• Anonym (Glad)

Bara bada bastu

Vilket drag! Grattis!

• Svar på tråden Bara bada bastu
  • Meddelande borttaget
  • klyban

Som låt är den svårt medioker, men som underhållning och trallvänlig.
    Ja, där står den rätt högt på.

Har den chans i stora mello, eller Eurovisionsfinalen.
    Kanske kanske den första, den slutgiltiga finalen så tror jag den är chanslös.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • TvillingmammaVästgöte
    klyban skrev 2025-03-10 17:14:11 följande:

Jag tror att vi får vår 8:e Eurovisionvinst i maj!
  • klyban
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-03-10 17:24:13 följande:

Rätt tveksamt är min gissning.(Men hoppas jag har fel om nu det blir så att den går vidare till stora finalen.)

Lite som finnarnas senaste bidrag, som var i ungefär samma kategori men lite bättre än detta.
    Hoppas jag har fel, men tror inte detta är nog.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Jhannis
    klyban skrev 2025-03-10 17:14:11 följande:

Jag tror att Bara Bada Bastu kommer att vara bland det 10 bästa.
  • Xenia
    fultextad användarhandbok skrev 2025-03-10 12:07:36 följande:
    Nej, vi är inte svenskar, vi är finländare. Finns flera folk som delar samma genetiska arv utan att tillhöra samma folk.
    Xenia skrev 2025-03-10 02:13:58 följande:
    De sjunger ju på dialekt, och finskspråkiga kan ju inte den, den svenska de lärt sig är en "högsvenska".
    De finskspråkiga tycker generellt att vår svenska är lättare att förstå än den rikssvenskan som talas i Sverige, med undantag av mål, så som Närpesmål bland annat.

De finskspråkiga tycker generellt att vår svenska är lättare att förstå än den rikssvenskan som talas i Sverige, med undatag av mål så som Närpesmål bland annat.
    Man kan faktiskt vara både finländsk och svensk. Finländsk till nationaliteten men svensk till språket och kulturen.
  • Postman
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-03-10 17:24:13 följande:
    Haha vore kul, jäklars vad det kommer att reta Irland, Uk och de andra Drömmer Skrattande
  • Snälla Killen

Bara att njuta av faktumet att vi är del av Finland fortfarande 🙂
    Snäll? Definiera snälla...
  • Anonym (Olika)

Läst många kommentarer om tramslåt, plojlåt, spexlåt och liknande. Det tycker jag inte låten är. Däremot en humorlåt. 

KAJ är seriösa. De har hållit på med humor och sång i 15 år och försörjer sig på det sedan 2018. De skriver låtarna själva, sjunger många genrer och har gett ut sju album. De har också skrivit manus och musik till två musikaler som sattes upp i Vasa på den professionella teatern Wasa teater. Den senare från 2021 slog publikrekord.

Lite lustig sak jag läste nu var att de 2014 satte upp en pjäs på Wasa teater och planerade att ge tre föreställningar. Det slutade med 24 slutsålda föreställningar på stora scenen!

• Anonym (Hm)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-03-10 13:28:45 följande:
    Säkra kan vi inte vara men Kaj ligger bra till i oddslistan.
    Nörmaste konkurrenten är Österrike, med en opera inspirerad låt. Extremt höga toner. Man tror att Österrike kommer att få juryns röst och Sverige folkets röst.

Vi får se hur det blir ! Spännande i alla fall.
    Det ska bli spännande. 
Svar på tråden Bara bada bastu