Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Samanta245

Duschar i två timmar

Hur länge duschar ni? Jag tycker att det är jobbigt.  Det tar två timmar när jag duschar.  Jag kan inte en timme.  

• Svar på tråden Duschar i två timmar
  • Lynx123
    Jesper f skrev 2025-05-14 13:05:51 följande:
    Framförall behöver den hållas ren, för får du in hudens bakterier i blodomloppet får du blodförgiftnin och minst 8 veckor på sjukhus. Tro mig, jag har prövat. Så finns ALL anledning att hålla huden ren.
    Det går inte att få bort bakterier på huden genom att duscha i två timmar. Tvärtom så frodas de i en så fuktig miljö.
  • Tobben
    Jesper f skrev 2025-05-14 13:05:51 följande:
    Framförall behöver den hållas ren, för får du in hudens bakterier i blodomloppet får du blodförgiftnin och minst 8 veckor på sjukhus. Tro mig, jag har prövat. Så finns ALL anledning att hålla huden ren.
    Det ska nog till något extremt innan smutsen tar sig genom huden.
    Jag skulle tro att ur det perspektivet räcker det att duscha en gång i månaden för en normalperson.

• Anonym (Lili)

Om man duschar för länge blir huden torr, och det kan bli små sprickor. Och då kommer bakterierna in där. 

• Mrs Moneybags

Vad exakt gör du i 2 timmar? Tvålar in dig och sköljer av 20 gånger?

Jag duschar i 10-20 minuter ungefär. Lite längre om jag tvättar håret. 

Om jag vill vara snabb kan det gå på 10. 

• Anonym (Skitig?)

Hur smutsig är du? Tvättar jag håret tar det väl max en kvart. Schampoo, skölj ur, balsam, tvålar in kroppen medans balsamet får sitta i. Skölj av. Klar. Tvättar jag bara kroppen mindre än 4 minuter

• Xenia
    Samanta245 skrev 2025-05-14 07:57:06 följande:
    Duschar i två timmar

Hur länge duschar ni? Jag tycker att det är jobbigt.  Det tar två timmar när jag duschar.  Jag kan inte en timme.  

Are you for real? Vilket fruktanssvärt slöseri med varmvatten. Vilka betalar det, de andra hyresgästerna?

Kan aldrig vara nyttigt för huden heller, de blir ju alldeles uttorkad.

Jag tycker jag är långsam som duschar och tvättar håret på 20 min.

Du måste söka hjälp om du tror att du måste hålla på så länge.
  • Anonym (Vatten)

Två timmar låter länge, om du inte duschar för att du tycker det är varmt och skönt, utan för att bli ren? 

• Samanta245
    Mrs Moneybags skrev 2025-05-14 14:43:37 följande:

Mrs Moneybags skrev 2025-05-14 14:43:37 följande:

Jag masserar håret i några minuter.  Med shampo och utan shampo när jag sköljer. Tvålar in kroppen sen sköljer.  Jag är långsam och försiktig för att inte ramla eller skada sig.  Var extra försiktig när jag var gravid.  Det var jobbigt.  
  • Anonym (Dusch kort, bad långt)

Duschar på typ 10 min, 5 om jag har bråttom. 

Ska jag göra länge blir det ett bad istället. Då kan jag lätt ligga 1,5-2 timmar. 

• Anonym (Jösses)

Aldrig hört talas om någon som duschar två timmar, rädd för att ramla? Är du skadad/sjuk eller? 

Svar på tråden Duschar i två timmar