• Samanta245

Duschar i två timmar

Hur länge duschar ni? Jag tycker att det är jobbigt.  Det tar två timmar när jag duschar.  Jag kan inte en timme.  

• Svar på tråden Duschar i två timmar
  • Aliona
    Samanta245 skrev 2025-05-14 08:33:12 följande:
    På fem minuter borstar man tänder. Man blir inte ren på fem min
    Hur smutsig är du om du inte hinner bli ren på 5 min? Har du tungt fysiskt arbete? Jobbar i gatukök? Stall? Genuin undran.. 
  • Anonym (.)
    Samanta245 skrev 2025-05-14 08:33:12 följande:
    På fem minuter borstar man tänder. Man blir inte ren på fem min
    Huden är inte ett kirurgiskt instrument. Den behöver sitt fett och sin mikroflora.
  • Anonym (nopenejaldrig)

its on like Donkey Kong

• Samanta245
    Aliona skrev 2025-05-14 08:48:02 följande:
    Hur smutsig är du om du inte hinner bli ren på 5 min? Har du tungt fysiskt arbete? Jobbar i gatukök? Stall? Genuin undran.. 
    Jag jobbar inte.  Jag är hemma med mina barn.  Har studerat.  
  • Samanta245
    Anonym (V) skrev 2025-05-14 08:38:53 följande:
    Man borstar tänder på 2 minuter. Borstar man längre så kan emaljen slitas ut.

För att bli ren så krävs enbart att man tvålar in sig och sköljer av. Det kan man absolut hinna på fem minuter.
    Min tandläkare tjatar mycket därför borstar jag tänder i tio min. 
  • Anonym (Eca)

Hade tvångsbeteende förr, duschade då upp mot en timme. Var jobbigt. Nu duschar jag max 10 minuter. Nångång i veckan 20 minuter när jag behöver raka ben och göra en hår inpackning. 

• Anonym (nopenejaldrig)
    Samanta245 skrev 2025-05-14 09:23:12 följande:
    Jag jobbar inte.  Jag är hemma med mina barn.  Har studerat.  
    Konstigt när du inte hade varit gravid förut
  • Anonym (Badanka)

För mig tar duschen 5 minuter. In, blöta kroppen av med vattnet intvålning och skölja av.

• Tobben
    Anonym (Badanka) skrev 2025-05-14 12:07:06 följande:

För mig tar duschen 5 minuter. In, blöta kroppen av med vattnet intvålning och skölja av.

Samma här!
    5 minuter inklusive avtorkning.
    Är det bråttom av någon anledning hinner jag borsta tänderna under tiden.
  • Jesper f
    Anonym (.) skrev 2025-05-14 08:53:44 följande:
    Huden är inte ett kirurgiskt instrument. Den behöver sitt fett och sin mikroflora.
    Framförall behöver den hållas ren, för får du in hudens bakterier i blodomloppet får du blodförgiftnin och minst 8 veckor på sjukhus. Tro mig, jag har prövat. Så finns ALL anledning att hålla huden ren.
Svar på tråden Duschar i två timmar