• Anonym (Ledsen)

Min före detta man hittade en mycket yngre tjej

Min före detta man är i 50-årsåldern, vi har barn tillsammans. Vi har nyligen skiljt oss. Han hade hittat en annan tjej, hon är 26 eller 25. Hon är riktigt snygg, ser väldigt bra ut, och detta gör mig så ledsen och osäker. Min man har mycket pengar, är det dom hon vill åt? Och vad ser han i en så mycket yngre tjej? Tänk om hon blir gravid? Hur ska jag hantera det? det är så många tankar som snurrar och jag blir helt galen av det. Känner mig värdelös.

Tycker ni att det är en normal åldersskillnad mellan dom?

• Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej
  • Anonym (hm)
    Anonym (Lyllo honom) skrev 2025-06-29 00:46:13 följande:
    Män attraheras av tecken på fertilitet, man kan inte veta om personen ifråga är fertil.

Precis som kvinnor attraheras av tecken som tyder på att det är en bra man. Dock kan det vara ett riktigt svin ändå.
    Jag tror män känner av det på något sätt. Säger inte att detta är något medvetet ens, men jag är fortfarande fertil men i en ganska hög ålder (det är typiskt för kvinnor på min mammas sida)

Jag upplever att jag får väldigt mycket mer uppmärksamhet från män än vad jämnåriga väninnor får som gått igenom klimakteriet. Vad det beror på vet jag inte.
  • Tecum
    Anonym (hm) skrev 2025-07-31 14:57:12 följande:
    Jag tror män känner av det på något sätt. Säger inte att detta är något medvetet ens, men jag är fortfarande fertil men i en ganska hög ålder (det är typiskt för kvinnor på min mammas sida)

Jag upplever att jag får väldigt mycket mer uppmärksamhet från män än vad jämnåriga väninnor får som gått igenom klimakteriet. Vad det beror på vet jag inte.
    I förra veckans nummer av Året Runt finns en artikel om vinexperten Richard Juhlin, känd för sitt fantastiska luktsinne. Men han kan inte bara känna skillnad på viner utan även mindre behagliga dofter. Han har svårt att resa med flyg och åker aldrig kommunalt då vissa människor har en så obehaglig doft att han mår dåligt. Dessutom påstår han sig kunna känna på doften om en kvinna har ÄL. Och om han kan känna det medvetet kan säkert andra män känna det omedvetet, som en kvarleva från apmänniskotiden. 
  • Anonym (Suck..)
    Anonym (Medelålderskris deluxe) skrev 2025-07-31 12:36:14 följande:

Ja, jag håller med om det är något skumt med kvinnor som själv anser sig vara förfallna vid 40 års ålder. De kommer ju själva bli 40+. Män hade aldrig sagt att andra män blir oattraktiva gubbar vid 40 årsålder. 

Jag tycker 40 åringar oftast är sjukt vackra nu för tiden ( med undantag för vissa) men det finns tjejer i 30 års ålder som ser äldre ut än vissa 40 åringar osv. Det där med att gissa ålder tycker jag oftast är hemskt svårt.

Alltså vissa kan man se har botox etc men vissa syns inte alls. Vissa kanske inte ens behöver sånt vid 40.

Finns en liten grupp med kvinnohatande män på forumet som utger sig för att själva vara kvinnor i vissa trådar. Väldigt vanligt att de också går under typiska kvinnonamn, som ett slags överdrivet sätt att försöka dölja för oss andra att det egentligen är en man där bakom kontot.

Deras syften med lurendrejeriet är ofta att klanka ner på kvinnor i en viss ålder, då de vet mycket väl att många kvinnliga medlemmar på forumet är 40+. Därför hittar de på en kvinnlig persona i försök att övertyga riktiga kvinnor härinne att de inte längre är så attraktiva efter en specifik åldersiffra. 

Samma "kvinnor" är också precis lika benägna att framhäva män som mer attraktiva och att dessa skulle ha en längre fysisk peak än kvinnor, trots att det inte finns något som talar för detta i verkligheten.

Och ja, du kom med en bra och nyanserad poäng där, ang. utseende och ålder. De kvinnoföraktande trollen har en svartvit syn på ungdom och tycks tro att alla under en viss ålder skulle vara snygga och fräscha, per automatik, och riktigt så enkelspårigt är det ju inte om man ser sig omkring. 

Gener spelar en viss roll. Carin Da Silva är en kvinna med fina, latinamerikanska gener och hudkvalitet. Skulle inte säga att hon har åldrats nåt särskilt mellan 25-41, vilket är hennes nuvarande ålder. Sen vet jag inte om hon möjligen gjort några skönhetsingrepp. Hon ser naturlig ut i mina ögon iallafall. 

