Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Optimal längd)

Längd på män

Tjejer ni har fem män som ser lika bra ut, tjänar lika bra, lika smarta osv men där längden skiljer sig åt, vem väljer du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Längd på män
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-18 09:55:58 följande:
    Det fungerar inte så. Även om du är 80 attraheras du mer av unga tjejer. Se Dolph Lundgren.
    Tror inte att icke kändisgubbar har någon större chans hos så  unga tjejer
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Kort) skrev 2025-05-18 13:36:40 följande:
    Jo, man kan försöka se bortom attraktion, men det håller sällan i längden. Både känslomässig och fysisk attraktion är biologiskt och socialt grundade behov för både män och kvinnor och om den saknas blir det ofta en obalans eller frustration över tid.
    Samma sak om personligheten är kas, då spelar utseendet ingen roll alls.
  • Anonym (Kämpa för det du vill ha)
    Anonym (Jo) skrev 2025-05-18 16:03:43 följande:
    Tror inte att icke kändisgubbar har någon större chans hos så  unga tjejer
    Tror inte jag heller, men det visar att många som kan träffa yngre gör det.
  • Anonym (Godhjärtat man)
    Anonym (Optimal längd) skrev 2025-05-11 08:29:55 följande:
    Längd på män

Tjejer ni har fem män som ser lika bra ut, tjänar lika bra, lika smarta osv men där längden skiljer sig åt, vem väljer du?

FAN va tjejer är fördomsfulla när det gäller längd på män!!😡😡 Det finns ju många korta män under 165 cm!
  • Anonym (M)
    Anonym (Kämpa för det du vill ha) skrev 2025-05-18 15:53:11 följande:
    Tiotusentals år, rentav hundratusentals år av evolution ska helt förnekas alltså? Kvinnor och skönhet har i alla tider varit synonymt och det går inte bortse från detta bara för att det i värdegrundssamhället är mer PK att gå på personlighet.
    Tiotusentals år, rentav hundratusentals år av evolution ska helt förnekas alltså? Kvinnor och skönhet har i alla tider varit synonymt och det går inte bortse från detta bara för att det i värdegrundssamhället är mer PK att gå på personlighet.

Inte jag som tycker det har inte sagt ett ord om värdegrundssamhälle eller att man ska gå på personlighet så jag vet inte varför du drar den med mig. Jag ställde en fråga varför han inte kan se personen som den är när han tycker att andra ska göra det om honom.
  • Anonym (Jo)
    Det borde även gälla männen.
  • Anonym (Kämpa för det du vill ha)
    Anonym (Jo) skrev 2025-05-18 17:02:52 följande:
    Det borde även gälla männen.
    Det gör det.
  • Anonym (Kort)
    Anonym (M) skrev 2025-05-18 15:18:50 följande:
    Anonym (Kort) skrev 2025-05-18 13:36:40 följande:
    Jo, man kan försöka se bortom attraktion, men det håller sällan i längden. Både känslomässig och fysisk attraktion är biologiskt och socialt grundade behov för både män och kvinnor och om den saknas blir det ofta en obalans eller frustration över tid.

Ja då är det väl inte så konstigt om tjejerna gör likadant, ändå ifrågasatte du det och förstod inte varför.
    Jag har faktiskt inte ifrågasatt att tjejer också vill ha attraktion det är ju helt naturligt och gäller båda könen. Det jag försökte prata om var mer hur det känns när man själv blir bortvald, inte att det är fel att kvinnor också har preferenser. Det är en skillnad där.
  • Anonym (Kort)
    Anonym (Jo) skrev 2025-05-18 16:05:22 följande:
    Samma sak om personligheten är kas, då spelar utseendet ingen roll alls.
    Sant, personligheten spelar en jättestor roll. Men för de flesta behövs både och det måste finnas någon form av attraktion för att man ska vilja lära känna personligheten på djupet. Det ena utesluter inte det andra.
  • Anonym
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-18 09:55:58 följande:
    Det fungerar inte så. Även om du är 80 attraheras du mer av unga tjejer. Se Dolph Lundgren.
    Dolph är 67...
  • Anonym
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-17 11:51:22 följande:
    Ju längre jag varit singel desto mindre saknar jag partnerskap.  Dels är de flesta kvinnor överviktiga idag eftersom jag letar främst kvinnor 30+.  Och dels har de flesta redan barn.  Sedan är jag väldigt osäker på om jag vill ge upp den frihet jag vill ha för en kvinna.  Det får då vara en väldigt speciell kvinna.   
    Dock är jag i den åldern att jag mer och mer funderar på om jag vill ha barn och då går det inte att vänta så mkt längre.  Man vill inte bli pappa som 50+.
    Men jag tror jag skulle leva ett lyckligt liv utan barn också.
    Barn?
    Hur skulle du våga tänka på det?
    Tänk om hon inte blir lika smal igen efteråt då?

