• Anonym (Optimal längd)

Längd på män

Tjejer ni har fem män som ser lika bra ut, tjänar lika bra, lika smarta osv men där längden skiljer sig åt, vem väljer du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Längd på män
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (T) skrev 2025-05-13 08:57:44 följande:
    Jag har ingen källa på det.

Då kanske minikvinnorna och minimännen kan hooka upp då? 
    Så kunde det ha sett ut om alla var lika fixerade vid längd åtminstone.
    Och jag hade aldrig fått vara med om de två fina förhållanden jag haft med män som varit lite kortare än jag eftersom att jag då räknats som jättekvinna och för lång för dem.
    Fast de var inga tio cm kortare. Hade han på 167 velat ha en kvinna som är 10 cm längre tro?
    Min erfarenhet är att det krävs en man som är trygg i sig själv att hantera att en kvinna är längre än honom, oavsett hur stor längdskillnaden är och speciellt om kvinnan ibland använder skor med högre klack.

Och en man som är trygg i sig själv är attraktiv oavsett längd.
  • Cartjan1
    Anonym (Vadgöra) skrev 2025-05-12 19:43:37 följande:
    Fast folk i tråden hävdar ju att längden har en oerhörd betydelse. Det är få här som hävdar att det inte har det. 
    Fast jag upplever det som att det av dessa också verkar vara många män som är väldigt bestämda i hur viktig längden är för kvinnor- vilket då inte heller ger ts en bra representation. Men kan absolut ha missförstått men efter en stunds fundering över det så känner jag nog inte att den förutsättningen förändrar mitt inläggs validitet då det skrevs med ts eventuella känslor kring ämnet som huvudfokus.

Men oavsett så skrev jag mitt inlägg av omtanke - jag ser inte hur en sådan här tråd kan föra något gott med sig för ts utifrån de punkter jag tog upp i mitt förra inlägg. Att de flesta människor har preferenser är inget nytt och som i många fall inkluderar även längd. Men det säger fortfarande inte något om den skribentens känslor gällande längd överlag eller hur avgörande det är för attraktion (minus några högljuda röster som tydligen inte kan föra fram åsikter utan att samtidigt få andra att må dåligt vare sig det gäller längd eller vikt).

Det blir lite som att någon erbjuder mig ett äpple och ett päron och sedan drar slutsatsen att jag hatar äpplen när jag valde päron samt att det måste vara min favorit frukt för jag väljer alltid päron över äpplen. Det enda som är sant här är att jag föredrar päron framför äpplen men jag hade hellre ätit ananas. Om en person nu har komplex eller mår dåligt över något kring sin person eller sitt utseende så tror jag att detta är en vanlig fallgropp att ramla ner i - fylld till kanten av konfirmeringsbias som inte reflekteras över utan tas som okomprimerade sanningar. Och det tror jag kan vara mycket skadligt för självkänsla och/eller självförtroende. 
  • Anonym (Rob)
    Cartjan1 skrev 2025-05-13 10:19:31 följande:
    Fast jag upplever det som att det av dessa också verkar vara många män som är väldigt bestämda i hur viktig längden är för kvinnor- vilket då inte heller ger ts en bra representation. Men kan absolut ha missförstått men efter en stunds fundering över det så känner jag nog inte att den förutsättningen förändrar mitt inläggs validitet då det skrevs med ts eventuella känslor kring ämnet som huvudfokus.

Men oavsett så skrev jag mitt inlägg av omtanke - jag ser inte hur en sådan här tråd kan föra något gott med sig för ts utifrån de punkter jag tog upp i mitt förra inlägg. Att de flesta människor har preferenser är inget nytt och som i många fall inkluderar även längd. Men det säger fortfarande inte något om den skribentens känslor gällande längd överlag eller hur avgörande det är för attraktion (minus några högljuda röster som tydligen inte kan föra fram åsikter utan att samtidigt få andra att må dåligt vare sig det gäller längd eller vikt).

Det blir lite som att någon erbjuder mig ett äpple och ett päron och sedan drar slutsatsen att jag hatar äpplen när jag valde päron samt att det måste vara min favorit frukt för jag väljer alltid päron över äpplen. Det enda som är sant här är att jag föredrar päron framför äpplen men jag hade hellre ätit ananas. Om en person nu har komplex eller mår dåligt över något kring sin person eller sitt utseende så tror jag att detta är en vanlig fallgropp att ramla ner i - fylld till kanten av konfirmeringsbias som inte reflekteras över utan tas som okomprimerade sanningar. Och det tror jag kan vara mycket skadligt för självkänsla och/eller självförtroende. 
    Den här artikeln förklarar det bra.  Chanserna att träffa en partner minskar radikalt om du är kort...