Jag skulle säga att kvinnors utseenden förändras mer märkbart när de hamnar i menopaus, och även den processen kan skjutas upp, med hjälp av östrogenbehandlingar. 
  • Anonym (Vi_kvinnor)
    Anonym (Suck..) skrev 2025-08-01 02:16:58 följande:
    Finns en liten grupp med kvinnohatande män på forumet som utger sig för att själva vara kvinnor i vissa trådar. Väldigt vanligt att de också går under typiska kvinnonamn, som ett slags överdrivet sätt att försöka dölja för oss andra att det egentligen är en man där bakom kontot.

Deras syften med lurendrejeriet är ofta att klanka ner på kvinnor i en viss ålder, då de vet mycket väl att många kvinnliga medlemmar på forumet är 40+. Därför hittar de på en kvinnlig persona i försök att övertyga riktiga kvinnor härinne att de inte längre är så attraktiva efter en specifik åldersiffra. 

Samma "kvinnor" är också precis lika benägna att framhäva män som mer attraktiva och att dessa skulle ha en längre fysisk peak än kvinnor, trots att det inte finns något som talar för detta i verkligheten.

Och ja, du kom med en bra och nyanserad poäng där, ang. utseende och ålder. De kvinnoföraktande trollen har en svartvit syn på ungdom och tycks tro att alla under en viss ålder skulle vara snygga och fräscha, per automatik, och riktigt så enkelspårigt är det ju inte om man ser sig omkring. 

Gener spelar en viss roll. Carin Da Silva är en kvinna med fina, latinamerikanska gener och hudkvalitet. Skulle inte säga att hon har åldrats nåt särskilt mellan 25-41, vilket är hennes nuvarande ålder. Sen vet jag inte om hon möjligen gjort några skönhetsingrepp. Hon ser naturlig ut i mina ögon iallafall. 

Jag skulle säga att kvinnors utseenden förändras mer märkbart när de hamnar i menopaus, och även den processen kan skjutas upp, med hjälp av östrogenbehandlingar. 
    Ska vi vara strikta så är det väl lite fel att säga att "det finns inget som talar för" att män har en längre fysisk peak, eftersom det är individuellt och genetiskt betingat, men visst, man märker när det inte är en kvinna som skriver efter några inlägg. Särskilt vanligt är det ju i sexforumet.
  • klyban
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-05-27 18:32:29 följande:

Min före detta man är i 50-årsåldern, vi har barn tillsammans. Vi har nyligen skiljt oss. Han hade hittat en annan tjej, hon är 26 eller 25. Hon är riktigt snygg, ser väldigt bra ut, och detta gör mig så ledsen och osäker. Min man har mycket pengar, är det dom hon vill åt? Och vad ser han i en så mycket yngre tjej? Tänk om hon blir gravid? Hur ska jag hantera det? det är så många tankar som snurrar och jag blir helt galen av det. Känner mig värdelös.

Hmm, intressant, men ni har valt att gå isär och han för göra vad han vill med sig själv och andra och sina pengar.(Och givetvis under samförstånd och pga del försöker inbilla sig det betyder annat.)

Stora frågan är dock varför du tror du har något att säga här.
    Är du fortfarande kär eller älskar han fortfarande, och att det var han som tvingade till att ni skiljdes?
    För om inte, så blir detta riktigt konstigt istället.

Anonym (Ledsen) skrev 2025-05-29 17:54:14 följande:

Jag var dit tidigare idag för att hämta en bok till vår vuxna son, som för övrigt är i hennes ålder.. och jag sa tidigare att jag skulle komma nån gång under dagen. När jag kom dit såg jag att hon ligger i soffan i stringtrosor och en tröja och min före detta man blev arg och sa att jag inte får dyka upp hur jag vill. Fast jag hade sagt att jag skulle komma nån gång under dagen. Vår son kunde inte hämta boken själv, jag skulle lämna den hos honom

Jaha, och?
    Det är inte ditt hem, utan hennes och knackade du på och väntade på någon skulle öppna?
    Och varför inte bara lämna över boken vid dörren och sen gå?(Och sure, ville du prata med sonen, så kan han väl gå till dörren?)

Men det är lugnt, egentligen det enda du berättar är att du är svårt avundsjuk.
    Mitt råd till dig, det är att sluta med detta och istället titta över DIN EGEN framtid, än lägga tid på något du inte ens har med att göra.
    Och det kan göra dig lycklig istället mot nu som bitter.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Suck..)
    Anonym (Vi_kvinnor) skrev 2025-08-01 07:39:59 följande:
    Ska vi vara strikta så är det väl lite fel att säga att "det finns inget som talar för" att män har en längre fysisk peak, eftersom det är individuellt och genetiskt betingat, men visst, man märker när det inte är en kvinna som skriver efter några inlägg. Särskilt vanligt är det ju i sexforumet.

