Duschar i två timmar
Hur länge duschar ni? Jag tycker att det är jobbigt. Det tar två timmar när jag duschar. Jag kan inte en timme.
Hur länge duschar ni? Jag tycker att det är jobbigt. Det tar två timmar när jag duschar. Jag kan inte en timme.
Vad exakt gör du i 2 timmar? Tvålar in dig och sköljer av 20 gånger?
Jag duschar i 10-20 minuter ungefär. Lite längre om jag tvättar håret.
Om jag vill vara snabb kan det gå på 10.
Vad exakt gör du i 2 timmar? Tvålar in dig och sköljer av 20 gånger?
Jag duschar i 10-20 minuter ungefär. Lite längre om jag tvättar håret.
Om jag vill vara snabb kan det gå på 10.
Långt hår? Som Rapunzel då eller?
Hur kan man vara så rädd för att ramla i duschen så det tar 2 tim att tvätta håret?
Dagens tips, sitt ner i så fall och spar in lite tid.
Det låter inte som du har några barn iaf, då har man inte tid med så långa duschar. Det finns antihalkmattor om man är rädd för att halka.
Hur lång tid jag än skulle ta på mig skulle det inte ta mer än en halvtimme.
Föreslår att du åker till ett större badhus och kollar hur lång tid det tar för folk att tvåla in sig och tvätta håret och tar inspiration av det.
Här är min duschning nedbruten (exempel på när jag tar en långdusch):
* Blir blöt, typ 1 minut
* Schamponera håret, typ 30 sekunder att få i schampo och 1 minut att skölja ur x2 så totalt ca 3 minuter
* Inpackning, medan den sitter i så rakar jag mig, 10 minuter
* Skölja ur inpackningen, 1 minut
* Ha i balsam, medan balsamet är i så tvålar jag mig, 2 minuter
* Skölja av balsam och tvål, 1 minut
* Stå och ha det skönt, 2 minuter
Totalt: ca 20 minuter, utan inpackning ca 10 minuter och utan hårtvätt ca 5 minuter. Kan tänka mig att det med längre och tjockare hår kan ta ytterligare kanske 10 minuter totalt för ursköljningarna, jag har relativt tunt halvlångt hår.
Sedan kan det hända att jag stannar i duschen ytterligare 5-10 minuter för att jag är trött då jag avskyr känslan i kroppen i ändringen mellan vatten/luft när jag är trött så då har jag svårt att kliva ut fast jag är klar.
Föreslår att du åker till ett större badhus och kollar hur lång tid det tar för folk att tvåla in sig och tvätta håret och tar inspiration av det.
Här är min duschning nedbruten (exempel på när jag tar en långdusch):
* Blir blöt, typ 1 minut
* Schamponera håret, typ 30 sekunder att få i schampo och 1 minut att skölja ur x2 så totalt ca 3 minuter
* Inpackning, medan den sitter i så rakar jag mig, 10 minuter
* Skölja ur inpackningen, 1 minut
* Ha i balsam, medan balsamet är i så tvålar jag mig, 2 minuter
* Skölja av balsam och tvål, 1 minut
* Stå och ha det skönt, 2 minuter
Totalt: ca 20 minuter, utan inpackning ca 10 minuter och utan hårtvätt ca 5 minuter. Kan tänka mig att det med längre och tjockare hår kan ta ytterligare kanske 10 minuter totalt för ursköljningarna, jag har relativt tunt halvlångt hår.
Sedan kan det hända att jag stannar i duschen ytterligare 5-10 minuter för att jag är trött då jag avskyr känslan i kroppen i ändringen mellan vatten/luft när jag är trött så då har jag svårt att kliva ut fast jag är klar.