• Anonym (Kan alltid bli vackrare)

Hur blir en kvinna mest attraktiv?

Frågan riktar sig till män.

Om du väljer 3 åtgärder en kvinna kan göra för att bli mer attraktiv, vilka 3 väljer du? Gradera helst.

Vilka 3 egenskaper hos kvinnor är mest frånstötande eller minst attraktiva?

Frågorna kan gälla både yttre och inre egenskaper, men ska bara röra sådant kvinnan själv kan förändra. T.ex. längden eller fotstorlek kan hon inte ändra och är därför inte att betrakta som alternativ i den här frågan.

• Svar på tråden Hur blir en kvinna mest attraktiv?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Svanken) skrev 2025-06-29 19:48:38 följande:
    Jag mår utmärkt. Jag är bara faktabaserad och fakta säger att du antingen menar något riktigt osexigt eller inte har grepp om nyanser i språket.

Jag försökte göra den mindre negativa tolkningen, men nu får jag istället anta att du vill ha en sjuksköterska som tvättar dig, kommer med bäcken och serverar mat på bricka.

Stämmer det?
    Är sugen på uppdraget?
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (hej igen) skrev 2025-06-29 19:29:36 följande:
    Jo.
    Nej.
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (x) skrev 2025-06-29 19:22:33 följande:
    Problemet med det är att det fortfarande inte gäller alla så det kan man inte alls utgå ifrån när man väljer någon att skaffa barn med. Man behöver veta mer än så om personen än att den har ett visst kön.
    Jo, det kan man faktiskt då de allra flesta människor tar hand om sina barn. Onödigt sak att lista som krav med andra ord. Det låter bara löjligt som sagt. Skriv då hellre att ni söker efter en barnkär kvinna. Då framstår ni inte som lika barnsliga. 
  • Anonym (Kan alltid bli vackrare)
    Anonym (Nakt) skrev 2025-06-29 19:22:26 följande:
    Nej, jag pratade om de män i tråden som beskrivit omhändertagande som en positiv egenskap, vilket är ej röd flagga för kvinnor som vill ha en jämställd relation.
    Omhändertagande är som jag ser det en egenskap som behövs hos både mannen och kvinnan i en relation. Jag vill ha en omhändertagande man som även vill bli omhändertagen.

Frågan blir för mig vilka uttryck omhändertagandet ska ha enligt männen i tråden.
  • Queen81
    Anonym (Kan alltid bli vackrare) skrev 2025-06-30 09:50:32 följande:
    Omhändertagande är som jag ser det en egenskap som behövs hos både mannen och kvinnan i en relation. Jag vill ha en omhändertagande man som även vill bli omhändertagen.

Frågan blir för mig vilka uttryck omhändertagandet ska ha enligt männen i tråden.
    Jag tror också det spelar roll vad man lägger i ordet "omhändertagande" för jag känner också att jag vill ha en omhändertagande man. Och att jag är en omhändertagande kvinna. Men jag kanske inte ser ordet på samma sätt som de kvinnor som blir upprörda i tråden, eller de män som skriver det.
  • Jimmy75
    Queen81 skrev 2025-06-30 10:16:49 följande:
    Jag tror också det spelar roll vad man lägger i ordet "omhändertagande" för jag känner också att jag vill ha en omhändertagande man. Och att jag är en omhändertagande kvinna. Men jag kanske inte ser ordet på samma sätt som de kvinnor som blir upprörda i tråden, eller de män som skriver det.

Exakt! Det är den gamla vanliga kommunikationsfällan. När flera personer använder sig av samma begrepp men inte har klart för sig vad de andra personerna lägger in i det begreppet. Istället pratar om som om det fanns en gängse definition av det (vilket alltid är ens egna) och blir frustrerade när andra inte fattar/håller med.

Som ett sidospår som inte har något med tråden att göra så har jag kommit underfund med att det alltid är intressant att läsa dina kommentarer Queen81.

