• Skipper123

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej, har bf  3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL  🌸
    V. 6+0
    Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸

Skriv gärna bf-datum 🥰
  • Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜
  • Miniblomma
    Annpor skrev 2025-10-02 09:28:47 följande:

Idag har vi gjort vårt första VUL. Fick se ett litet tickande hjärta i v 6+1 och graviditeten bedömdes som normal hittills. Nytt VUL v.10 igen. Så glad och tacksam!!! ❤️

Stort grattis, vad skönt! ❤️

• Miniblomma

Tack till er som svarat gällande NIPT. Jag ska försöka vänta till första ultraljudet om en månad och sedan kan det mycket väl bli att jag bokar in, trots den skyhöga kostnaden 😅

Tröttheten har verkligen slagit till här nu. Känner mig nästintill febrig i energinivå plus att jag har svårt att reglera temperaturen, så jag fryser eller är övervarm över tid. Sedan illamående på det. Släpade mig till gymmet och tänkte att det kanske skulle göra gott, men var bara glad att jag lyckades överleva hela det korta, lugna passet igår. Fick panik för att byxorna tryckte det minsta på magen och behövde sätta mig ner mycket för att spyan satt i halsen 😅 Jag joggade lite lätt 5km förra veckan och det funkade ändå då. Det känns som att det är bra att träna för att förbereda kroppen så gott det går, men det känns ytterst motigt just nu.

Hur ser det ut med träning för er? Klarar ni att träna? vad gör ni för träning och hur mår ni av det?

• Björken88

Solsol96 grattis till bröllopet och Annpor så fint att se din lilla må bra på ultraljudet♥️

Vet fortfarande inte hur man citerar/svarar er direkt i era inlägg så får nämna era namn bara i mitt inlägg och hoppas ni ser🤣

Vill fråga er alla här om vad ni har för gravidapp? Jag har preglife, har ni samma eller annan och vilken skulle ni  annara rekommendera som är gratis🥰

• Mololo
    Miniblomma skrev 2025-10-02 11:30:11 följande:

Tack till er som svarat gällande NIPT. Jag ska försöka vänta till första ultraljudet om en månad och sedan kan det mycket väl bli att jag bokar in, trots den skyhöga kostnaden 😅

Jag får gratis NIPT via landstinget. Men inte förrän i vecka 13, vilket känns så OTROLIGT SENT?? ska man sen vänta 1-2 veckor på provsvaret, och det skulle visa sig att det är massa problem och man behöver avbryta graviditeten? då kanske man måste göra en abort typ i vecka 14-15?? Och det känns sååå himla sent? 😓

Men som du skriver.. 8-9000 kr för att göra det privat bara nån vecka tidigare, känns lite väl mycket.. man har ju mycket annat att lägga pengarna på om det nu kommer en bebis. 🤔
  • yny
    Björken88 skrev 2025-10-02 17:46:17 följande:

Solsol96 grattis till bröllopet och Annpor så fint att se din lilla må bra på ultraljudet♥️

Vet fortfarande inte hur man citerar/svarar er direkt i era inlägg så får nämna era namn bara i mitt inlägg och hoppas ni ser🤣

Vill fråga er alla här om vad ni har för gravidapp? Jag har preglife, har ni samma eller annan och vilken skulle ni  annara rekommendera som är gratis🥰

För att citera så trycker man på de tre prickarna högst upp på ett inlägg 😁 

Jag har också preglife. Har även preggers (den är lite "roligare" men tycker preglife är bättre! 
  • Björken88
    yny skrev 2025-10-02 20:12:35 följande:
    För att citera så trycker man på de tre prickarna högst upp på ett inlägg 😁 

Jag har också preglife. Har även preggers (den är lite "roligare" men tycker preglife är bättre! 
    Sedär tack nu kan jag citera😁 Preggers aldrig hört men varför är den roligare? 😁Kanske borde ladda ner den också isåfall😅
  • yny
    Björken88 skrev 2025-10-03 06:09:52 följande:
    Sedär tack nu kan jag citera😁 Preggers aldrig hört men varför är den roligare? 😁Kanske borde ladda ner den också isåfall😅
    Det är den som har alla jämförelser där den jämför bebisens storlek med frukter och djur. Typ "nu är bebisen lika stor som en avokado" haha. Preglife känns lite mer seriös på nåt sätt. Man måste verkligen inte ha båda :) jag kollar nästan bara i preglife.
  • Miniblomma
    Mololo skrev 2025-10-02 18:02:00 följande:
    Jag får gratis NIPT via landstinget. Men inte förrän i vecka 13, vilket känns så OTROLIGT SENT?? ska man sen vänta 1-2 veckor på provsvaret, och det skulle visa sig att det är massa problem och man behöver avbryta graviditeten? då kanske man måste göra en abort typ i vecka 14-15?? Och det känns sååå himla sent? 😓

Men som du skriver.. 8-9000 kr för att göra det privat bara nån vecka tidigare, känns lite väl mycket.. man har ju mycket annat att lägga pengarna på om det nu kommer en bebis. 🤔
    Ja, otroligt sent! Visst att man kan hinna få missfall och att de inte vill lägga den kostnaden om det ändå inte skulle gå vägen, men som du säger är det brutalt att göra avbrytande så sent! Helst ska man göra ultraljud först innan NIPT har jag läst också, så måste i så fall först lägga pengar på tidigt privat ultraljud och sedan de tusenlapparna för NIPT. Har nu hittat ett ställe jag kan åka till som kostar 6000 istället (7600 med privat ul) och det ser ut som att jag blir illa tvungen att punga ut det, trots att jag helst lagt pengarna på bebisen sedan. Samtidigt känner jag lätt att det hade varit värt den kostnaden för att slippa abort i vecka 15. 
  • Miniblomma
    Björken88 skrev 2025-10-02 17:46:17 följande:

Jag har också både Preglife och Preggers 😊
  • Mololo

Idag gjorde jag tidigt ultraljud, och fick se ett litet tickande hjärta! Hjärta

Hon beräknade mig till vecka 7+3, så två dagar tidigare, men tror jag fortsätter räkna enligt min egen uträkning då jag vet ganska exakt vilket datum äggläggningen skedde och plussade tidigt, så att jag skulle vara två dagar tidigare känns inte så troligt. 

Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