• Skipper123

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej, har bf  3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL  🌸
    V. 6+0
    Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸

Skriv gärna bf-datum 🥰
  • Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜
  • Siripiri
    Annpor skrev 2025-09-29 18:49:13 följande:

Men HEJ! Vad fint att se fler namn som följts genom olika bim trådar. Välkommen! ????

Känner likadant, blev så glad när jag såg ditt namn i pluslistan Annpor🥰 
  • Björken88

Godkväll alla fina!

Jag hoppas er vecka börjat bra och jag passar på att fixa vår Bf lista då jag fallit ur den av nån anledning ett par sidor tillbaka? 😅🥰

💕BF-lista maj -26 💕

3/5 - Skipper 12
    5/5 - Humlan 
     7/5 - haringenfantasinuheller
    14/5 ttcjuliaa, Andra barnet
    18/5 - Miniblomma
    20/5 - Mololo
    23/5 - Yny
    23/5 - Björken88
    23/5 - Bellis9207
    24/5 - Annpor
    26/5 - RainbowFamilyDreams
    28/5 - Junieverse
    30/5 - Nanathalie
  • Babybooom24
    ttcjuliaa skrev 2025-09-29 12:01:47 följande:

Då har vi nyss kommit hem från ultraljudet, sett ett tickande hjärta och alla mätningar såg perfekt ut, scorade 10/10 och läkaren sa att hon tror det går vägen den här gången. Så skönt att äntligen kunna sänka skuldrorna lite. Blir kallade på nytt ultraljud i vecka 12-13 ungefär för NIPT då jag också är "gammal", 38 år på BF Drömmer 

Åh fantastisk, så fint❤️❤️❤️
  • Babybooom24

Tack för era vitamintips! Kanske bara borde skaffa mig de från apoteket som heter gravid, känns tryggt. Också hört det om A-vitamin!

haha ja, alltså min mage har varit superkaosig och lös i några veckor men nu har det vänt?alla hormoner!

Håller också på bli tokig på sömnen, är helt slut på jobbet? och nu senaste nätterna har jag haft väldigt ont i övre ryggen, ska på mitt första UL imorgon så tänkte nämna det imorgon så det inte är ngt med levern eller så - är så nervös generellt! 

Känner också igen några namn, och det gör mig nyfiken, hur länge har ni i gruppen försökt innan ni plussade?
    För mig tog det 1,5 år och hann göra en insemination (inget plus)

• Babybooom24
    Junieverse skrev 2025-09-29 17:17:23 följande:

Vad roligt att höra era uppdateringar och välkomna till er nya ❤️😍. Jag har mått rätt dåligt de senaste dagarna, mycket yrsel, trötthet och lätt illamående. ärligt i chock över hur vissa klarar gå på jobb som ingenting ??? 

Jag är SÅ glad idag för vi var på vår kontroll och bebis ligger rätt denna gången, min lättnad är så enorm att det inte blev ytterligare ett X 🥹❤️🙏🏻!! Jag är i 5+5 så läkaren såg inget hjärtljud än men allt annat såg fint ut sa han så jag försöker njuta av det. 

Här är en bild min fästman tog på skärmen på besöket 😅

Jag kan uppdatera BF listan så du kommer in Humlan 🌸

💕 BF-lista maj -26 💕

3/5 - Skipper 12
    5/5 - Humlan 
    18/5 - Miniblomma
    20/5 - Mololo
    23/5 - Yny
    23/5 - Bellis9207
    24/5 - Annpor
    28/5 - Junieverse
    30/5 - Nanathalie

Men åh vad underbart för er också!!💞💞💞 vilken lättnad!! 

har också känt av yrsel, som i attacker när jag minst anar det, att allt snurrar till och man måste sätta sig, sen försvinner det efter några sekunder/nån minut! Läskigt! 

ja alltså, att man jobbar genom dessa veckor är rena superkrafter hos oss alla haha 

• Babybooom24
    Björken88 skrev 2025-09-29 21:47:02 följande:

Godkväll alla fina!

Jag hoppas er vecka börjat bra och jag passar på att fixa vår Bf lista då jag fallit ur den av nån anledning ett par sidor tillbaka? 😅🥰

💕BF-lista maj -26 💕

3/5 - Skipper 12
    5/5 - Humlan 
    18/5 - Miniblomma
    20/5 - Mololo
    23/5 - Yny
    23/5 - Björken88
    23/5 - Bellis9207
    24/5 - Annpor
    28/5 - Junieverse
    30/5 - Nanathalie

Så många inlägg i rad, sorry, men har också försvunnit:

💕BF-lista maj -26 💕

3/5 - Skipper 12

5/5 - Humlan 
    18/5 - Miniblomma
    20/5 - Mololo
    21/5 - Babybooom24
    23/5 - Yny
    23/5 - Björken88
    23/5 - Bellis9207
    24/5 - Annpor
    28/5 - Junieverse
    30/5 - Nanathalie

• Miniblomma
    Babybooom24 skrev 2025-09-29 22:13:59 följande:

Tack för era vitamintips! Kanske bara borde skaffa mig de från apoteket som heter gravid, känns tryggt. Också hört det om A-vitamin!

haha ja, alltså min mage har varit superkaosig och lös i några veckor men nu har det vänt?alla hormoner!

