• Skipper123

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej, har bf  3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL  🌸
    V. 6+0
    Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸

Skriv gärna bf-datum 🥰
  • Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜
  • Haringenfantasinuheller

Jag är hemma från jobbet pga av illamående. Jag mår illa av precis allt, gå, stå, ligga, mat, lukt, allt. Jag känner sug efter saker men kan ändå knappt få i mig. Det gör också att jag blir sååå trött. Innan hjälpte småätande men inte längre. Jag hoppas att just illamåendet försvinner snart.

Idag ska jag ta nya prover inför kub och kub blir 4/11. 
    Även om vi såg en liten och hjärtat så är man ändå nojig. Antar att vi kommer noja oss ett bra tag till.
    Jag håller tummarna för er alla här inne ❤️

• Haringenfantasinuheller

Ni som känner att ni inte får någon stöttning eller gehör är det av bm ni menar? 
    När jag fick mf så ville inte min bm hjälpa mig med något, och jag mådde så dåligt o var så orolig men ville inte vara till besvär. Tillslut ringde jag kvinnokliniken och dom har varit helt fantastiska varje gång. Jag har fått tid snabbt. 

Men jag är så förundrad över hur ensam man blir. Ingen säger vart man ska höra av sig, ingen vill kolla, varför? Varför inte bara köra en koll så att människor får vara lugna? Om det är ett mf så vill man ju gärna veta så att man kan ta smärtstillande. 

• Siripiri
    Haringenfantasinuheller skrev 2025-10-14 12:57:04 följande:

Ni som känner att ni inte får någon stöttning eller gehör är det av bm ni menar? 
    När jag fick mf så ville inte min bm hjälpa mig med något, och jag mådde så dåligt o var så orolig men ville inte vara till besvär. Tillslut ringde jag kvinnokliniken och dom har varit helt fantastiska varje gång. Jag har fått tid snabbt. 

Men jag är så förundrad över hur ensam man blir. Ingen säger vart man ska höra av sig, ingen vill kolla, varför? Varför inte bara köra en koll så att människor får vara lugna? Om det är ett mf så vill man ju gärna veta så att man kan ta smärtstillande. 

Tror dem flesta BM på MVCs är så.. dem har väl inte tid att ^ta hand om^ alla oroliga gravida i början av en graviditet. Så dem får nog bara dra en hård linje tror jag.. Trots att jag hade haft utomkveds fick jag inte ens först tidigt VUL på sjukhuset i somras pga semestertider, fast dem hade lovat det efter operationen😒  Var inte förens jag beskrev vilka otroligt jobbiga smärtor jag hade som jag till slut fick en akuttid. 

Men dem tog iallafall väldigt bra hand om mig på gyn på sjukhuset när jag trodde det var ett utomkveds jag gick igenom. Så har man blödningarna är det bara bättre att vända sig dit! 

• RainbowFamilyDreams
    Skäms Nu har jag varit på tidigt ultraljud, fick se det illa knytets hjärta slå och det mötte till 1,47 cm och vecka 7+6. Känns som en riktig milstolpe efter den här IVF-resan. Nu hoppas vi att det fortsätter stanna <3 
  • Anonym (Tesla92)

Jag är gravid i vecka 7 och är beräknad i maj 2026. Väntar mitt andra och det kommer skilja 8 år på dom. 🌸

• Miniblomma
    Nanathalie skrev 2025-10-13 17:33:56 följande:
    Ja, ja och ja!

Allt jag tidigare ätit och druckit äcklar mig så mycket. Det enda jag fortfarande kan äta är typ sushi😂 eller ris med soja. Hälsosamt osv.. 
    Skönt att inte vara helt ensam i alla fall 🤣 Får verkligen hoppas att det lägger sig om några veckor, för annars blir det ju inte mycket näring för den här stackars ungen! Jag som var så duktig med att äta nyttigt de första veckorna. Hoppsan tjosan 🤪
  • Miniblomma
    Mangotango skrev 2025-10-13 12:42:18 följande:

Hej,

Vad roligt att jag hittade denna tråd. Ser fram emot att följa er...
    Söker andra att prata med, då ingen jag känner är gravid. Jag är i vecka 6+6 idag.