Menade nog mest att det inte finns några vetenskapliga bevis för att män, rent allmänt, skulle peaka senare än kvinnor, om vi pratar rent fysiskt och åldersmässigt då.

Vissa män vill ju gärna hävda detta som om det vore en genetiskt nedärvd sanning. 

• VickanD
    Anonym (Suck..) skrev 2025-07-31 01:39:53 följande:
    Fast nej, män har knappast bättre koll på kvinnors kroppar och ev. åldrande än vad kvinnorna själva har, som speglar och synar sig själva i sömmarna varje dag typ. 

Och nej, du har inga som helst bevis på att kvinnor överlag skulle peaka naturligt innan 30. Detta är en lögn som spridits av fula incels som försöker copa med sin egen fulhet och tidiga åldrande. Kvinnor som tar väl hand om sig åldras inte på samma sätt som kvinnor som försummat sin hälsa med dåligt leverne. 

Jag säger bara hur min egen erfarenhet av män ser ut. De flesta män försummar också sitt utseende och hälsa, vilket allt som oftast också leder till ett tidigt åldrande. 
    VickanD skrev 2025-07-08 13:23:15 följande:

En 40 årig kvinna är (rent generellt) inte alls lika fertil som en kvinna i 25-årsåldern. Fertiliteten hos kvinnor minskar kraftigt efter 35, och ännu mer efter 40. Detta kommer givetvis inte stämma in på ALLA, det finns alltid individuella variationer, men i allmänhet är det så här. Jag råder dig att söka upp fakta innan du kommer med trams om att jag ljuger. Du gör bara bort dig. https://www.reproduktivlivsplan.se/fruktsamhet-och-halsa/alderns-betydelse/ Varsågod. 

Inte heller är en 40 årig kvinna ungdomlig på samma sätt som en 25-årig kvinna, och män lägger stor vikt vid utseende. Visst spelar det roll hur man tar hand om sig själv, men alla åldras. Det kan man inte förhindra. Det finns forskning som visar att män (oavsett ålder) anser att kvinnor i 20-årsåldern ser bäst ut. https://www.businessinsider.com/dataclysm-shows-men-are-attracted-to-women-in-their-20s-2014-10 

Det du säger är helt enkelt bara trams och du gör bara bort dig själv genom att inte söka upp fakta. 

Jaha? Du tror inte på att jag är en kvinna? Antecknat. Vad du tror eller inte tror bryr jag mig inte ett dugg om. Fortsätt du med ditt hat mot män. Jag föreslår dock att du tänker på ditt hjärta. Det kan inte vara bra att bli så där kränkt. 

Fertilitet behöver dock inte påverka utseendet eller fräschheten hos en kvinna och det är detta jag har talat om typ genom hela tråden, även om du inte begripit detta.

Den forskningen är högst bristfällig då den omöjligen kan veta eller tagit hänsyn till hur dessa 40-åriga kvinnor levt sina liv och vad de haft för ev. dåliga vanor som kan ha åldrat dem i förtid. 

En kvinna som levt sunt och undvikit ohälsosamma vanor som solande, kosmetika, alkohol, tobak, slarvat med sömnen (vilket typ alla kvinnor gör när de blir mödrar) kommer inte att se nåt särskilt annorlunda ut vid 40-45 jämfört med när de var 25. Det handlar mer om vanor än vad du tycks vilja acceptera, som den missunnsamma person du är. 

Och nej, därav är det bara du som gör bort dig här. Att låtsas vara kvinna när man i själva verket är en kvinnoföraktande man är bara pinsamt. Jag har inte visat mer hat mot män än vad du gjort mot kvinnor heller så. Du avslöjade dig just ännu ett steg. 
    Och din egen kränkthet behöver du inte föra över på mig. Inse istället att ni män knappast åldras bättre än kvinnor utan snarare tvärtom. Kvinnor blir åtminstone inte flintisar. 

Du skrev att kvinnor inte förlorar fertilitet efter 40, så jo, tydligen var jag tvungen att upplysa dig om att kvinnors fertilitet minskar KRAFTIGT efter 35, i allmänhet. Jag har aldrig påstått att fertiliteten måste påverka utseendet, men faktum kvarstår: män attraheras mest av yngre kvinnor, inte äldre. Män attraheras mest av kvinnor i 20-årsåldern, inte kvinnor som är 40. Kvinnor i 40-årsåldern signalerar i allmänhet inte ungdomlighet, eftersom man inte längre är någon ungdom vid den åldern. 

Nej. Den forskningen visar att män attraheras av kvinnor i 20-årsåldern mest. Det gäller män i alla åldrar. Att du försöker säga emot den forskningen är bara pinsamt. Acceptera att män föredrar yngre kvinnor, det är så enkelt. Inget du kommer kunna förändra. Spelar ingen roll, alla åldras, oavsett vilka vanor och vilket liv du lever så kommer du ändå inte se ut som 20 när du är 40. Haha, du måste skämta. En kvinna som levt ett väldigt hälsosamt liv kommer inte se annorlunda ut när hon är 45 jämfört med när hon var 25? Jag dör av garv. Du är så okunnig och pinsam att man tycker synd om dig. Jag kan bara beklaga.

