Bf - Maj 2o26 👣💜
Hej, har bf 3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL 🌸V. 6+0
Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸
Skriv gärna bf-datum 🥰
Solsol96 grattis till bröllopet och Annpor så fint att se din lilla må bra på ultraljudet♥️
Vet fortfarande inte hur man citerar/svarar er direkt i era inlägg så får nämna era namn bara i mitt inlägg och hoppas ni ser🤣
Vill fråga er alla här om vad ni har för gravidapp? Jag har preglife, har ni samma eller annan och vilken skulle ni annara rekommendera som är gratis🥰
Man vet att man är gravid när man hittar lite energi till att gå in här och tårarna rinner för att alla är så himla fina och peppade mot varandra ❤️
Ett stort genuint tack för att för att stöttar och peppar i med och motgångar, fantastiska ni ❤️
Hoppas att ni mår bra!
Är det några här som ska göra kub?
Hur går era tankar om det? (Om man vill dela med sig av det)

Jag är extremt trött, sover jätte mycket och känner mig aldrig riktigt utvilad trots mycket vila. Har en stor aptit och ett illamående från och till.
Vi ska göra både KUB och NIPT. Men beslutat att ev kromosomavvikelser inte spelar någon roll för oss. Vi gör allt man kan/får göra denna gång för att känna att vi är så förberedda och trygga som möjligt och att resultaten på proven egentligen inte är lika väsentliga liksom. Med vårt bagage så bjuder regionen på allt detta plus ultraljud precis när vi vill, jag kan ringa in när helst jag vill och få ultraljud samma dag. Så det känns jätte bra och ger mig ett stort lugn. Vi är ordentligt uppfångande! ❤️ Hur tänker ni andra kring KUB/NIPT etc? Tänker att det inte finns några rätt och fel i hur man tänker i frågan, att det är upp till varje par att avgöra, men funderar likt haringenfantasinuheller hur ni andra känner? Hoppas och tror att vi alla känner att vi kan ha ett öppet klimat där vi vågar dela alla tankar och känslor med varandra, inklusive svåra tankar såsom ex fosterdiagnostik.
Är i vecka 6+3. Ultraljud inbokat 14/10 är jättenervös för MA. Har ett tidigt missfall med mig sen i julas.
Har inget illamående eller metallsmak i munnen. Mest störd sömn, ökad hunger; lite ömma bröst (kan bero på extra prog som jag tar då jag gjort IVF). Är så rädd för det känns som alla mår illa och har massa symtom men inte jag :,(. Nån mer som inte känner så himla mycket? Jag hoppas dock innerligt allt ser bra ut den 14. Jag har inte fått några röda blödningar eller direkt avsaknad av de få symtom jag har ännu iallafall. Får se hur veckan blir. Är så nervös! vill det ska vara vår tur nu. Jag och min tjej längtar sååå mycket!
Testar Så starkt jag kan på grav testerna så nu kan bara VUL och blodprov visa hur knytet mår <3
så spännande att följa er alla!
Dov molvärk har jag hafr sedan återföringen iallafall :)
Är i vecka 6+3. Ultraljud inbokat 14/10 är jättenervös för MA. Har ett tidigt missfall med mig sen i julas.
Har inget illamående eller metallsmak i munnen. Mest störd sömn, ökad hunger; lite ömma bröst (kan bero på extra prog som jag tar då jag gjort IVF). Är så rädd för det känns som alla mår illa och har massa symtom men inte jag :,(. Nån mer som inte känner så himla mycket? Jag hoppas dock innerligt allt ser bra ut den 14. Jag har inte fått några röda blödningar eller direkt avsaknad av de få symtom jag har ännu iallafall. Får se hur veckan blir. Är så nervös! vill det ska vara vår tur nu. Jag och min tjej längtar sååå mycket!
Testar Så starkt jag kan på grav testerna så nu kan bara VUL och blodprov visa hur knytet mår <3
känner precis som du går in i v 8 nu, 7+0 och har knappt några symtom! Bara lite molande värk som nästan avtagit helt, samt lite ömmande bröst till o från, utöver det mår jag toppen?
klart man blir orolig, men samtidigt vill jag inte att oron tar över, jag håller tummarna för oss både ❤️ (givetvis för oss alla) kommer säkert gå jättebra!
hur märkte du missfallet senast? Om det inte är för känslig fråga att svara på givetvis ❤️
Skönt att man inte är ensamm:). Mitt tidiga missfall i julas skedde i början av vecka 5, så det var ju jättetidigt. Jag testade svagt positivt på testerna hela tiden sedan start, de blev aldrig starka. Sen fick jag Aprikosliknande flytningar och sedan kom mensen med blod och klumpar buller och bång. Då var testerna en timme senare helt negativa, innan jag började blöda var de positiva. Så då var det helt tydligt att det inte var något som stämde. Denna gång blev testerna starkare och nu kan jag inte testa starkare, nu är det bara blodprov eller VUL och det är om en vecka. Kan man inte bara dra fram klockan??
Håller också verkligen tummarna för oss!
Har du gjort något VUL ännu? :).
känner precis som du går in i v 8 nu, 7+0 och har knappt några symtom! Bara lite molande värk som nästan avtagit helt, samt lite ömmande bröst till o från, utöver det mår jag toppen?
klart man blir orolig, men samtidigt vill jag inte att oron tar över, jag håller tummarna för oss både ❤️ (givetvis för oss alla) kommer säkert gå jättebra!
hur märkte du missfallet senast? Om det inte är för känslig fråga att svara på givetvis ❤️
Såå fint :) Grattis! Vilken vecka är du i Nu:)?

Har inte heller så mycket symtom fast jag nu är i vecka 8. Kändes skönt att se det tickande hjärtat på mitt tidiga VUL så behöver man inte oroa sig för mycket.
Vi kommer få göra NIPT gratis via landstinget pga min ålder (blir 35), det blir första gången jag gör någon form av fosterdiagnostik. Vi har två barn sen tidigare, och yngsta kommer vara under 2 när denna föds. Så vi har bestämt att vi inte kommer fortsätta graviditeten om det visar på starka avvikelser eller andra problem. Främst med hänsyn att vi vill kunna orka med och räcka till för våra andra barn. Ett barn med särskilda behov tar så mycket tid, uppmärksamhet och kraft. Men vi får väl se, när vi väl står där kanske det känns helt annorlunda. Känns bara så otroligt sent att behöva avbryta runt vecka 14-15 (får NIPT först i vecka 13)?