• Skipper123

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej, har bf  3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL  🌸
    V. 6+0
    Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸

Skriv gärna bf-datum 🥰
  • Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜
  • Bellis9207
    yny skrev 2025-10-12 12:38:05 följande:
    Ja vad skönt med ett nytt ultraljud så man vet att allt är bra 💕 

Ja jag har mitt VUL på fredag, kommer vara i 8+6 då. Håller verkligen tummarna att det går bra, för oss båda ❣️
    Ja verkligen 💕 

åh så spännande, ja det håller jag tummarna för med ❤️
  • Haringenfantasinuheller
    Bellis9207 skrev 2025-10-11 21:54:07 följande:

har en blödning även ikväll😞 ( fick en liten i tisdags också ) rött blod, blir så orolig trots att jag vet att det kan va vanligt i tidig graviditet! det var någon mer här som haft blödning va? Eller kanske haft tidigare graviditet, har allt gått bra då?? 

Jag hade en störtblödning minns inte vilken vecka det var i men det var tidigare än v12 iaf. Mina jeans var blodiga ner till fötterna. Jag trodde att det var kört, men nu är hon 4år så det gick toppen. Man kunde inte se någon orsak till att det blev så.
  • Bellis9207
    Haringenfantasinuheller skrev 2025-10-13 10:11:04 följande:
    Jag hade en störtblödning minns inte vilken vecka det var i men det var tidigare än v12 iaf. Mina jeans var blodiga ner till fötterna. Jag trodde att det var kört, men nu är hon 4år så det gick toppen. Man kunde inte se någon orsak till att det blev så.
    Oj fy vilken panik, skönt att allt gick bra för dig. Jag är fortfarande orolig här, vaknade upp med rosa blod även idag, så haft små små blödningar på tisdag, lördag och nu idag måndag, vet inte va jag ska tro längre, får bara vänta in mitt vul o hoppas på det bästa 😢
  • Miniblomma

Någon annan som har samma problem? Jag har, utöver illamåendet, fått riktigt svårt med matlusten. Problemet ligger egentligen i att nästan allt smakar riktigt illa. Saker jag tyckt varit jättegott går bra EN gång. Efter det får jag inte i mig det alls. Det är som att man blivit matförgiftad på maten och smakat den på vägen upp, trots att jag inte kräkts något. Det är särskilt alla former av proteinkällor som smakar vidrigt. Lax, fläskkött, blandfärs, grytbitar även av nöt, kyckling, ägg, nötter, keso och räkor som jag innan tyckt om går verkligen inte ner nu. Inte heller potatis eller banan går längre. Varannan dag ungefär kan jag inte ens äta yoghurt. Nudlar, vindruvor och tomat är egentligen det enda som är gott just nu, men det kan jag ju inte leva på i längden. Vad gör man?? Tips på nya maträtter som man kan laga?? Hur ska man få i sig?? Jag brukar verkligen aldrig tappa matlusten och är inte kräsen sedan innan. Har gått ner ett kilo och mer lär det bli om det här fortsätter.

• Mangotango

Hej,

Vad roligt att jag hittade denna tråd. Ser fram emot att följa er...
    Söker andra att prata med, då ingen jag känner är gravid. Jag är i vecka 6+6 idag.

På onsdag ska jag göra VUL och förhoppningsvis höra hjärtslag.
    Gjorde VUL även förra veckan då jag hade tidigt missfall i augusti. Är orolig men försöker att inte tänka på det. Men det är svårt. Hoppas det både syns och hörs på onsdag.
    Lycka till ni andra i tråden!

• EnbartAnon

Läser det verkar inte vara enbart jag som har bruna blödningar. Har haft det runt 2,5vecka nu. Trodde och hoppades jag skulle få komma in på VUL då jag haft ont i magen med. Men nej jag får vänta till KUB.. 

• Bellis9207
    EnbartAnon skrev 2025-10-13 14:03:26 följande:

Läser det verkar inte vara enbart jag som har bruna blödningar. Har haft det runt 2,5vecka nu. Trodde och hoppades jag skulle få komma in på VUL då jag haft ont i magen med. Men nej jag får vänta till KUB.. 

usch det är så jobbigt med dessa blödningar 😞 du kan inte boka ett privat vul då? Vilken vecka är du i? 

• Nanathalie
    Miniblomma skrev 2025-10-13 12:18:13 följande:

Någon annan som har samma problem? Jag har, utöver illamåendet, fått riktigt svårt med matlusten. Problemet ligger egentligen i att nästan allt smakar riktigt illa. Saker jag tyckt varit jättegott går bra EN gång. Efter det får jag inte i mig det alls. Det är som att man blivit matförgiftad på maten och smakat den på vägen upp, trots att jag inte kräkts något. Det är särskilt alla former av proteinkällor som smakar vidrigt. Lax, fläskkött, blandfärs, grytbitar även av nöt, kyckling, ägg, nötter, keso och räkor som jag innan tyckt om går verkligen inte ner nu. Inte heller potatis eller banan går längre. Varannan dag ungefär kan jag inte ens äta yoghurt. Nudlar, vindruvor och tomat är egentligen det enda som är gott just nu, men det kan jag ju inte leva på i längden. Vad gör man?? Tips på nya maträtter som man kan laga?? Hur ska man få i sig?? Jag brukar verkligen aldrig tappa matlusten och är inte kräsen sedan innan. Har gått ner ett kilo och mer lär det bli om det här fortsätter.

Ja, ja och ja!

Allt jag tidigare ätit och druckit äcklar mig så mycket. Det enda jag fortfarande kan äta är typ sushi😂 eller ris med soja. Hälsosamt osv.. 
  • Junieverse

Jobbigt för oss med blödningar, att man ska behöca kämpa så för att få komma in på VUL vid behov är ju galet 💔? Bellis när skulle du in? Håller tummarna för dig 🙏🏻

Jag har också haft en period där jag inte är sugen på någonting, rätt jobbigt för jag behöver i princip äta konstant för att inte må dåligt 🤣? tycker dock inte saker smakar illa men är liksom inte sugen alls? 

Jag räknar dagar här hemma, 7+5 idag, vill vara komma fram till berömda v12? Vill också få göra KuB så man får lite lugn i att allt är ok, tänker att jag som är 36 automatiskt har hög sannolikhet 😱 Vill så gärna se lilla ärtan igen också. 

Hur går det för er att jobba ? Jag kämpar med att orka med 😓

• yny
    Junieverse skrev 2025-10-13 17:58:52 följande:

Jobbigt för oss med blödningar, att man ska behöca kämpa så för att få komma in på VUL vid behov är ju galet 💔? Bellis när skulle du in? Håller tummarna för dig 🙏🏻

Jag har också haft en period där jag inte är sugen på någonting, rätt jobbigt för jag behöver i princip äta konstant för att inte må dåligt 🤣? tycker dock inte saker smakar illa men är liksom inte sugen alls? 

Jag räknar dagar här hemma, 7+5 idag, vill vara komma fram till berömda v12? Vill också få göra KuB så man får lite lugn i att allt är ok, tänker att jag som är 36 automatiskt har hög sannolikhet 😱 Vill så gärna se lilla ärtan igen också. 

Hur går det för er att jobba ? Jag kämpar med att orka med 😓

Samma för mig med maten, tycker inte saker smakar äckligt men är liksom inte sugen men SAMTIDIGT är jag jättehungrig?! Fattar inte 😂 

Kämpigt med jobbet för mig med nu, har liksom absolut noll ork. Orkar knappt leka med sonen heller, är helt slut när jag kommer hem och mår så illa på kvällen med.. känner mig som världens sämsta mamma.
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