Om du inte vill ge upp din sk frihet, varför sitter du då här i forumet och gnäller ihjäl dig om att ingen vill ha dig för att du är för kort?
    Då borde du väl se det som en välsignelse att slippa?
  • Anonym (Optimal längd)

Tittar man på djurvärlden så räcker det med att honan är fertil och normal. Medans det är hanen som skall visa sig vara duglig. Starkast, vackrast osv och då får man befrukta många honor. Det gäller ju även människan där många mäktiga män haft harem och fortfarande har det i dag, visst kan en sådan välja och vraka lite bland honorna men det är ju först när man som hane står på översta trappsteget som man kan göra det. De flesta hanar har inte den lyxen utan får nöja sig med det den kan få.

Så du skall nog inte ta den biten som argument och kräva att du som är långt ifrån toppen (pun intended) skall få någon av de bästa honorna.

Har man då inte de bästa förutsättningarna som hane får man använda sin list och anpassa sig efter vad som är möjligt. Men du ratar det du kan få och då får du stå ditt kast. Det finns ändå många korta hanar som lyckats ta plats och vinna honornas gunst.

• Anonym (Jämnt skägg)

Attraktion eller inte. Attraktion har faktiskt inte bara med utseende att göra. Det kan handla om en sexuell dragningskraft, charm etc. För mig växte en person sjukt mycket ju mer jag lärde känna hen, och då först kände jag mig sjukt attraherad av hen. Där var det självförtroendet och charmen som stod för attraktionen.

Handen på hjärtat, de flesta par där ute ser inte ut som fotomodeller och de flesta är nöjda med sitt val såvida partnern inte sunkar ner sig alldeles för mycket. 

Dom med orimliga krav sitter och gnäller på forum om hur fula alla är, trots att dom inte skulle ha en chans i världen om så alla såg ut som modeller. Dom flesta faller helt enkelt inte för utseendefixerade människor, för ett sånt förhållande skulle tära extremt på självförtroende, och mår man inte bra och känner sig älskad för den man är, är förhållandet ändå inte vatten värt.

• Anonym (M)
    Anonym (Jämnt skägg) skrev 2025-05-19 11:50:43 följande:

Attraktion eller inte. Attraktion har faktiskt inte bara med utseende att göra. Det kan handla om en sexuell dragningskraft, charm etc. För mig växte en person sjukt mycket ju mer jag lärde känna hen, och då först kände jag mig sjukt attraherad av hen. Där var det självförtroendet och charmen som stod för attraktionen.

Handen på hjärtat, de flesta par där ute ser inte ut som fotomodeller och de flesta är nöjda med sitt val såvida partnern inte sunkar ner sig alldeles för mycket. 

Dom med orimliga krav sitter och gnäller på forum om hur fula alla är, trots att dom inte skulle ha en chans i världen om så alla såg ut som modeller. Dom flesta faller helt enkelt inte för utseendefixerade människor, för ett sånt förhållande skulle tära extremt på självförtroende, och mår man inte bra och känner sig älskad för den man är, är förhållandet ändå inte vatten värt.

Men man kan göra mycket för sitt utseende. Själv har jag kämpat med vikten och fixat med annat som gör stor skillnad. Bra för självförtroendet är det också.

Mina dåliga sidor har jag också jobbat med förövrigt.

Finns ingen som är skyldig att älska en person för den som den är. Och det kanske är svårt att älska någon som inte bryr sig och låter sig förfalla, både på ut- och insida.
  • Anonym (Rob)

Det ena utesluter väl inte det andra ?  Men ofta kommer långa män och smala kvinnor undan genom att inte behöva vara charmiga.