På onsdag ska jag göra VUL och förhoppningsvis höra hjärtslag.
    Gjorde VUL även förra veckan då jag hade tidigt missfall i augusti. Är orolig men försöker att inte tänka på det. Men det är svårt. Hoppas det både syns och hörs på onsdag.
    Lycka till ni andra i tråden!

Grattis, välkommen och stort lycka till på VUL! ❤️
  • Miniblomma
    Junieverse skrev 2025-10-13 17:58:52 följande:

Jobbigt för oss med blödningar, att man ska behöca kämpa så för att få komma in på VUL vid behov är ju galet 💔? Bellis när skulle du in? Håller tummarna för dig 🙏🏻

Jag har också haft en period där jag inte är sugen på någonting, rätt jobbigt för jag behöver i princip äta konstant för att inte må dåligt 🤣? tycker dock inte saker smakar illa men är liksom inte sugen alls? 

Jag räknar dagar här hemma, 7+5 idag, vill vara komma fram till berömda v12? Vill också få göra KuB så man får lite lugn i att allt är ok, tänker att jag som är 36 automatiskt har hög sannolikhet 😱 Vill så gärna se lilla ärtan igen också. 

Hur går det för er att jobba ? Jag kämpar med att orka med 😓

Känner igen det där med att räkna dagar! Man vill bara passera den gränsen och alla dagar är en liten vinst på vägen.

Jobbet är bra kämpigt här också. Förra veckan och denna är det arbetsuppgifter som kräver både fysisk och psykisk ansträngning utöver det vanliga och den tajmingen är inte kalasbra, med tanke på orkeslöshet och illamående. Jag planerar att gå ut med det till chefen efter denna vecka, vilket är läskigt eftersom det är tidigt, men behövligt för jag både behöver och kommer att tvingas till andra arbetsuppgifter när det väl kommer fram. Har privat VUL nästa onsdag (bedömt v 10+1 då) så hoppas verkligen att allt ser fint ut då.

Har du berättat för jobbet eller måste du också gå och låtsas som ingenting?
  • Junieverse
    Miniblomma skrev 2025-10-14 20:26:49 följande:
    Känner igen det där med att räkna dagar! Man vill bara passera den gränsen och alla dagar är en liten vinst på vägen.

Jobbet är bra kämpigt här också. Förra veckan och denna är det arbetsuppgifter som kräver både fysisk och psykisk ansträngning utöver det vanliga och den tajmingen är inte kalasbra, med tanke på orkeslöshet och illamående. Jag planerar att gå ut med det till chefen efter denna vecka, vilket är läskigt eftersom det är tidigt, men behövligt för jag både behöver och kommer att tvingas till andra arbetsuppgifter när det väl kommer fram. Har privat VUL nästa onsdag (bedömt v 10+1 då) så hoppas verkligen att allt ser fint ut då.

Har du berättat för jobbet eller måste du också gå och låtsas som ingenting?
    åh Jag längtar tills jag kommer upp i tvåsiffrigt på veckotalet 🙈!! Jag har inte berättat på jobbet faktiskt, delvis är det smidigt för mig att jobba mycket hemifrån och sen är vi mitt uppe i att byta chef så det hade blivit lite konstigt oavsett 😅? Imorgon är jag i 8+0 och går alltså in i vecka 9(!). Jag tycker absolut du ska berätta om det kan underlätta din arbetssituation men jag förstår om du vill vänta på VUL ❤️

Jag ska till BM på inskrivning samma dag som ditt VUL 😍 spännande vecka nästa vecka !!
  • Junieverse
    yny skrev 2025-10-13 18:34:06 följande:
    Samma för mig med maten, tycker inte saker smakar äckligt men är liksom inte sugen men SAMTIDIGT är jag jättehungrig?! Fattar inte 😂 

Kämpigt med jobbet för mig med nu, har liksom absolut noll ork. Orkar knappt leka med sonen heller, är helt slut när jag kommer hem och mår så illa på kvällen med.. känner mig som världens sämsta mamma.
    Du Är fantastisk som kämpar på, har tänkt mycket på hur de som redan har barn orkar, helt otroligt ❤️. Jag är verkligen bara som en svullen daggmask som ligger i soffan och orkar knappt maila med kollegor på dagen, på kvällen ligger jag på samma ställe men jobbar inte 🤣
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 &#x1F463;&#x1F49C;