.

Du kan ju förstås välja vägen "Jacob" som har en ganska föraktfull attityd mot kvinnor. "Varför ska jag ge kvinnor komplimanger" (ingen tvingar dig) plus catfishar kvinnor och struntar fullständigt i att det är människor han leker med. Dyka djupare ner i kaninhålet.

Det tragiska är att kvinnor inte attraheras av kvinnor som mig, som jag precis skrev ovan jag har alltid varit den enda nobbade. Hela livet. Varför skulle det plötsligt ändras?
  • Anonym (Bene)
    Anonym (orkarintemer) skrev 2025-03-01 21:52:38 följande:
    Jag är ungefär 10 år yngre än dig. Jag var den enda killen som inte fick dansa med någon tjej på diskot i lågstadiet, tjejen sa att jag var för ful. Redan då insåg jag hur mitt liv skulle bli och tyvärr stämde det. Det är förutbestämt hur mitt liv skulle bli, tjejer attraheras inte av killar som mig så är det bara.
    Anonym (Bene) skrev 2025-03-01 20:14:00 följande:

Vad är ditt nästa steg?

Det tragiska är att kvinnor inte attraheras av kvinnor som mig, som jag precis skrev ovan jag har alltid varit den enda nobbade. Hela livet. Varför skulle det plötsligt ändras?
    Är det den vägen du väljer att gå så landar ditt alternativt i:

-finn dig i din sits. Kräver ditt aktiva engagemang såsom "Greg "
  • Anonym (orkarintemer)
    Anonym (Bene) skrev 2025-03-01 22:16:31 följande:
    Är det den vägen du väljer att gå så landar ditt alternativt i:

-finn dig i din sits. Kräver ditt aktiva engagemang såsom "Greg "
    Jag vill inte finna mig i det :( jag vill också ha någon att mysa med och krama. Som det är nu kan jag lika gärna ta mitt liv.
Svar på tråden Värt att leva helt ensam?