• Anonym (Optimal längd)

Längd på män

Tjejer ni har fem män som ser lika bra ut, tjänar lika bra, lika smarta osv men där längden skiljer sig åt, vem väljer du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Längd på män
  • Anonym (Jämnt skägg)
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-11 13:41:27 följande:

Frågan om en poll om optimal vikt på en kvinna hade tillåtits?   Förmodligen hade man blivit bannad pga de känsliga mods som finns här.

Det hade sannolikt blivit precis lika mycket varierade svar som här. 
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-11 12:36:33 följande:

De som röstat på 172 cm måste vara fejk röster...
    De flesta kvinnor skulle inte välja kortaste mannen i gruppen.

Som jag ser det är det lika många som föredrar korta som väldigt långa. Läs, för det står faktiskt 7 röster på respektive!

De flesta verkar gilla mellanlånga. Därför vi svenskar gillar lagom 😛
  • Anonym (Optimal längd)
    Anonym (Jämnt skägg) skrev 2025-05-13 13:42:28 följande:
    Det hade sannolikt blivit precis lika mycket varierade svar som här. 
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-11 12:36:33 följande:

De som röstat på 172 cm måste vara fejk röster...
    De flesta kvinnor skulle inte välja kortaste mannen i gruppen.

Som jag ser det är det lika många som föredrar korta som väldigt långa. Läs, för det står faktiskt 7 röster på respektive!

De flesta verkar gilla mellanlånga. Därför vi svenskar gillar lagom 😛

Det kom snabbt ett gäng på 172 så det är med all sannolikhet fejkröster av lejonparten av dessa. 

Det borde ha blivit en hyfsad flodströmskurva och extrapolerar man lite så är det nog bara 2-3 riktiga röster om ens det på kortisarna.

• Anonym
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-13 08:56:05 följande:
    Ursäkta att jag inte attraheras av mulliga och tjocka kvinnor.  Men ni kan ju alltid gå ner i vikt iaf ?
    Problemet är inte att du attraheras av anorektiskt magra kvinnor.
    Problemet är att du kallar helt normalviktiga för tjocka och tjatar hål i skallen på dem att de ska gå ner i vikt för att det är "hälsosamt".
    Hälsosamt för vem? Dig?
  • Anonym (Vadgöra)
    Anonym skrev 2025-05-13 15:08:25 följande:
    Problemet är inte att du attraheras av anorektiskt magra kvinnor.
    Problemet är att du kallar helt normalviktiga för tjocka och tjatar hål i skallen på dem att de ska gå ner i vikt för att det är "hälsosamt".
    Hälsosamt för vem? Dig?
    Om vi för tillbaka diskussionen till huvudpoängen så tänker jag att hen som skrev inlägget menar att män har preferenser som kvinnor faktiskt kan göra något åt. Tänker då inte att bli onormalt smal. Utan att gå från överviktig till normalviktig. 

Medans en kille som mig som ligger under 170 vad ska jag göra om jag ska försöka uppfylla kvinnors preferenser på 180+ i längd och det är en nål i en höstack att hitta någon som kan tänka sig min längd. Sen om det finns så räcker ju inte det utan då måste hon gilla mig också. Om det inte matchar så tar det några år till innan nån som gillar min längd kommer fram. 
  • cosinus

För mig är längd rätt ointressant och likaså inkomst.

Men visst. Skulle jag välja så någon av de tre i mitten. jag Behöver inte att mannen är 3 dm längre än mig och kan väl kanske vara lite snyggare med 180 än 172.

Min man är f ö kortare än alla exempel och även mig?

mycket mer intressant än längd är att mannen inte är alldeles för tanig och otränad. Jag gillar armar med muskler. Övervikt går bort men mannen i fråga behöver inte vara modellrutig på magen på nåt sätt.

Energi, livsglädje, driv, äventyrslystnad, glaset är halvfullt isf för halvtomt, glimt i ögat är mycket mycket viktigare än längd. 

• Cartjan1
    Anonym (Optimal längd) skrev 2025-05-13 11:20:56 följande:

Det finns inga som helst känslor bakom detta. Du är helt fel ute om du baserar dina inlägg på det. Men det är roande med sådana som överkomplicerar frågeställningen och dess resultat. Kyss

Det var ju skönt att höra och då finns det inga problem  med tråden😊

Nja, vet inte om jag överkomplicerar utan snarare att jag vet att det finns några män som ganska ofta är här på forumet som mår väldigt dåligt över sin längd så tänkte mest att om du hade varit en av dem att jag ville...tja, jag vet inte riktigt själv...Men var av välmening iaf.
  • Anonym (Rob)

Som tröst för att kvinnor väljer långa män så kan kortare män trösta sig med ett längre liv.

• Anonym (Nej)
    Anonym (Vadgöra) skrev 2025-05-13 15:18:22 följande:
    Om vi för tillbaka diskussionen till huvudpoängen så tänker jag att hen som skrev inlägget menar att män har preferenser som kvinnor faktiskt kan göra något åt. Tänker då inte att bli onormalt smal. Utan att gå från överviktig till normalviktig. 

Medans en kille som mig som ligger under 170 vad ska jag göra om jag ska försöka uppfylla kvinnors preferenser på 180+ i längd och det är en nål i en höstack att hitta någon som kan tänka sig min längd. Sen om det finns så räcker ju inte det utan då måste hon gilla mig också. Om det inte matchar så tar det några år till innan nån som gillar min längd kommer fram. 
    Eller så kan männen hålla sig till det som är deras preferenser och låta resten vara. 
  • Anonym (Kämpa för det du vill ha)

Först och främst behöver fler män lära sig att leva utan kvinnor.

Odla egna sociala kontakter och intressen. Denna desperation som finns bland vissa män är tyvärr beklaglig.

• Anonym
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-17 03:44:14 följande:

Som tröst för att kvinnor väljer långa män så kan kortare män trösta sig med ett längre liv.

Hellre lite färre dagar, lycklig med en partner  än ett längre liv i ensamhet. 
    Vänner visst, men ingen kärlek?
Svar på tråden Längd på män