• Queen81
    Jimmy75 skrev 2025-06-30 10:47:43 följande:

Exakt! Det är den gamla vanliga kommunikationsfällan. När flera personer använder sig av samma begrepp men inte har klart för sig vad de andra personerna lägger in i det begreppet. Istället pratar om som om det fanns en gängse definition av det (vilket alltid är ens egna) och blir frustrerade när andra inte fattar/håller med.

Som ett sidospår som inte har något med tråden att göra så har jag kommit underfund med att det alltid är intressant att läsa dina kommentarer Queen81.

Precis!
    Ungefär som när personer skriver/säger "jag vet att jag är snygg" eller "jag vill ha en bra man" Det handlar om definitioner. Det jag tycker är snyggt är inte universellt för vad alla tycker är snyggt. Samma med ordet bra. Det är olika vad bra är beroende på vem man frågar.

Jag ser ordet omhändertagande som något fint. Jag ser inte framför mig en man med mjukisbyxor, nätlinne, pillandes ludd ur naveln och som ropar på mig att fixa middag. Jag ser helt andra saker.

Så fint att höra, tack! 🙏🌸
  • Jimmy75
    Queen81 skrev 2025-06-30 10:59:24 följande:
    Precis!
    Ungefär som när personer skriver/säger "jag vet att jag är snygg" eller "jag vill ha en bra man" Det handlar om definitioner. Det jag tycker är snyggt är inte universellt för vad alla tycker är snyggt. Samma med ordet bra. Det är olika vad bra är beroende på vem man frågar.

Jag ser ordet omhändertagande som något fint. Jag ser inte framför mig en man med mjukisbyxor, nätlinne, pillandes ludd ur naveln och som ropar på mig att fixa middag. Jag ser helt andra saker.

Så fint att höra, tack! 🙏🌸
    Ja vem vill INTE ha en bra partner....eller för tydlighets skull...om man nu har en partner så är det väl inte någon människa som vill annat än att det är en bra person, men tanken på att någon här inne skulle kunna säga vad det är för den som söker det är inte realistiskt. Hur ska någon här kunna säga vad som är bra för mig?
  • Anonym (Man)

Att vara omhändertagande är inte detsamma som att dalta. Att vara omhändertagande är en mysig mänsklig gest som gör att man mår bra. Sen kan jag gå över gränsen av vad som skulle anses som konstruktivt och uppfostrande genom att göra frukost och bre mackor till mina nästan vuxna barn.

Att visa värme, omtänksamhet och omhändertagande är härligt. Vissa feminister utgår från att man måste uppfostra karlar i alla lägen och därför kan man inte ge denna mycket mänskliga och mysiga gåva.

Synd om dom som missar detta fina i en relation.

• Pappa i sthlm

Attraktion är ett vitt begrepp som kan inrymma flera olika nivåer som lockar intresse.

Jag kan känna någon form av attraktion till en kvinna som är klok, smart, verbal osv. Jag kan känna mig dragen till henne. Men inte nödvändigtvis sexuellt.

Jag kan känna mig sexuellt attraherad av en kvinna som inte nödvändigtvis är en skönhet i traditionell bemärkelse men ändå har en utstrålning. Speciellt en kvinna som kan ta för sig och inte skäms för att tydligt visa ett sexuellt begär och intresse utan att bli plump eller vulgär. 

Jag kan tom känna attraktion till en kvinna som i många områden faller utanför mina ramar i fråga om åsikter m.m. Jag skulle t.o.m kunna känna attraktion till en uttalad feminist om hon samtidigt är öppen och reflekterande. Kan diskutera, lyssna och ta till sig tankar som inte nödvändigtvis ligger i linje med hennes uppfattning. På samma sätt som jag tar till mig andra perspektiv. Jag kan bli sexuellt attraherad av henne men behöver inte bli det.

Svar på tråden Hur blir en kvinna mest attraktiv?