• Anonym (Optimal längd)

Längd på män

Tjejer ni har fem män som ser lika bra ut, tjänar lika bra, lika smarta osv men där längden skiljer sig åt, vem väljer du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Längd på män
  • Anonym (Optimal längd)
    Anonym (Kämpa för det du vill ha) skrev 2025-05-17 23:39:19 följande:
    Om han anser att utbudet är dåligt nu, så lär det va värre vid 80 tyvärr.. vem får fjong av en 80taggare? Vem får ens fjong om man ÄR en 80taggare?
    Män trillar av tidigare och i dom högre åldersgrupperna är det ett överskott på kvinnor. När man själv är 80 så har man väl förhoppningsvis utvecklats så man uppskattar en jämnårig kvinnas sällskap. För det räcker ju med att du är 30 för att inse att du inte längre ser en 15åring tjej som det hetaste på marknaden utan faktiskt anser att en någorlunda jämnårig kvinna är att föredra...
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Optimal längd) skrev 2025-05-18 08:59:06 följande:
    Män trillar av tidigare och i dom högre åldersgrupperna är det ett överskott på kvinnor. När man själv är 80 så har man väl förhoppningsvis utvecklats så man uppskattar en jämnårig kvinnas sällskap. För det räcker ju med att du är 30 för att inse att du inte längre ser en 15åring tjej som det hetaste på marknaden utan faktiskt anser att en någorlunda jämnårig kvinna är att föredra...
    Det fungerar inte så. Även om du är 80 attraheras du mer av unga tjejer. Se Dolph Lundgren.

• Anonym (Kort)
    Anonym (Kämpa för det du vill ha) skrev 2025-05-18 07:56:06 följande:
    Du har betydligt färre att välja på, men eftersom kvinnor även är individer så är det inte på något sätt omöjligt att hitta en kvinna som uppskattar dig trots din längd.

Det är exakt samma med övervikt hos kvinnor. Om dom är överviktiga och stora så sjunker antalet intresserade män drastiskt, men såklart finns det även män som ser andra kvaliteter.
    Hör dig men har svårt o tro på det. 
    Skillnaderna var så dramatiska. När jag är mig själv så får jag knappt prata med tjejer. Och om det skulle komma nån någon gång så måste jag ju också finna henne attraktiv. Om jag inte gör det så är det nya två års väntan.
  • Anonym (M)
    Anonym (Kort) skrev 2025-05-18 10:59:40 följande:
    Hör dig men har svårt o tro på det. 
    Skillnaderna var så dramatiska. När jag är mig själv så får jag knappt prata med tjejer. Och om det skulle komma nån någon gång så måste jag ju också finna henne attraktiv. Om jag inte gör det så är det nya två års väntan.
    Varför måste du finna henne attraktiv? Varför inte se henne som hon är? Det är ju det du förväntar dig att tjejer ska göra med dig.
  • Anonym (Kort)
    Anonym (M) skrev 2025-05-18 12:54:56 följande:
    Varför måste du finna henne attraktiv? Varför inte se henne som hon är? Det är ju det du förväntar dig att tjejer ska göra med dig.

Det gör väl alla både kvinnor o män vill känna attraktion. Om jag har färre och svårare att hitta en kvinna som vill känna det för mig så är det både naturligt och mänskligt att det blir en sorg. 
  • Anonym (Kort)

Jag skulle lättare känna mer hopp om det var något jag kunde själv göra något åt. Som att gå till gymmet, jobba på mika sociala förmågor, sminka mig eller whatever. Men längden, jag är helt maktlös om inte nån kirurg vill operera benen på mig vilket inte händer i Sverige av den här anledningen. 

Den maktlösheten bidrar till en sorg. 

• Anonym (M)
    Anonym (Kort) skrev 2025-05-18 12:58:34 följande:

Det gör väl alla både kvinnor o män vill känna attraktion. Om jag har färre och svårare att hitta en kvinna som vill känna det för mig så är det både naturligt och mänskligt att det blir en sorg. 
    Varför, var frågan. Varför kan du inte istället se en oattraktiv tjej som hon är?
  • Anonym (Kort)
    Anonym (M) skrev 2025-05-18 13:16:45 följande:
    Varför, var frågan. Varför kan du inte istället se en oattraktiv tjej som hon är?
    Jo, man kan försöka se bortom attraktion, men det håller sällan i längden. Både känslomässig och fysisk attraktion är biologiskt och socialt grundade behov för både män och kvinnor och om den saknas blir det ofta en obalans eller frustration över tid.
  • Anonym (M)
    Anonym (Kort) skrev 2025-05-18 13:36:40 följande:
    Jo, man kan försöka se bortom attraktion, men det håller sällan i längden. Både känslomässig och fysisk attraktion är biologiskt och socialt grundade behov för både män och kvinnor och om den saknas blir det ofta en obalans eller frustration över tid.
    Anonym (Kort) skrev 2025-05-18 13:36:40 följande:

Ja då är det väl inte så konstigt om tjejerna gör likadant, ändå ifrågasatte du det och förstod inte varför.
  • Anonym (Kämpa för det du vill ha)
    Anonym (M) skrev 2025-05-18 13:16:45 följande:
    Tiotusentals år, rentav hundratusentals år av evolution ska helt förnekas alltså? Kvinnor och skönhet har i alla tider varit synonymt och det går inte bortse från detta bara för att det i värdegrundssamhället är mer PK att gå på personlighet.
Svar på tråden Längd på män