Håller också på bli tokig på sömnen, är helt slut på jobbet? och nu senaste nätterna har jag haft väldigt ont i övre ryggen, ska på mitt första UL imorgon så tänkte nämna det imorgon så det inte är ngt med levern eller så - är så nervös generellt! 

Känner också igen några namn, och det gör mig nyfiken, hur länge har ni i gruppen försökt innan ni plussade?
    För mig tog det 1,5 år och hann göra en insemination (inget plus)

Otroligt nog har min mage (eller snarare mina magrörelser) varit precis som vanligt, trots allt illamående, magknip och kass matlust. Sömnen har jag haft otroliga problem med fram till för två dagar sedan, då jag har fått sova två hela, långa nätter. Jag hoppas att det inte var undantag mot regeln, utan att det börjar normalisera sig, för sömnbrist PLUS hormontrötthet är inte att leka med. Höll på att somna stående på jobbet igår och då hade jag ändå sovit bra. Är i vecka 7+0 nu.

För oss kom plusset sjätte cykeln med oskyddat sex, men två månader gick bort på grund av att en av oss var borta under ägglossningsfönstret och första cykeln hade jag ingen koll alls på min ägglossning så den kan vi mycket väl ha missat. Jag skulle räkna det som att det lyckades på fjärde försöket, men det tog sex månader. Jag inser att jag är oerhört lyckligt lottad att det inte tog längre tid (även om det kändes som en evighet) och jag är väldigt glad för er som lyckats efter längre kamp och att ha slitits mellan hopp och förtvivlan!

• Miniblomma
    hoppas på bebis ett skrev 2025-09-28 13:10:50 följande:
    Grattis till alla plus! Man längtar sååååå själv.

Hur hade ni sex runt äl när ni plussade? hoppas det inte är opassande att fråga. Känns som det aldrig vill ta sig för oss, vi har försökt sen mars.

Vi hade sex CD9, CD11 och CD13 (x2). Jag hade alla symtom på ägglossning CD11, men har inte testat med stickor så jag är rätt säker på att ägglossningen skedde CD11 eller CD12. Vi hade också försökt sedan i mars och jag vet att varje dag kan gå plågsamt långsamt när man väntar på pluset, även om det objektivt sätt inte är så länge med ett halvår. Hoppas att det snart är er tur att se det där extra strecket på stickan ❤️

• Miniblomma

Ni som tänkt göra NIPT privat, vad kostar det hos er?
    Jag blev väldigt sugen på att boka NIPT efter att ha läst om det, men sedan såg jag att kostnaden ligger på 9000 kronor 😅😅 Jag var beredd på ett par tusen, men inte NIO. Min region erbjuder tyvärr inte NIPT på gratis-vägen.

Är man galen som nästan överväger det ändå? NIPT kan ändå göras i vecka 10+0 och jag vill inte gå en längre tid och behöva göra ett sent avbrytande. Jag har tidigare gjort abort i vecka 12 och det var traumatiserande så det räckte och blev över.

• Bellis9207
    Miniblomma skrev 2025-09-30 13:16:51 följande:

Ni som tänkt göra NIPT privat, vad kostar det hos er?
    Jag blev väldigt sugen på att boka NIPT efter att ha läst om det, men sedan såg jag att kostnaden ligger på 9000 kronor 😅😅 Jag var beredd på ett par tusen, men inte NIO. Min region erbjuder tyvärr inte NIPT på gratis-vägen.

Är man galen som nästan överväger det ändå? NIPT kan ändå göras i vecka 10+0 och jag vill inte gå en längre tid och behöva göra ett sent avbrytande. Jag har tidigare gjort abort i vecka 12 och det var traumatiserande så det räckte och blev över.

här i Göteborg kostar det mellan 4500-6500 vad jag sätt iallafall! Och vi kommer nog boka det nu, hade min första inskrivning idag online och fick reda på att i Västra Götaland erbjuder dom inte kub under 35 år🧐 så det får man bekosta själv med, så därför kommer det bli nipt direkt istället. 

Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