Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Samanta245

Duschar i två timmar

Hur länge duschar ni? Jag tycker att det är jobbigt.  Det tar två timmar när jag duschar.  Jag kan inte en timme.  

• Svar på tråden Duschar i två timmar
  • Kvittning
    Anonym (Vatten) skrev 2025-05-14 21:03:44 följande:

Ser att några skriver att dom använder schampo två gånger och sköljer ur. Blir nyfiken.Finns det några särskilda fördelar med det? Brukar skölja ur en gång med schampo. 

Ser att några skriver att dom använder schampo två gånger och sköljer ur. Blir nyfiken.Finns det några särskilda fördelar med det? Brukar skölja ur en gång med schampo. 

Fick tipset av en frisör att schamponera två gånger och har märkt att det gör en väldig skillnad på hur länge håret håller sig rent. Nu kan jag utan problem tvätta håret var tredje dag, innan behövde jag tvätta det varannan
  • Samanta245
    Kvittning skrev 2025-05-15 08:21:58 följande:

Fick tipset av en frisör att schamponera två gånger och har märkt att det gör en väldig skillnad på hur länge håret håller sig rent. Nu kan jag utan problem tvätta håret var tredje dag, innan behövde jag tvätta det varannan

Jag duschar en gång i veckan.  Vem orkar två timmar varannan dag 
  • Anonym (Scalp king)

Kan bara av egen erfarenhet säga att håret av någon anledning både håller sig ent längre och jlir renare än någonsin. 

Rät logiskt men du får väll testa och se. det för stor skillnad personligen.

Sen när det kommer till dusch skulle jag säga att för en kille tar det väll max 30 min. Och för tjejers fullständiga provess kanske 40 min? 

Vad tror ni?

• Anonym (Hej)

Jag kan tycka att det är skönt att duscha varmt. Kanske inte i två timmar, men en. Jag brukar sätta mig på golvet och luta mig mot väggen och somna till.

• Samanta245
    Anonym (Hej) skrev 2025-05-16 04:11:49 följande:

Jag kan tycka att det är skönt att duscha varmt. Kanske inte i två timmar, men en. Jag brukar sätta mig på golvet och luta mig mot väggen och somna till.

Det var roligt.  Du sover.  Jag försöker att fokusera och vara vaken.  Tvärtom i mitt fall.  Jag fattar inte hur andra kan duscha på 10 minuter.  Det tar tio minuter för mig att ta kläder och släppa håret. 
  • Virriga Vera
    Samanta245 skrev 2025-05-14 16:53:35 följande:
    Har man långt hår tar det lång tid.  Det går fortare för killar.  Jag önskar att jag var en kille.  Skulle slippa mensen också.  Kunde resa när jag ville
    Trams, jag har haft hår ner till ryggslutet, tjockt och lockigt. Det krävde minst  3 schamponeringar, inpackning och balsam på det. Det har aldrig tagit mer än 15-20 minuter. Nu har jag väldigt kort hår och det tar max 5-7 minuter.

Jag undrar så hur du har tid att duscha 2 timmar med barn och studier?
  • Samanta245

Så man måste både massera och skölja håret två gånger om man schamponerar två gånger 
  • mammatill6
    Jesper f skrev 2025-05-14 13:05:51 följande:
    Framförall behöver den hållas ren, för får du in hudens bakterier i blodomloppet får du blodförgiftnin och minst 8 veckor på sjukhus. Tro mig, jag har prövat. Så finns ALL anledning att hålla huden ren.
    Funkar inte så.
  • mammatill6
    Samanta245 skrev 2025-05-14 19:15:28 följande:
    Jag vill veta hur andra gör och andras åsikter.  Jag har inte uppmärksamhets-behov och mår bra.  Jag vill bara höra andras åsikter.  Thats all. 
    Hur andra gör. Mer nyfiken på vad du gör så länge. Berätta vad som tar lång tid? Många här har långt hår o duschar på 10 minuter. Och varför kan man inte resa näs man vill för att man är kvinna?
  • Samanta245
    mammatill6 skrev 2025-05-18 08:04:44 följande:
    Hur andra gör. Mer nyfiken på vad du gör så länge. Berätta vad som tar lång tid? Många här har långt hår o duschar på 10 minuter. Och varför kan man inte resa näs man vill för att man är kvinna?
    Problemet är att det kliar om man inte duschar länge.
Svar på tråden Duschar i två timmar