• Anonym (Pingu)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Jag har kommit till en punkt i livet där jag inser att jag aldrig kommer att få ha sex eller hitta en flickvän. Jag har försökt hela livet man har insett att min asperger och utseende gör att det är omöjligt, jag har blivit för långt upp i åren nu också. 

Vad tycker ni om en man som mig som köper sex? Som verkligen försökt vara en bra människa men inte lyckas få till det? Som mår sjukt dåligt av att aldrig få uppleva närhet? Jag vill också känna hur det känns.

• Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-10-15 18:50:45 följande:
    Lika villkor för båda könen. Lägg av med ditt genussnack. 
    Och hur blir det lika villkor för båda könen om jag tänka på att kvinnan ska få ha det bättre sexuellt ön mig? 
  • Anonym (Kimchi)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 18:50:25 följande:
    Varför skrev du så här då?

"Alla som kan ha sex tar inte ansvar. Därför finns straffskalor för det."
    Du menade att de inte tar ett ansvar för att de ska inte våldta någon?

Du har ansvar att se till att ha samtyckte till sex. Har du inte det och har sex iaf då är det våldtäkt. Busenkelt. Tvingar du dig på någon annan person med secuella handlingar då begår du en våldtäkt. Har du svårt att fatta? 

I gen skillnad i ansvar så sluta fjanta och vända ord. 

Sex är ett givande och tagande med samtycke. Gemensam njutning. 

• Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 17:35:52 följande:
    Du skrev som du menade det. 
    En gång för alla, fultolka inte. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Julk) skrev 2025-10-15 18:55:17 följande:
    Så någon annan måste anstränga sig för att få en relation med dig?
    Och gör ingen annan denna ansträngning så anstränger du dig inte heller?
    Det skulle ju handla om att man ska anstränga sig och jag ska tänka på kvinnorna. 
    Hur tänker kvinnorna då på mig om de kan få mig som jag vore en serverad person på ett silverfat? 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-10-15 18:56:46 följande:

Du har ansvar att se till att ha samtyckte till sex. Har du inte det och har sex iaf då är det våldtäkt. Busenkelt. Tvingar du dig på någon annan person med secuella handlingar då begår du en våldtäkt. Har du svårt att fatta? 

Nu diskuterar vi egentligen inte om det utan du snackade ju om ansvar för att kunna ha sex.
    Att man ska ta ansvar för att inte våldta någon innebär inte att man ska ha sex med någon. 
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 17:54:22 följande:
    Så alla personer ska anstränga sig lika mycket tycker du?
    Tänker kvinnor att de behöver göra något mer för de vet hur lätt de får tillgång till sex? 
    Nej, det är  DU som hävdar detta in absurdum Stå för det, och försök inte vrida det till att det är någon annans åsikt.
  • Anonym (Kimchi)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 18:52:31 följande:
    Det låter som du själv snackar om genus när du säger att det ska vara lika villkor för båda könen. 
    Men dumjävel. DU vill lägga ansvaret på kvinna.  För att förtydliga så gäller ansvar i ALLA handlingar du gör. Sex är medräknat där. Gäller alla människor. Oavsett kön, etnicitet, sexuell läggning och ekonomisk status. 
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 18:05:50 följande:
    Vem som helst kan sälja sex menar du?
    Det är fel tycker du om kvinnor som säljer sex får en villig sexköpare på ett silverfat?

Har du tänkt på män som har/ska ha sex med dig?
    Måste de prestera mer än vad du behöver? 
    Nu hämnas du igen och framstår som genuint obehaglig. 
    Kontext och sammanhang spelar fortfarande roll för andra och det kommer inte att ändras bara för att du skriver diverse vidrigheter.
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-10-15 18:56:46 följande:

Som sagt vad det inte det som vi diskuterade om men jag kan svara på det som du skriver. 

Och för att kunna ta ansvar för att inte våldta någon så måste man ha en möjlighet att kunna ta ansvar. 

Olika brott kan bero på om någon person skulle ta ett ansvar eller inte, exempelvis det är inte vållande till någons död om du inte tog något ansvar för säkerheten på någon biograf även om det skulle dö en massa personer pågrund av en olycka där det började brinna.

Man har ansvar för något om någon person tycker den personen skulle ha gjort något. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Julk) skrev 2025-10-15 19:03:50 följande:
    Nu hämnas du igen och framstår som genuint obehaglig. 
    Kontext och sammanhang spelar fortfarande roll för andra och det kommer inte att ändras bara för att du skriver diverse vidrigheter.
    Vem som helst kan inte sälja sex. 
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?