• Anonym (Lilly)

Hade ni accepterat premiss för partners fest?

Min sambo, barnens pappa, ska på fest i en annan stad. Det är en lång tillställning, från dagen in till sena natten. Deltagare får inte ha telefoner med sig. De är också förbjudna att berätta var de ska befinna sig. Det är en privat tillställning och har inget med arbetet eller engagemang att göra.

Vi har små barn ihop och jag ser gärna att min medförälder är någorlunda kontaktbar, om något händer. Det räcker med kontaktuppgift till hotellet de ska vara på (så mycket har jag lyckats luska ut), jag ämnar inte ringa OM det inte händer något akut. 

Vad säger ni andra? Är jag väldigt fånig?

• Svar på tråden Hade ni accepterat premiss för partners fest?
  • longwalkhome

Tramserier. Vad är det för stolpskott som tror han är fyndig och arrangerar en "hemlig fest" utan platsinfo och dessutom telefonförbud. Jag blir skogstokig på sådant! Garanterat en misslyckad Alfa-hanne som vill styra sin flock och tycker att "kärringarna" där hemma skall finna sig.

För övrigt: varje gång någon hintar om en hemlig agenda eller hemlig ort så brukar jag kontra med "Okej, då kanske jag dyker upp. Det får bli en överraskning"

• Anonym (Bill)
    Anonym (Alexandra) skrev 2025-09-05 12:11:31 följande:
    Låter som en väldigt tråkig fest om det är det enda de skulle kunna komma på att prata om.

Nu är det ju inte du som ska gå på festen så huruvida du tycker den är tråkig eller inte är knappast relevant. 

Sen skarvar du visst lite på sanningen för jag har aldrig skrivit att det är det enda de kommer prata om. Jag förstår att du inte tycker det är ett problem att svara undvikande eller ljuga på direkta frågor men kan du inte ens föreställa dig att andra kan tycka att det är så pass jobbigt att det förstör en kväll? 

• Anonym (Karin)
    Anonym (Bill) skrev 2025-09-05 13:12:02 följande:

Nu är det ju inte du som ska gå på festen så huruvida du tycker den är tråkig eller inte är knappast relevant. 

Sen skarvar du visst lite på sanningen för jag har aldrig skrivit att det är det enda de kommer prata om. Jag förstår att du inte tycker det är ett problem att svara undvikande eller ljuga på direkta frågor men kan du inte ens föreställa dig att andra kan tycka att det är så pass jobbigt att det förstör en kväll? 

Nej, men du skrev att det kommer att vara det stora samtalsämnet under kvällen.
    Ska de gå runt och: Höhö vad roliga och listiga och speciella vi är som inte talar om för våra familjer var vi håller hus.

Alltså maken till fånigt tilltag får man ju leta efter.

En sak är är väl om det i inbjudan står att man ska till en hemlig plats, det kanske kanske kan vara kul. Men sen får det väl vara nog med trams. Jag tror ju inte alls att alla som är där som är i 50-årsåldern  kommer att låta bli att meddela sina familjer var de är nånstans. 
  • Anonym (E)
    "Är senaste trenden att ha en bokstav som signatur? Alltså "Anonym (f)", "Anonym (M)" osv. Vad är det som är så coolt med det? Orkar ni inte skriva fler bokstäver? Har ni dålig fantasi? Eller skiter ni i alla andra än er själva? Hur gamla är ni som gör så? Annelie, 53, tonårsnamma från Borlänge kallar sig för "f" eftersom alla andra på Familjeliv använder en bokstav som signatur? Vad är grejen med att ALLA plötsligt gör så? Huh?"

Oj jäklar vad arg man kan bli, mitt förnamn börjar på E och därför har jag ett E, jag vet inte hur du får det till att jag skiter i alla andra, det är inget jag tycker är coolt utan logiskt i min värld
  • Anonym (Alexandra)
    Anonym (Bill) skrev 2025-09-05 13:12:02 följande:

Alltså, dels tror jag ingen skulle grilla gästerna huruvida de berättat var de är någonstans eller inte. Det skulle vara helt sjukt att göra på en fest. Tror inte heller att det skulle vara ett stort samtalsämne, som du hävdar. 

Sen, är man 50+ kan man väl ändå vara såpass bekväm i sig själv att man törs berätta för ens nära vänner att självklart vet ens partner och medförälder var man är..? Tror knappast att alla andra hållit det hemligt, för varför i hela friden skulle man? Det är ju inte så seriöst det här. Det handlar om en fest, han kommer inte direkt åka i fängelse för att han berättat för TS vilket hotell de är på. 

• Meddelande borttaget
  • Krocko
    EpicF skrev 2025-09-05 12:59:57 följande:
    Säg att du skämtar? En fax??? 
    Jag tror hon driver Skål
  • Fiona M

Jag hade accepterat och högst troligtvis klarat mig även om det hände ngt, men jag hade blivit besviken att min partner satte trams före att vara kontaktbar.

• Anonym (Kimchi)

Men att ni orkar. Sagt det tidigare. Det är något annat som skaver. Känns ju lite överdrivet med ett sådant hemlighetsmakeri. Kanske det har kommit till det när damerna inte kunnat låta bli att ringa/sms bara för att kolla hur det är. Hade det varit gemensamt bestämt att bara höra av sig när det verkligen gällde hade inte den här situationen uppkommit.  Lite kul att läsa alla katastrof scenarier. TS gubbe reser ju mycket i tjänsten så det kan inte vara att han är borta. Under flygningar går det ändå inte att få tag på någon och då säkert en bra bit hemifrån också. 

Fattar lite av frustrationen men man vänjer sig. Min partner är faktiskt ute på uppdrag där jag inte får veta var och varför. Jo varför kan ju livligt gissa med tanke på arbetsgivare. Han delar absolut inget. Endast när det finns vanligt jobbsnack. Har inte varit problem för oss hittills. 

• EpicF
    Krocko skrev 2025-09-05 16:13:51 följande:
    Jag tror hon driver Skål
    Ja, det hoppas jag. 
Svar på tråden Hade ni accepterat premiss för partners fest?