Jaså? Fram med bevis på att jag är en man då. Eller har du kanske inga? Det är bara dina egna teorier? Du vet, det är skillnad på fakta och gissningar. Men, för mig får du gärna tro vad du än vill. Det gör ingen skillnad. 

• Anonym (Mandomsmannen)
    VickanD skrev 2025-08-02 12:04:29 följande:

Du skrev att kvinnor inte förlorar fertilitet efter 40, så jo, tydligen var jag tvungen att upplysa dig om att kvinnors fertilitet minskar KRAFTIGT efter 35, i allmänhet. Jag har aldrig påstått att fertiliteten måste påverka utseendet, men faktum kvarstår: män attraheras mest av yngre kvinnor, inte äldre. Män attraheras mest av kvinnor i 20-årsåldern, inte kvinnor som är 40. Kvinnor i 40-årsåldern signalerar i allmänhet inte ungdomlighet, eftersom man inte längre är någon ungdom vid den åldern. 

Nej. Den forskningen visar att män attraheras av kvinnor i 20-årsåldern mest. Det gäller män i alla åldrar. Att du försöker säga emot den forskningen är bara pinsamt. Acceptera att män föredrar yngre kvinnor, det är så enkelt. Inget du kommer kunna förändra. Spelar ingen roll, alla åldras, oavsett vilka vanor och vilket liv du lever så kommer du ändå inte se ut som 20 när du är 40. Haha, du måste skämta. En kvinna som levt ett väldigt hälsosamt liv kommer inte se annorlunda ut när hon är 45 jämfört med när hon var 25? Jag dör av garv. Du är så okunnig och pinsam att man tycker synd om dig. Jag kan bara beklaga.

Jaså? Fram med bevis på att jag är en man då. Eller har du kanske inga? Det är bara dina egna teorier? Du vet, det är skillnad på fakta och gissningar. Men, för mig får du gärna tro vad du än vill. Det gör ingen skillnad. 

Detta stämmer naturligtvis. 100%.

Man får nog komma ihåg att många kvinnor här inne är 35-55 år och känner sig stressade av sitt åldrande. Så stressade att de vill förneka forskning och förneka fakta. Men ingen vettig människa kan förneka detta.

Som äldre kvinna får man glädja sig åt att man oftast har högre ekonomisk standard, färre år kvar med mens/PMS, etc.

Men ni äldre kvinnor, Vickan har rätt, det är bara pinsamt att förneka och vara bitter på yngre och vackrare kvinnor.

• Olsdotter
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-05-27 18:32:29 följande:

Han är rik och får tag i en ung snygg tjej, det är ingenting att förvånas över och har ingenting med dig att göra.
    Inte heller kan du kontrollera hur han väljer att leva sitt liv, och eftersom att det är utanför din kontroll så ägnar du nu massor av energi åt någonting som är meningslöst.

Alltså är alla frågor du ställer här bara till skada för dig. Vägen ut är att ersätta dessa frågor med konstruktiva frågor istället.

Vad vill du ha framledes?
  • Jimmy75
    Olsdotter skrev 2025-08-02 13:36:20 följande:
    Han är rik och får tag i en ung snygg tjej, det är ingenting att förvånas över och har ingenting med dig att göra.
    Inte heller kan du kontrollera hur han väljer att leva sitt liv, och eftersom att det är utanför din kontroll så ägnar du nu massor av energi åt någonting som är meningslöst.

Alltså är alla frågor du ställer här bara till skada för dig. Vägen ut är att ersätta dessa frågor med konstruktiva frågor istället.

Vad vill du ha framledes?

MYCKET bra svar "ersätta dessa frågor med konstruktiva frågor". Det är genom att ställa oss själva rätt sorts frågor som vi får mer önskvärda resultat. 

"Varför kan jag aldrig gå ner i vikt"? Svaret på den frågan kommer vara meningslöst eftersom man i frågastarten redan har etablerat att man inte kan gå ner i vikt. Det är vad vår hjärna kommer uppfatta och alla förslag som kommer kring hur man kan lösa det kommer man hitta sätt att antingen sabotera eller ge upp i förtid.

Bättre fråga: "Hur kan jag lära mig äta mer hälsosamt"? Positivt formulerad och målinriktad. kommer per automatik få konsekvensen att man går ner i vikt genom att följa svaren man får som kommer vara lättare på grund av formuleringen från början.

Generellt är "hur" ofta bättre än "varför" när det gäller förändring.

Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej