• Samanta245

Duschar i två timmar

Hur länge duschar ni? Jag tycker att det är jobbigt.  Det tar två timmar när jag duschar.  Jag kan inte en timme.  

• Svar på tråden Duschar i två timmar
  • Samanta245

Jag duschar i två timmar men får klåda i hårbotten ibland.  Varför tror ni? Har inte gjort rent tillräckligt...

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Per)
    Samanta245 skrev 2025-05-27 18:54:52 följande:

Jag duschar i två timmar men får klåda i hårbotten ibland.  Varför tror ni? Har inte gjort rent tillräckligt...

Precis så är det. Det räcker inte att duscha i två timmar för att bli ren i håret, det vet väl alla. Rekommenderar att komplettera duschrutinen med doppa hela huvudet i klorin. Då kanske det blir tillräckligt rent. Men bara kanske.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Per)
    Anonym (Vilija) skrev 2025-05-27 19:19:07 följande:
    Mycket bra råd faktiskt, även kaustiksoda ska vara bra. Eventuellt kan man schamponera med klorin eller kaustiksoda och sedan skölja av innan man balsamerar in håret med lacknafta och låter dra i kanske tio-femton minuter och sedan skölja ur det med.
    Bra tips! Måste genast prova. Nu kanske man äntligen kan bli riktigt ren i håret och slippa kliande hårbotten. 
  • Anonym (Hej)
    Samanta245 skrev 2025-05-28 09:00:12 följande:

Det är jobbigt när det kliar.  Har någon av er samma problem 

Det kliar för att du duschar för länge. Det torkar ut huden. Testa med något återfuktande schampo.
  • Snälla Killen

Med tanke på hur en så enkel tråd har blivit så stor och under så lång tid , så måste det ju bero på att alla 139 inlägg, såhär långt, har resulterat i en 11.6-timmars dusch / deltagare.

Tänk på klimatet!

Snäll? Definiera snälla...
  • Samanta245
    Anonym (Hej) skrev 2025-05-28 16:49:50 följande:
    Det kliar för att du duschar för länge. Det torkar ut huden. Testa med något återfuktande schampo.
    Tack för tipset 
  • Samanta245

Hur kan man duscha i 5 minuter? Så snabbt.  Håret blir inte rent särskild om det är fett hår 

• Anonym (JaTack)
    Samanta245 skrev 2025-05-30 19:36:54 följande:

Hur kan man duscha i 5 minuter? Så snabbt.  Håret blir inte rent särskild om det är fett hår 

Förstår inte heller hur vissa kan duscha på några minuter. Då har de knappast hunnit bli särskilt rena. Jag duschar inte enbart för att få bort eventuell svettlukt, jag vill bli REN. Inget ovanligt alls att jag står inne i duschen i en timme, men har inte igång vattnet mer än 25-30 minuter totalt sett. Resten av tiden är noga intvålning och låta balsam verka osv. Folk får tycka att det är onödigt men det är min vardagslyx. 
  • Anonym (J)
    Anonym (JaTack) skrev 2025-06-04 11:33:15 följande:
    Förstår inte heller hur vissa kan duscha på några minuter. Då har de knappast hunnit bli särskilt rena. Jag duschar inte enbart för att få bort eventuell svettlukt, jag vill bli REN. Inget ovanligt alls att jag står inne i duschen i en timme, men har inte igång vattnet mer än 25-30 minuter totalt sett. Resten av tiden är noga intvålning och låta balsam verka osv. Folk får tycka att det är onödigt men det är min vardagslyx. 

Du blir ren ändå. Du verka tja bacillskräck. 

Från en som haft hensk ocd och vet vad jag talar om 

• Anonym (J)
    Samanta245 skrev 2025-05-24 21:15:10 följande:
    Släkten älskar att duscha hemma hos mig.  Det är gratis.  De behöver inte tänka på något. 
    Ja det kanske är gratis , tills de kommer på att du överförbruksr och då kan du ändå få en räkning  
  • Noname00
    Samanta245 skrev 2025-05-30 19:36:54 följande:

Nej men 10 min räcker definitivt. 
  • Anonym (Slöseri)
    Anonym (J) skrev 2025-06-04 13:02:03 följande:
    Ja det kanske är gratis , tills de kommer på att du överförbruksr och då kan du ändå få en räkning  
    Plus att det är ett oerhört slöseri  med vatten...
  • Corrie

Varifrån kommer uppfattningen att man ska duscha länge för att bli ren? Själva Rengöringsprocessen tar inte längre än den tid det tar att tvåla in kroppen och schamponera håret och skölja av. Detta tar ingen större tid. Står man och duschar länge så blir man inte renare utan man drabbas av uttorkad hud. 

• Samanta245
    Corrie skrev 2025-06-10 14:16:09 följande:

Varifrån kommer uppfattningen att man ska duscha länge för att bli ren? Själva Rengöringsprocessen tar inte längre än den tid det tar att tvåla in kroppen och schamponera håret och skölja av. Detta tar ingen större tid. Står man och duschar länge så blir man inte renare utan man drabbas av uttorkad hud. 

Huden blir uttorkad om man duschar varje dag 
Svar på tråden Duschar i två timmar