Anonym (Bill) skrev 2025-09-05 08:36:27 följande:
Låter som att din man inte är bekväm med att ljuga. Jag personligen tycker det är ett härligt drag hos en partner och vän.
Hans kväll blir förstörd om han berättar för dig eftersom han då antingen blir tvungen att ljuga för sina vänner eller blir kvällens driftkucku. Båda alternativen förstör uppenbarligen kvällen för honom.
Hade han varit bekväm med att ljuga hade han väl bara gjort det, antingen för dig eller för vännerna. Skatta dig lycklig och låt honom ha en kul kväll
Hur skulle ens "kvällen bli förstörd" om han berättar för TS att han kommer vara på "Hotell ABC"? Han måste inte berätta för kompisarna att TS vet var han är, och TS kommer ju troligtvis,
förhoppningsvis, inte behöva ringa honom under kvällen.
Och ärligt, skulle nån kompis tycka att jag är mesig för att min man kunde nå mig och berätta att vårt barn han varit med i en hemsk olycka och nästan dött eller nåt är det faktiskt inte en vänskap jag bryr mig om att fortsätta.
Hur dramatisk är man ens om det TS ber om skulle
förstöra ens kväll? Herregud. Han har barn, det är bara att tugga i sig att man inte längre kan vara självisk och bara tänka på sig själv. TS kommer inte ringa för vad som helst, så han kommer fortfarande få ha en kul kväll och få festa i fred.