• Skipper123

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej, har bf  3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL  🌸
    V. 6+0
    Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸

Skriv gärna bf-datum 🥰
  • Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜
  • Junieverse

Så kul att få läsa om alla uppdateringar ❤️ heja oss som kämpar på på alla olika sätt 💪🏻! 

Jag har fått Xonvea utskrivet mot illamåendet och jag tycker det hjälper även om det inte tar bort helt 😊 fråga om det om du kan ? 

Idag 7+2 fick jag komma in på uppföljande kontroll från mitt tidigare VUL i 5+5 då vi skulle kontrollera att hjärtslagen kommit nu efteråt då det var för tidigt sist. Allt såg perfekt ut och hjärtat slog superstarkt 🥹❤️ 

Det har blivit några glädjetårar här hemma och så häftigt att få höra hjärtat ❤️

• Babybooom24
    Junieverse skrev 2025-10-10 18:14:04 följande:

Så kul att få läsa om alla uppdateringar ❤️ heja oss som kämpar på på alla olika sätt 💪🏻! 

Jag har fått Xonvea utskrivet mot illamåendet och jag tycker det hjälper även om det inte tar bort helt 😊 fråga om det om du kan ? 

Idag 7+2 fick jag komma in på uppföljande kontroll från mitt tidigare VUL i 5+5 då vi skulle kontrollera att hjärtslagen kommit nu efteråt då det var för tidigt sist. Allt såg perfekt ut och hjärtat slog superstarkt 🥹❤️ 

Det har blivit några glädjetårar här hemma och så häftigt att få höra hjärtat ❤️

Vad fint att se superstarka hjärtslag!💓
    jag har också fått xonvea utskrivet med det hjälper inte alls känns det som? hur många tar du per dag? 
  • RainbowFamilyDreams

Jättegrattis! Ska själv göra VUL på tisdag. Är då i vecka 7+6.. första undersökningen. Nervööös

Junieverse skrev 2025-10-10 18:14:04 följande:

• Junieverse

Jag skulle egentligen haft mitt besök på måndag men jag har mått extremt dåligt av oro ( pga mina bruna blödningar främst ) så jag bad om att få ev avbokad tid och hade tur 🙏🏻 Det var så himla skönt att kunna gå in i helgen utan att plågas av oron 🥹❤️!! 

Jag tar två tabletter på kvällen och sen kunde man ta på dagen också vet jag min läkare sa en på förmiddagen och en efter lunch eller liknande vid behov men Max 4 per dag. Jag har inte kräkts knappt sen jag började men jag mår fortfarande illa till och från 😓 antar att jag är på väg in i de värsta veckorna så det lär ju inte bli bättre 😅? 

• Bellis9207
    yny skrev 2025-10-10 06:46:23 följande:
    Ja det är verkligen en stress... 
    Här fick man fylla i en hälsodeklaration innan besöket så då skrev jag in där att vikten var en stor stressfaktor för mig och att jag vet om vilka risker det medför. Att jag såklart vill göra de undersökningar som behövs men inte vill dömas för min vikt och att jag är motiverad att jobba med begränsad viktuppgång under graviditeten.

Så när jag kom till besöket hade bm redan läst allt det där och sa inte så mkt mer än att ja, vikten medför risker men att det verkar som att jag är påläst och motiverad. 

Hon var väldigt förstående och jättetrevlig så det kändes ändå ganska bra! 

Så den enda skillnaden för mig (så länge allt går bra) är att man rekommenderas göra en glukosbelastning i v 20-nånting och annars att försöka begränsa viktuppgången. Man får remiss till dietist också om man vill.

åh men så skönt o höra, så dumt att man stressar upp sig själv så mycket innan. Ska skriva in det i min hälsodeklaration med så de vet innan man kommer. Sen får man bara försöka sitt bästa med vikten under tiden ❤️

• Bellis9207

har en blödning även ikväll😞 ( fick en liten i tisdags också ) rött blod, blir så orolig trots att jag vet att det kan va vanligt i tidig graviditet! det var någon mer här som haft blödning va? Eller kanske haft tidigare graviditet, har allt gått bra då?? 

• yny
    Bellis9207 skrev 2025-10-11 21:54:07 följande:

har en blödning även ikväll😞 ( fick en liten i tisdags också ) rött blod, blir så orolig trots att jag vet att det kan va vanligt i tidig graviditet! det var någon mer här som haft blödning va? Eller kanske haft tidigare graviditet, har allt gått bra då?? 

Åh förstår dig, det är verkligen oroligt när man börjar blöda och inte vet varför :( 
    Jag hade flera blödningar under första trimestern med mitt första barn. Hade säkert 5-6 olika blödningar. Det var otroligt jobbigt och nojigt. 
    Jag gjorde ett VUL då i v8 tror jag att det var, som lugnade mig väldigt mycket. Sista blödningen jag hade var i v10-11.
    Idag är sonen snart 2 år ❤️ så det kan absolut gå bra ändå ❤️

Har du gjort VUL eller har du ett inbokat? 💕
  • Bellis9207
    yny skrev 2025-10-12 07:34:04 följande:
    Åh förstår dig, det är verkligen oroligt när man börjar blöda och inte vet varför :( 
    Jag hade flera blödningar under första trimestern med mitt första barn. Hade säkert 5-6 olika blödningar. Det var otroligt jobbigt och nojigt. 
    Jag gjorde ett VUL då i v8 tror jag att det var, som lugnade mig väldigt mycket. Sista blödningen jag hade var i v10-11.
    Idag är sonen snart 2 år ❤️ så det kan absolut gå bra ändå ❤️

Har du gjort VUL eller har du ett inbokat? 💕

ja verkligen 🥺 det har inte kommit mer nu iallafall, så känner mig hyfsat lugn idag, men igår va inge roligt 😞 oj ja det förstår jag verkligen, men så skönt att allt gick bra ❤️ googlade ju tyvärr halva natten men vad jag såg var ju faktiskt att det är väldigt vanligt och oftast går bra ❤️ 

yes gjorde VUL i tisdags och fick se ett hjärta ❤️ ska på nytt vul nu den 21a igen eftersom hon ville följa upp, så känns skönt o veta att jag ska dit igen. hur går det för dig? Du hade ett vul snart med väl? 💕

• yny
    Bellis9207 skrev 2025-10-12 12:13:14 följande:

ja verkligen 🥺 det har inte kommit mer nu iallafall, så känner mig hyfsat lugn idag, men igår va inge roligt 😞 oj ja det förstår jag verkligen, men så skönt att allt gick bra ❤️ googlade ju tyvärr halva natten men vad jag såg var ju faktiskt att det är väldigt vanligt och oftast går bra ❤️ 

yes gjorde VUL i tisdags och fick se ett hjärta ❤️ ska på nytt vul nu den 21a igen eftersom hon ville följa upp, så känns skönt o veta att jag ska dit igen. hur går det för dig? Du hade ett vul snart med väl? 💕

Ja vad skönt med ett nytt ultraljud så man vet att allt är bra 💕 

Ja jag har mitt VUL på fredag, kommer vara i 8+6 då. Håller verkligen tummarna att det går bra, för oss båda ❣️
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