• Skipper123

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej, har bf  3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL  🌸
    V. 6+0
    Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸

Skriv gärna bf-datum 🥰
  • Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜
  • Nanathalie

Hej alla maj-mammor! Och grattis till era plus!

Jag plussade på 8/9dpo och är beräknad så sent som till den 30/5. Är 35 år och har 2 barn sedan tidigare på 8 och 12. Inga gemensamma med min fästman dock.

Att plussa efter missfall "hits differently". Jag försöker att inte stressa upp mig för mycket, men det är lättare sagt än gjort. Jag har 3 mf med mig detta året, 1 ma och 2 kemiska. Jag har testat och sett hur testen ökat i styrka tills de blivit riktiga dyestealers. Inväntar nu ett 3+ på digitala, sedan ska jag lägga ner testandet och försöka lita på kroppen. Nu har jag dessutom progesteronvagitorier och hoppas den lille vill stanna. Tänkt göra ett privat viabilitetsultraljud någon gång efter 8+ och därefter skriva in mig hos bm.

Mina symtom är en förlamande trötthet (minns inte detta från föregående graviditeter) ömma bröst och knepig smak/lukt. Aptiten kommer och går. Har också växtvärk i livmodern. Försiktigt optimistisk men också realistisk med min egen statistik i ryggsäcken. Hoppas såklart till varje pris att det blir en majbebis nu ????

Kram!

💕 BF-lista maj -26 💕

3/5 - Skipper 123
     7/5 - haringenfantasinuheller
    14/5 ttcjuliaa, Andra barnet
    18/5 - Miniblomma
    20/5 - Mololo
    23/5 - Yny
    23/5 - Bellis9207
    24/5 - Annpor
    26/5 - RainbowFamilyDreams
    28/5 - Junieverse
    30/5 - Nanathalie
  • Bellis9207

Vi har bestämt oss för att kolla kön sen, jag är alldeles för nyfiken 🤣 inte för att det spelar någon som helst roll!! 

o kring kub och nipt är vi osäkra, har hört så olika. Vi fundera på att ta nipt privat och skippa kub. Tycker det är så svårt med första barnet när man inte har någon koll vilket som är bäst. Nipt är ju dock dyrt privat men tror det kanske är värt det om jag kan lugna mina nerver med det 🥲 får se när jag ens blir inskriven, blir det inte förens mitten av nov kommer det nog bli nipt. 

• Babybooom24
    Anonym (M) skrev 2025-09-28 13:29:41 följande:
    Fråga chatgpt 😃 Vet att q10 finns det inte mycket forskning på direkt och bör undvikas. Tyvärr det med mycket så med tillskott för det är ju inte etiskt rätt forska på gravida🥲 

Redan gjort men chatgpt sa att det var okej... gah antar det skiftar beroende på hur man ställer frågan!

Vad äter ni andra för vitaminer osv? 

• Babybooom24
    Bellis9207 skrev 2025-09-28 16:59:32 följande:

Vi har bestämt oss för att kolla kön sen, jag är alldeles för nyfiken 🤣 inte för att det spelar någon som helst roll!! 

o kring kub och nipt är vi osäkra, har hört så olika. Vi fundera på att ta nipt privat och skippa kub. Tycker det är så svårt med första barnet när man inte har någon koll vilket som är bäst. Nipt är ju dock dyrt privat men tror det kanske är värt det om jag kan lugna mina nerver med det 🥲 får se när jag ens blir inskriven, blir det inte förens mitten av nov kommer det nog bli nipt. 

Tror det blir samma för oss! Så svårt ja, hur har ni som fått barn tidigare gjort?
  • yny
    Babybooom24 skrev 2025-09-28 18:12:40 följande:

Redan gjort men chatgpt sa att det var okej... gah antar det skiftar beroende på hur man ställer frågan!

Jag tar sån där multivitamin för gravida :) 
  • yny
    Babybooom24 skrev 2025-09-28 18:13:48 följande:
    Tror det blir samma för oss! Så svårt ja, hur har ni som fått barn tidigare gjort?
    Jag gjorde KUB förra gången. Då fick vi inte veta några siffror utan endast att det var "låg risk". Tror jag föredrar det framför att få veta exakta siffror, det hade nog stressat mig väldigt mycket.

Det blir nog KUB denna gång också men mest för att det är gratis.. 
  • Anonym (M)

Ja jag har märkt det med.. 🙃🙃 

Järn, omega3, kalcium, magnesium, zink och b-vitaminer äter jag 
  • Mololo

Jag har köpt vitaminer för gravida. Vid min förra graviditet så sa barnmorskan att man inte ska fortsätta äta vilka vitaminer som helst då vissa kan vara skadliga vid graviditet. Till exempel ska man inte få för högt värde av A-vitamin. 

• ttcjuliaa

Då har vi nyss kommit hem från ultraljudet, sett ett tickande hjärta och alla mätningar såg perfekt ut, scorade 10/10 och läkaren sa att hon tror det går vägen den här gången. Så skönt att äntligen kunna sänka skuldrorna lite. Blir kallade på nytt ultraljud i vecka 12-13 ungefär för NIPT då jag också är "gammal", 38 år på BF Drömmer 

• yny
    ttcjuliaa skrev 2025-09-29 12:01:47 följande:

Då har vi nyss kommit hem från ultraljudet, sett ett tickande hjärta och alla mätningar såg perfekt ut, scorade 10/10 och läkaren sa att hon tror det går vägen den här gången. Så skönt att äntligen kunna sänka skuldrorna lite. Blir kallade på nytt ultraljud i vecka 12-13 ungefär för NIPT då jag också är "gammal", 38 år på BF Drömmer 

Så underbart!! 😍😍❤️
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