Bf - Maj 2o26 👣💜
Hej, har bf 3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL 🌸V. 6+0
Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸
Skriv gärna bf-datum 🥰
Känner typ exakt likadant! Har också VUL om en vecka. har inte många symtom alls. Vill bara göra VUL nuuu:)
Här är det nojigt nojigt nojigt nu när det de senaste dagarna känts som att symtomen nästan ebbat ut... Brösten ömmar knappt. Illamåendet nästan helt avtagit. Tröttheten är där absolut, men det är typ det enda som är kvar just nu. Är så otroligt orolig att något är fel, det äter nästan upp mig 😥 ultraljudet är inte förrän i slutet av nästa vecka.. HUR ska man klara vänta..
Hej,
Har inte skrivit på ett tag nu. Har nog stängt av känslorna lite kring graviditeten för att skydda mig själv.
Nu har jag i alla fall fått tid för ultraljud inför NIPT på onsdag. Kommer vara i vecka 10+0 då. Känns bra att jag fick tid så snabbt då jag har gjort ett sent avbrytande av graviditet förra året (vecka 16+5). Är nervös men samtidigt förväntansfull inför ultraljudet.
Är så trött på alla graviditetssymtom och längtar tills de minskar. Är så fruktansvärt trött, förstoppad och har svårt att äta många maträtter på grund av illamående. Nu har jag även, sedan några dagar tillbaka, fått halsbränna. Är det någon mer här som har besvär med halsbränna? Tipps på något som hjälper mot det?
Här är det nojigt nojigt nojigt nu när det de senaste dagarna känts som att symtomen nästan ebbat ut... Brösten ömmar knappt. Illamåendet nästan helt avtagit. Tröttheten är där absolut, men det är typ det enda som är kvar just nu. Är så otroligt orolig att något är fel, det äter nästan upp mig 😥 ultraljudet är inte förrän i slutet av nästa vecka.. HUR ska man klara vänta..
ja samma här, de få symptomen man haft en helt borta! Bokade ett privat vul imorgon, sa till min sambo nu ikväll att det känns verkligen inte som jag är gravid? Men eftersom det är första barnet har jag ju ingen aning hur man ska känna. Det kommer säkert se jättebra ut för dig ❤️ symtomen kan ju verkligen komma och gå tydligen! Förstår oron när det är 1 vecka kvar, men det går fort, o vem vet symptomen kanske är tillbaka imorgon igen. Hade ingen aning att man skulle oroa sig för allt 🥲
ja samma här, de få symptomen man haft en helt borta! Bokade ett privat vul imorgon, sa till min sambo nu ikväll att det känns verkligen inte som jag är gravid? Men eftersom det är första barnet har jag ju ingen aning hur man ska känna. Det kommer säkert se jättebra ut för dig ❤️ symtomen kan ju verkligen komma och gå tydligen! Förstår oron när det är 1 vecka kvar, men det går fort, o vem vet symptomen kanske är tillbaka imorgon igen. Hade ingen aning att man skulle oroa sig för allt 🥲
Graviditets symtomen brukar ge med sig vilket iofs är tur. Det behöver inte betyda något negativt men jag förstår oron. Jag hoppas verkligen att det går bra för alla här inne. Mina egna symtom gör det svårt för mig på jobbet. Jag är så himla trött, men sover ändå inte speciellt mycket. Jobbar skift och kvällspassen är en pina även om det är skönt att få sin stund på dagen.
Till er med rosa flytningar. Det finns ju många orsaker till det och är så vanligt. Med min fyra åring fick jag en stört blödning. Mina jeans var så blodiga så jag trodde att det var kört. Inne på ul kunde dom aldrig komma fram till varför det blev så. Men man kunde konstatera att bebisen mådde bra och ja hon är ju fyra år nu.
Jag försöker bara skänka lite hopp. Jag vet att det egentligen inte gäller för att den där oron gnager sönder en.
Jag har aldrig känt så här när jag har varit gravid innan. Kanske för att ingen av mina 3 har varit planerade. Den här gången har vi försökt, med mf I bagaget och rester som inte ville ut osv. Min man har inga barn själv och vi känner väl gemensamt att det här är det sista, mest för min kropps skull.
Massa styrkekramar till er! ❤️
Förstår att det är jobbigt med symptom som kommer och går, min kompis som var gravid hade exakt samma, men allt visade sig vara bra, läkaren sa att hennes kropp hade varit ganska snabb på att ställa och anpassa sig till graviditeten. Hade nog känt samma stress som er men håller tummarna att allt är bra och att ultraljudet idag går bra💞
Jag har mått så pass illa och varit så yr att jag inte kunnat gå till jobbet igår och idag, tror jag kommer stanna hemma hela denna vecka. Det känns som maginfluensa? Kan knappt äta alls. Gör allt för att inte spy heller pågrund av hematomet som jag ska kolla på UL imorgon. Ni som mår illa, hur klarar ni av dagarna?
Vaknade imorse med en liten liten rosa blödning, som tur skulle jag ju på ultraljud idag! Var dönervös ovh förväntade mig det värsta! men på ultraljudet kunde man se ett tickande hjärta men inte så mycket mer, såg ut som en tom säck bara! Var så mycket att ta in så känns som jag glömt 90% av vad hon sa. Men hon flyttade bak mig lite mer än 1 vecka, var tydligen bara runt v5+4-6+0 nått! Så väldigt tidigt, men ändå ett hjärtslag så det var ju underbart att få se ❤️ ska på nytt vul om 2 veckor exakt. Så hoppas allt ser bra ut då ❤️ är det vanligt att man flyttas bak så tidigt? Jag plussade exakt för 3 veckor sedan idag, min sista mens var 16 augusti så får inte redigt ihop det.

Vaknade imorse med en liten liten rosa blödning, som tur skulle jag ju på ultraljud idag! Var dönervös ovh förväntade mig det värsta! men på ultraljudet kunde man se ett tickande hjärta men inte så mycket mer, såg ut som en tom säck bara! Var så mycket att ta in så känns som jag glömt 90% av vad hon sa. Men hon flyttade bak mig lite mer än 1 vecka, var tydligen bara runt v5+4-6+0 nått! Så väldigt tidigt, men ändå ett hjärtslag så det var ju underbart att få se ❤️ ska på nytt vul om 2 veckor exakt. Så hoppas allt ser bra ut då ❤️ är det vanligt att man flyttas bak så tidigt? Jag plussade exakt för 3 veckor sedan idag, min sista mens var 16 augusti så får inte redigt ihop det.
Så fint att se alla vul bilder♥️ Igår bokade jag nipt test plus ultraljud och könskromosomavvikelse. Får bli 2h bort från där jag bor för min stad verkar inte erbjuda något sånt, sjukt dumt.. Kommer kosta 6500kr men värt för jag vill inte vänta att få gratis via min bm för då enligt mina beräkningar så kan jag vara uppemot v 16-18 innan jag vet om barnet är ok eller jag väljer abort...
Så det får kosta lite 😊 Jag är ändå över 35 år så känner att ett Kub test inte är tillräckligt och jag med stor sannolikhet får högt där. Nipt testet mäter ju med större precision och jag kan förhoppningsvis slappna av sedan och bara njuta♥️. Resultatet sa hon barnmorskan bara tar 1v dessutom. Via min egna BM så tar det upp till 3v...så ganska lätt val när alternativen ställs mot varann 😊 Ska bli kul och se den lilla och se vilken vecka jag faktiskt är i då jag är lite osäker😁