"
    ?Tall, dark, and handsome.?
    It?s the iconic description of prince charming. It?s the stereotype born of many girls? innocent dreams of happily ever after, but there?s a bit of reality to it.
    Just like ?handsome,? many women prefer their partners to be tall, or at least taller than they are.
    Women aren?t the only ones. Generally, people perceive tall men to be more socially popular and confident. This may be why tall men are believed to have better career opportunities.
    Sure, being tall doesn?t guarantee success or happiness. Many short men have achieved their goals.
    But when it comes to dating, attractiveness matters.
    This isn?t to say that women will only ever choose tall men. But if a guy feels like he?s having trouble gaining attention, anything that may make him seem more attractive is an advantage.
    According to the CDC, the average height for adult men in the US is 5 feet 9 inches. Height varies according to ethnicity, genetics, and nutrition, so we must keep in mind that this is only an average.
    But for the sake of answering the question raised in this article, what happens if you?re one of the majority of American men who are either average or below average in height?
    No, it doesn?t mean you?ll never get a date. It means that you?ll have more competition to deal with.
    Okay, so you?ll just go for petite women, right? It shouldn?t be so hard. Most men are taller than women anyway.
    Yes, it?s true. The CDC has also listed American women?s average height as around 5 feet 4 inches. The average man is taller than that! How hard can it be then?
    Well?it just so happens that a woman doesn?t have to be tall to be considered attractive by men. In fact, many men gravitate toward petite women. The theory is that petite women bring out their protective, caring instincts.
    That theory aside, if you?re an average man, the competition just got bumped from ?a lot? to ?tough?.
    Fine, then. Personality has to count! Good humor, generosity, and kindness. Women are always going on about how much they like those traits in men.
    Sure, but it?s not like those traits are unique to average men only. A lot of men have that going for them, in addition to being handsome, accomplished, talented, and ? as a bonus ? having killer dance moves.
  • Anonym (Optimal längd)

Det finns inga som helst känslor bakom detta. Du är helt fel ute om du baserar dina inlägg på det. Men det är roande med sådana som överkomplicerar frågeställningen och dess resultat. Kyss

Cartjan1 skrev 2025-05-13 10:19:31 följande:

• Studentpappa

Det finns mycket forskning som visar att långa män har en fördel på de flesta plan. Yrkesmässigt, privat osv. 

Minns inte hur det var för långa kvinnor senaste artikeln jag läste. Men det är säkert motsvarande.

Ride it like you stole it
  • Anonym (M)
    Anonym skrev 2025-05-12 22:34:43 följande:
    Åh, den läsförståelsen...
    Ja jag skrev fel, menade tvärtom, alltså vad var det du ville ha källa på, att det finns män på 167 som har kvinnor längre än 167?
  • Anonym (Optimal längd)
    Studentpappa skrev 2025-05-13 11:49:33 följande:

Det finns mycket forskning som visar att långa män har en fördel på de flesta plan. Yrkesmässigt, privat osv. 

Minns inte hur det var för långa kvinnor senaste artikeln jag läste. Men det är säkert motsvarande.

Det fanns ingen sådan fördel för kvinnor, det var bara om man låg i ytterligheterna som det fanns lite nackdelar. Men säg 150-185 cm var ingen skillnad för kvinnor. För män var framförallt den stora skillnad lönemässigt. En kort man tjänar i genomsnitt mindre än en genomsnittlig kvinna. Naturligtvis finns det stora variationer inom den manliga populationen men som genomsnitt var det väldigt tydligt och låg lön är ju definitivt en killer på dejtingmarknaden.

Idag är ju medellängden för män 180cm och det att de som röstat har ju merparten valt 4 och 10cm längre än medellängden och bara hälften så många har valt 2cm kortare än medellängd jämfört med 10cm längre. Även 16cm längre än medel har ju fått fler röster än valet precis under medel.

Det hade varit kul att kunna göra en undersökning på inom vilka intervall kvinnor kan tänka sig en manlig partner och då även i relation till sin egen längd.

• molly50
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-13 08:56:05 följande:
    Ursäkta att jag inte attraheras av mulliga och tjocka kvinnor.  Men ni kan ju alltid gå ner i vikt iaf ?
    Jag tror inte att det finns många,om ens några,kvinnor som vill banta tills de ser ut som en anorektiker för att leva upp till dina sjuka ideal.
    Jag tror du behöver inse att det är där ditt problem ligger om du inte lyckas träffa en kvinna. Inte i din längd.
    Att du har ett ideal som säger att kvinnan ska se sjuk ut,inte normal.

elisabethoglund.se/blogg/varfor_forbjuder_inte_sverige_anorektiska_modeller/
  • Anonym (Rob)
    molly50 skrev 2025-05-13 12:56:10 följande:
    Jag tror inte att det finns många,om ens några,kvinnor som vill banta tills de ser ut som en anorektiker för att leva upp till dina sjuka ideal.
    Jag tror du behöver inse att det är där ditt problem ligger om du inte lyckas träffa en kvinna. Inte i din längd.
    Att du har ett ideal som säger att kvinnan ska se sjuk ut,inte normal.

elisabethoglund.se/blogg/varfor_forbjuder_inte_sverige_anorektiska_modeller/
    Skillnad på slanka och hälsosamma tjejer och anorektiker.  De du länkade till ligger garanterat under BMI 14.  

Dessutom är inte anorexia problemet idag. Utan problem är att nästan alla kvinnor är överviktiga idag. Enligt fettprocent 80%
  • molly50
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-13 13:05:56 följande:
    Skillnad på slanka och hälsosamma tjejer och anorektiker.  De du länkade till ligger garanterat under BMI 14.  

Dessutom är inte anorexia problemet idag. Utan problem är att nästan alla kvinnor är överviktiga idag. Enligt fettprocent 80%
    Jo,det är sant. Och jag kanske överdrev en smula.
    Men det är ju sådana bilder du har lagt upp som dina ideal. Åtminstone åt det hållet. Och du måste ju inse att det inte är normalt med sådan undervikt som du förespråkar. Du stirrar dig blind på bmi.

Och det kan vara lika svårt att ändra på sina ideal med långa män som det är för dig att ändra på dina ideal ang. vikten.
    Jag har själv varit tillsammans med en man som var runt 1,75 lång. Inga problem med längden,för min del, och det var inte anledningen till att det tog slut.
    Det var hans personlighet.
    Något som är väldigt viktigt för mig.
    Utseendefixerade män går t ex bort direkt för mig. Och har alltid gjort.
Svar på tråden Längd på män