• Anonym (Kan alltid bli vackrare)

Hur blir en kvinna mest attraktiv?

Frågan riktar sig till män.

Om du väljer 3 åtgärder en kvinna kan göra för att bli mer attraktiv, vilka 3 väljer du? Gradera helst.

Vilka 3 egenskaper hos kvinnor är mest frånstötande eller minst attraktiva?

Frågorna kan gälla både yttre och inre egenskaper, men ska bara röra sådant kvinnan själv kan förändra. T.ex. längden eller fotstorlek kan hon inte ändra och är därför inte att betrakta som alternativ i den här frågan.

• Svar på tråden Hur blir en kvinna mest attraktiv?
  • Anonym (Man)
    Pappa i sthlm skrev 2025-06-30 11:51:38 följande:

Attraktion är ett vitt begrepp som kan inrymma flera olika nivåer som lockar intresse.

Jag kan känna någon form av attraktion till en kvinna som är klok, smart, verbal osv. Jag kan känna mig dragen till henne. Men inte nödvändigtvis sexuellt.

Jag kan känna mig sexuellt attraherad av en kvinna som inte nödvändigtvis är en skönhet i traditionell bemärkelse men ändå har en utstrålning. Speciellt en kvinna som kan ta för sig och inte skäms för att tydligt visa ett sexuellt begär och intresse utan att bli plump eller vulgär. 

Jag kan tom känna attraktion till en kvinna som i många områden faller utanför mina ramar i fråga om åsikter m.m. Jag skulle t.o.m kunna känna attraktion till en uttalad feminist om hon samtidigt är öppen och reflekterande. Kan diskutera, lyssna och ta till sig tankar som inte nödvändigtvis ligger i linje med hennes uppfattning. På samma sätt som jag tar till mig andra perspektiv. Jag kan bli sexuellt attraherad av henne men behöver inte bli det.

Haha, det är inte riktigt min bild av feminister.
  • Queen81
    Anonym (Man) skrev 2025-06-30 11:39:30 följande:

Att vara omhändertagande är inte detsamma som att dalta. Att vara omhändertagande är en mysig mänsklig gest som gör att man mår bra. Sen kan jag gå över gränsen av vad som skulle anses som konstruktivt och uppfostrande genom att göra frukost och bre mackor till mina nästan vuxna barn.

Att visa värme, omtänksamhet och omhändertagande är härligt. Vissa feminister utgår från att man måste uppfostra karlar i alla lägen och därför kan man inte ge denna mycket mänskliga och mysiga gåva.

Synd om dom som missar detta fina i en relation.

Precis. Jag får ibland höra att jag skämmer bort mina barn (som visserligen bara är 7 och 10 och inte nästan vuxna) genom att jag alltid serverar dem frukost framför nåt barnprogram i soffan på morgnarna. Får frågan om de inte klarar av att göra det själv. Jo det är väl klart de gör! Men jag tycker om att pyssla om dem. Skulle jag en morgon av nån anledning inte hinna fixa frukosten så gör de det själva utan gnäll.

Samma med om jag hade en partner. Jag pysslar gärna om honom och gör såna saker ibland. Men det är under förutsättning att han inte tar för givet att jag gör det och att han klarar av att göra sakerna själv. 
    Det är fint att göra saker för varandra som en kärlekshandling. 
    Så jag vill gärna ha en omhändertagande man och jag vill själv gärna pyssla om min man.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Mayjel
    Queen81 skrev 2025-06-30 16:05:10 följande:
    Fast jag har väl inte skrivit nåt om att "dadda mäns skitiga arslen"? Skrev att jag gärna t.ex ordnar frukost till honom, eller middag, ibland. För att visa att jag tycker om honom.
    Det finns 5 olika kärleksspråk, att göra saker för sin partner är ett av språken.
    Han är en bluff som stulit mitt forumsnamn i syfte att baktala mig, varför vet jag inte, men han är anmäld, precis som igår. 

För att ge min egen input i frågan så tycker jag att en god hälsa är ett av de bästa dragen hos både män och kvinnor, om man får tycka detta i en tråd som egentligen var riktad till män. 
  • Meddelande borttaget
  • Jimmy75
    Anonym (Mayjel) skrev 2025-06-30 16:07:16 följande:
    Ingen kvinna gör sådant, ingen normal kvinna vill ens vara ihop med en man, men du kanske är en incel som låtsas vara kvinna. 
    Vad exakt tänker du att du får ut av den retoriken? Det som händer är att ingen tar dig på allvar eftersom det du skriver är så uppenbart extremt. Antingen uppfattar man det som trollande, alternativt som en person som har en väldigt Svart/vit och skruvad uppfattning om andra människor. Även om det är gruppen kvinnor du uttalar tid om så är det uppenbart att du har en lika dikotom uppfattning om män.
  • Jimmy75
    Mayjel skrev 2025-06-30 16:09:03 följande:
    Han är en bluff som stulit mitt forumsnamn i syfte att baktala mig, varför vet jag inte, men han är anmäld, precis som igår. 

För att ge min egen input i frågan så tycker jag att en god hälsa är ett av de bästa dragen hos både män och kvinnor, om man får tycka detta i en tråd som egentligen var riktad till män. 
    Möjligen någon från "min" tråd som inte instämde helt med din filosofi här inne? Var det inte någon där som hade lite diskussion med dig? (kanske minns helt fel).
Svar på tråden Hur blir en kvinna mest attraktiv?