Dom med orimliga krav sitter och gnäller på forum om hur fula alla är, trot

s att dom inte skulle ha en chans i världen om så alla såg ut som modeller. Dom flesta faller helt enkelt inte för utseendefixerade människor, för ett sånt förhållande skulle tära extremt på självförtroende, och mår man inte bra och känner sig älskad för den man är, är förhållandet ändå inte vatten värt.

• Anonym (Jämnt skägg)
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-19 12:48:55 följande:

Det ena utesluter väl inte det andra ?  Men ofta kommer långa män och smala kvinnor undan genom att inte behöva vara charmiga.

Är alla långa män och smala kvinnor snygga?
    Är alla män tillsammans med snygga smala kvinnor, och är alla kvinnor ihop med långa stiliga män? 

Jag vet inte vilken värld du lever i. Men ser inte de flesta paren väldigt medelmåttiga ut i din värld också? Eller är alla män bara ihop med modellsmala kvinnor och kvinnor bara med tall, dark and handsome? Det lär inte finnas särskilt många par där du bor i så fall.

Jag vågar påstå att de flesta inte alls ser särskilt bra ut, varken kvinnor eller män. Men du kanske lever i Hollywood och bara ser en massa kändispar, eller så har du utvecklat ett konstigt idoliserande kring dem?

• Anonym (Jämnt skägg)
    Anonym (M) skrev 2025-05-19 12:37:12 följande:

Men man kan göra mycket för sitt utseende. Själv har jag kämpat med vikten och fixat med annat som gör stor skillnad. Bra för självförtroendet är det också.

Mina dåliga sidor har jag också jobbat med förövrigt.

Finns ingen som är skyldig att älska en person för den som den är. Och det kanske är svårt att älska någon som inte bryr sig och låter sig förfalla, både på ut- och insida.

Ja, och om du läser så skrev jag precis det också. Såvida partnern inte sunkar ner sig för mycket. Åtminstone är det vad det betyder i min värld.
    Mestadels för att det skulle inge känslan att partnern inte bryr sig om den är attraktiv för mig eller inte. För mig indikerar det att den inte bryr sig om en längre. 

Angående bra för självförtroendet, så är just självförtroende en stor faktor för attraktion. Därför är det väl bra för alla människor att göra det bästa av det dom kan. Men det ska man främst göra för sin egen skull, sin hälsa och sitt eget självförtroende. Inte för att en man kräver att man ska gå ner i vikt för att vara attraktiv.

Sen är det ofta så att kaka söker maka, och eftersom så många män är överviktiga är det troligast dessa som dras till mer överviktiga kvinnor. Fast jag har konstigt nog en överviktig kompis som aldrig någonsin haft problem att få en man. Hon har nog haft fler män än jag haft trots att jag är sådär modelspinkig som påstås vara så attraktivt. Hon har en härlig personlighet och så mycket bättre självförtroende än mig. Eller så är hon bara bra på att spela.

• Anonym (M)
    Anonym (Jämnt skägg) skrev 2025-05-19 14:47:49 följande:

Ja, och om du läser så skrev jag precis det också. Såvida partnern inte sunkar ner sig för mycket. Åtminstone är det vad det betyder i min värld.
    Mestadels för att det skulle inge känslan att partnern inte bryr sig om den är attraktiv för mig eller inte. För mig indikerar det att den inte bryr sig om en längre. 

Angående bra för självförtroendet, så är just självförtroende en stor faktor för attraktion. Därför är det väl bra för alla människor att göra det bästa av det dom kan. Men det ska man främst göra för sin egen skull, sin hälsa och sitt eget självförtroende. Inte för att en man kräver att man ska gå ner i vikt för att vara attraktiv.

Sen är det ofta så att kaka söker maka, och eftersom så många män är överviktiga är det troligast dessa som dras till mer överviktiga kvinnor. Fast jag har konstigt nog en överviktig kompis som aldrig någonsin haft problem att få en man. Hon har nog haft fler män än jag haft trots att jag är sådär modelspinkig som påstås vara så attraktivt. Hon har en härlig personlighet och så mycket bättre självförtroende än mig. Eller så är hon bara bra på att spela.

Nej varför ska han kräva något, man vill väl själv se till att vara attraktiv för sin partner. Annars kan man ju vara ensam om man inte bryr sig. Jag menade att det är ju bara bra för självförtroendet att ta hand om sig och lyckas. Och visst, finns ju de som gillar tex övervikt hos en partner. Men ja vi kanske är ganska överens.
Svar på tråden Längd på män