Cartjan1 skrev 2025-05-13 10:19:31 följande:
Fast jag upplever det som att det av dessa också verkar vara många män som är väldigt bestämda i hur viktig längden är för kvinnor- vilket då inte heller ger ts en bra representation. Men kan absolut ha missförstått men efter en stunds fundering över det så känner jag nog inte att den förutsättningen förändrar mitt inläggs validitet då det skrevs med ts eventuella känslor kring ämnet som huvudfokus.
Men oavsett så skrev jag mitt inlägg av omtanke - jag ser inte hur en sådan här tråd kan föra något gott med sig för ts utifrån de punkter jag tog upp i mitt förra inlägg. Att de flesta människor har preferenser är inget nytt och som i många fall inkluderar även längd. Men det säger fortfarande inte något om den skribentens känslor gällande längd överlag eller hur avgörande det är för attraktion (minus några högljuda röster som tydligen inte kan föra fram åsikter utan att samtidigt få andra att må dåligt vare sig det gäller längd eller vikt).
Det blir lite som att någon erbjuder mig ett äpple och ett päron och sedan drar slutsatsen att jag hatar äpplen när jag valde päron samt att det måste vara min favorit frukt för jag väljer alltid päron över äpplen. Det enda som är sant här är att jag föredrar päron framför äpplen men jag hade hellre ätit ananas. Om en person nu har komplex eller mår dåligt över något kring sin person eller sitt utseende så tror jag att detta är en vanlig fallgropp att ramla ner i - fylld till kanten av konfirmeringsbias som inte reflekteras över utan tas som okomprimerade sanningar. Och det tror jag kan vara mycket skadligt för självkänsla och/eller självförtroende.
Den här artikeln förklarar det bra. Chanserna att träffa en partner minskar radikalt om du är kort...
"
?Tall, dark, and handsome.?
It?s the iconic description of prince charming. It?s the stereotype born of many girls? innocent dreams of happily ever after, but there?s a bit of reality to it.
Just like ?handsome,? many women prefer their partners to be tall, or at least taller than they are.
Women aren?t the only ones. Generally, people perceive tall men to be more socially popular and confident. This may be why tall men are believed to have better career opportunities.
Sure, being tall doesn?t guarantee success or happiness. Many short men have achieved their goals.
But when it comes to dating, attractiveness matters.
This isn?t to say that women will only ever choose tall men. But if a guy feels like he?s having trouble gaining attention, anything that may make him seem more attractive is an advantage.
According to the CDC, the average height for adult men in the US is 5 feet 9 inches. Height varies according to ethnicity, genetics, and nutrition, so we must keep in mind that this is only an average.
But for the sake of answering the question raised in this article, what happens if you?re one of the majority of American men who are either average or below average in height?
No, it doesn?t mean you?ll never get a date. It means that you?ll have more competition to deal with.
Okay, so you?ll just go for petite women, right? It shouldn?t be so hard. Most men are taller than women anyway.
Yes, it?s true. The CDC has also listed American women?s average height as around 5 feet 4 inches. The average man is taller than that! How hard can it be then?
Well?it just so happens that a woman doesn?t have to be tall to be considered attractive by men. In fact, many men gravitate toward petite women. The theory is that petite women bring out their protective, caring instincts.
That theory aside, if you?re an average man, the competition just got bumped from ?a lot? to ?tough?.
Fine, then. Personality has to count! Good humor, generosity, and kindness. Women are always going on about how much they like those traits in men.
Sure, but it?s not like those traits are unique to average men only. A lot of men have that going for them, in addition to being handsome, accomplished, talented, and ? as a bonus ? having killer dance moves.