• Skipper123

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej, har bf  3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL  🌸
    V. 6+0
    Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸

Skriv gärna bf-datum 🥰
  • Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜
  • Anonym (Solsol96)

Hej igen allihopa! 😄 Skrev i början av tråden men har varit tyst ifrån mig ett tag nu då jag haft bröllop och resa men nu är jag tillbaka och ville kika in igen! Vad kul att så många är med, ska bli så kul att följas åt 🌸 Grattis till er!

Uppdaterar lite! Är i v9+1 nu och ät beräknad 3/5 enligt Preglife, 29 år, inte barn sedan innan, fick tidigt missfall i v6+4 i maj i år så vågade inte hoppas för mycket men oron släppte mer när jag passerade 6+4 denna gången. Ska på första ultraljudet nu den 2/10 och håller tummarna att allt ser bra ut då ❤️

Haft illamående till och från sen start, har inte kräkts i alla fall vilket jag är så tacksam för! Hungrig hela tiden, men har ofta känt mig osugen på typ all mat haha, så störig kombo. Sjukt törstig speciellt i början, men har börjat lägga sig lite nu. Öm i brösten också sen start. Trött. Kissnödig och vaknar på natten av det. Som jag läste att andra av er också skrivit så har min mage varit helt bananas hahah, men blev bättre från v8+0. Hade bara läst om förstoppning så var lite orolig att jag blivit matförgiftad/magsjuk när min mage snarare reagerade tvärtom, men var tydligen relativt vanligt det med. Tog visiblin mot magen och det blev bättre även om det inte gick över. Postafen har oftast hjälpt för mig mot illamåendet också 🌻

Jag uppdaterar BF-listan, hoppas att jag gör rätt ☺️

💕BF-lista maj -26 💕

3/5 - Skipper 12

3/5 - Solsol96
    5/5 - Humlan 
     7/5 - haringenfantasinuheller
    14/5 ttcjuliaa, Andra barnet
    18/5 - Miniblomma
    20/5 - Mololo
    21/5 - Babybooom24
    23/5 - Yny
    23/5 - Björken88
    23/5 - Bellis9207
    24/5 - Annpor
    26/5 - RainbowFamilyDreams
    28/5 - Junieverse
    30/5 - Nanathalie
  • Babybooom24
    Bellis9207 skrev 2025-09-30 14:08:52 följande:

här i Göteborg kostar det mellan 4500-6500 vad jag sätt iallafall! Och vi kommer nog boka det nu, hade min första inskrivning idag online och fick reda på att i Västra Götaland erbjuder dom inte kub under 35 år🧐 så det får man bekosta själv med, så därför kommer det bli nipt direkt istället. 

Där jag är kostar det runt 7500, så mittemellan?! Vad konstigt att de inte erbjuder kub, förstår att du väljer nipt då:)
  • Babybooom24

Jag fick även svar av min läkare att mina vitaminer var ok fram tills vecka 12, ska tänka lite om jag fortsätter pga q10, så som nämnt här inte har testats på gravida I så stora undersökningar!

Och var på mitt första UL idag vecka 7 och de såg det lilla fostret och hjärtljud! Blev jätteglad💞men såg även någon mörkt brevid och min läkare sa att jag har ett hematom som jag måste följa så det inte växer...

har någon här haft det innan?

• Siripiri
    Miniblomma skrev 2025-09-30 13:16:51 följande:

Ni som tänkt göra NIPT privat, vad kostar det hos er?
    Jag blev väldigt sugen på att boka NIPT efter att ha läst om det, men sedan såg jag att kostnaden ligger på 9000 kronor 😅😅 Jag var beredd på ett par tusen, men inte NIO. Min region erbjuder tyvärr inte NIPT på gratis-vägen.

Är man galen som nästan överväger det ändå? NIPT kan ändå göras i vecka 10+0 och jag vill inte gå en längre tid och behöva göra ett sent avbrytande. Jag har tidigare gjort abort i vecka 12 och det var traumatiserande så det räckte och blev över.

Vi betalade 5000 På Svea vaccin via BabyScreen, då utan ultraljud (För hade gjort ett tidigare på dagen hos gyn).  

tycker inte alls det är galet! ♥️ det lugnade mig väldigt mycket! 
    Men hade inte betalat 9k 😅 

• Haringenfantasinuheller

Idag fick vi se ett litet hjärta ticka. 
    Jag mår så fruktansvärt illa, hungrig men har inget sug.
    Jag känner mig slutkörd jämt. 
    Hittar ingen energi.
    Hoppas att det lättar längre fram 😅

• Junieverse

Wow så fantastiskt ❤️!! Hoppas symptomen lättar snart 🙏🏻

Haringenfantasinuheller skrev 2025-10-01 13:55:07 följande:

Hittar ingen energi.

• yny

Hittar ingen energi.

Grattis till det lilla hjärtat 💕 så härligt! 

Hoppas dina symtom lättar snart! 
    Det är samma för mig. Har mått så illa sedan helgen, något jag knappt upplevde med första barnet. Är inte heller sugen på mat men ändå hungrig och sen när jag väl äter så känns det som att maten fastnar i magsäcken och inte rör sig vidare liksom.. som att den står halvvägs upp i halsen 🥲 inte så gött! 
    Har en hel del molvärk också. 
    MEN jag önskade mig ordentliga symtom så är ändå glad för det har jag ändå fått haha 
  • Annpor

Idag har vi gjort vårt första VUL. Fick se ett litet tickande hjärta i v 6+1 och graviditeten bedömdes som normal hittills. Nytt VUL v.10 igen. Så glad och tacksam!!! ❤️

• Miniblomma

Hittar ingen energi.

Åh, grattis! ❤️
    Lite samma här med symtomen. Det är blandade känslor, för man vill bara må bättre samtidigt som jag hade varit mer rädd och orolig om jag inte mådde så här kasst 😅
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