• Anonym (Kan alltid bli vackrare)

Hur blir en kvinna mest attraktiv?

Frågan riktar sig till män.

Om du väljer 3 åtgärder en kvinna kan göra för att bli mer attraktiv, vilka 3 väljer du? Gradera helst.

Vilka 3 egenskaper hos kvinnor är mest frånstötande eller minst attraktiva?

Frågorna kan gälla både yttre och inre egenskaper, men ska bara röra sådant kvinnan själv kan förändra. T.ex. längden eller fotstorlek kan hon inte ändra och är därför inte att betrakta som alternativ i den här frågan.

• Svar på tråden Hur blir en kvinna mest attraktiv?
  • Jimmy75
    Anonym (Nakt) skrev 2025-06-30 17:41:15 följande:
    Sluta ljuga om mig. Det om något kan ses som provokationer så ingen sten i glashus tack. Jag säger bara som det är. De flesta kvinnor vill inte ha mansbebisar och då gör man bättre i att inte uttrycka sig som en sån när man listar krav på kvinnor.
    Anonym (x) skrev 2025-06-30 17:33:09 följande:
    Den som väljer att uppfatta det så är nog ändå ingenting för den mannen kan jag tänka mig, så det är nog en alldeles utmärkt formulering.
    Nej, du har fel. Det handlar inte om vad man väljer utan om hur det hela uppfattas på ren automatik. En man framstår inte för kvinnor som vuxen om han skriver i en kontaktannons att han vill ha en kvinna som är omhändertagande och lagar god mat. Då framstår han bara som inkompetent själv och att han vill ha någon som tar hand om honom. 
    Ja jag skrev ju ANTINGEN här för att provocera (vilket antyder att det kan vara ett felaktigt antagande) eller att du har en skev (skruvad om jag ska använda samma ord) och svartvit syn på saker. Jag står för den uppfattningen alla dagar i veckan. Det är ingen anklagelse. Det är en beskrivning av min subjektiva uppfattning om dig och den kan du liksom inte hindra mig att ha
  • Anonym (Nakt)
    Jimmy75 skrev 2025-06-30 18:24:36 följande:
    Ja jag skrev ju ANTINGEN här för att provocera (vilket antyder att det kan vara ett felaktigt antagande) eller att du har en skev (skruvad om jag ska använda samma ord) och svartvit syn på saker. Jag står för den uppfattningen alla dagar i veckan. Det är ingen anklagelse. Det är en beskrivning av min subjektiva uppfattning om dig och den kan du liksom inte hindra mig att ha
    Det är ett felaktigt antagande av dig och jag har ingen skruvad syn på nånting. Säger bara hur vissa, specifika ord troligtvis uppfattas av kvinnor när män listar s.k. "positiva" egenskaper hos dom. 
  • Anonym (x)
    Nej, du har fel. Det handlar inte om vad man väljer utan om hur det hela uppfattas på ren automatik. En man framstår inte för kvinnor som vuxen om han skriver i en kontaktannons att han vill ha en kvinna som är omhändertagande och lagar god mat. Då framstår han bara som inkompetent själv och att han vill ha någon som tar hand om honom. 
    Du skrev själv KAN uppfattas som en man som söker en extra mamma. Alla kvinnor uppfattar det inte så. Och jo vilka egna tolkningar som man lägger till i hur man uppfattar andra beror på ens egen inställning som man faktiskt själv väljer.
  • Anonym (Svanken)
    En man framstår inte för kvinnor som vuxen om han skriver i en kontaktannons att han vill ha en kvinna som är omhändertagande och lagar god mat. Då framstår han bara som inkompetent själv och att han vill ha någon som tar hand om honom. 
    Just så. 

Är mannen okej med att möjligen få svar av de ca 5 trad wifes med Instagramkonton som finns i Sverige och de som annars behöver sälja sig för att betala hyran så kör, men majoriteten kvinnor blir nog avtända.

Jag föreslog "omtänksam" istället för att det ordet har en helt annan klang.

Sen tror jag att effekten blir mångfalt starkare om mannen utan att ljuga kan skriva att han själv är omtänksam.
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (x) skrev 2025-06-30 18:51:41 följande:
    Du skrev själv KAN uppfattas som en man som söker en extra mamma. Alla kvinnor uppfattar det inte så. Och jo vilka egna tolkningar som man lägger till i hur man uppfattar andra beror på ens egen inställning som man faktiskt själv väljer.
    Inte bara kan, utan gör oftast det. Folk tenderar att tolka vissa ord på samma sätt. Omhändertagande = vill ha någon som tar hand om mig. Måste laga god mat = laga min mat för jag klarar inte detta själv eftersom jag är ett mansbarn. 

Om män menar att såna egenskaper behövs för att kvinnan ska bli en bra mor så är det normala att skriva att man letar efter en barnkär kvinna med moderliga drag. 
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (Svanken) skrev 2025-06-30 18:55:26 följande:
    Just så. 

Är mannen okej med att möjligen få svar av de ca 5 trad wifes med Instagramkonton som finns i Sverige och de som annars behöver sälja sig för att betala hyran så kör, men majoriteten kvinnor blir nog avtända.

Jag föreslog "omtänksam" istället för att det ordet har en helt annan klang.

Sen tror jag att effekten blir mångfalt starkare om mannen utan att ljuga kan skriva att han själv är omtänksam.
    Mycket bättre ord, omtänksam. Mer neutralt och kan ha flera betydelser. 
  • Anonym (x)
    Anonym (Nakt) skrev 2025-06-30 18:56:49 följande:
    Inte bara kan, utan gör oftast det. Folk tenderar att tolka vissa ord på samma sätt. Omhändertagande = vill ha någon som tar hand om mig. Måste laga god mat = laga min mat för jag klarar inte detta själv eftersom jag är ett mansbarn. 

Om män menar att såna egenskaper behövs för att kvinnan ska bli en bra mor så är det normala att skriva att man letar efter en barnkär kvinna med moderliga drag. 
    Det är fortfarande ett val vilken inställning man har och vilka tolkningar man därför lägger till i vad andra skriver. Och att kvinnor oftast tolkar det som att mannen faktiskt söker en extramamma är inget annat än just din åsikt. Du är ingen talesperson för de flesta kvinnor.
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (x) skrev 2025-06-30 19:17:29 följande:
    Det är fortfarande ett val vilken inställning man har och vilka tolkningar man därför lägger till i vad andra skriver. Och att kvinnor oftast tolkar det som att mannen faktiskt söker en extramamma är inget annat än just din åsikt. Du är ingen talesperson för de flesta kvinnor.
    Nej, det är inte eftersom vissa ord har en specifik betydelse för folk och då är det inte fråga om nåt val utan om hur man automatiskt tolkar det. 
    Och nej, det är verkligen inte min åsikt utan en allmän sådan. Nån talesperson har jag heller aldrig nämnt så den halmgubben kan du lägga ner direkt. 
  • Anonym (Svanken)
    Anonym (x) skrev 2025-06-30 19:17:29 följande:
    Men nu är vi flera kvinnor bara i den här tråden som skriver samma sak.
  • Anonym (Man)

Dock är termen mansbarn nedlåtande vilket troligen också är syftet. Det hade varit snyggare att säga män som inte tar ansvar. Men jag tror flera här är mer ute efter att tjafsa än att diskutera.

Svar på tråden Hur blir en kvinna mest attraktiv?