Bf - Maj 2o26 👣💜
Hej, har bf 3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL 🌸V. 6+0
Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸
Skriv gärna bf-datum 🥰
Jag får tyvärr hoppa av tråden då jag börjat blöda ordentligt nu efter 2,5v av bruna flytningar. Jag skickar kärlek och önskar all lycka till alla mammor och alla små söta kommande bebisar. ❤️
Hej,
Jag och min sambo har beräknat födelsedatum 31 maj.
Var precis på tt tidigt ultraljud, ca v7-8. För att se att allt verkar bra. Allt bra så långt! ❤️
Men... För oss som förstagångsföräldrar, båda runt 40 (hon några år under, jag några över) kanske jag är oinsatt och dåligt uppdaterad. Men varför fullt med förkortningar i hela trådstarten? Bf kan jag gissa... men resten vet jag då inte. 😅🤣
Kanske är en generationsfråga... men det här med att överanvända förkortningar känns som en modernare företeelse av den yngre generationen.
Nä jag var sjukt besviken där ett tag, så bokade två privata ultraljud under veckorna efter (hittade som tur att ställe som hade tider och inte tog hutlösa summor för ett VUL) även om jag inte trodde att jag skulle klara mig så långt.
Ojda?! Inte okej :(( ♥️ Det är tråkigt när vården inte litar på en kvinnas intuition.. Just när man blöder väldigt mycket och under längre tid så borde det var självklart att få en kontroll!

hej!
Jag har en fråga. på mitt tidigare VUL sa dem att jag har en "blodansamling" som likt tryckts åt sidan. Inget farligt men kan orsaka lite blödningar. Är det detta som kan vara en hematom för mig också?
Vad tråkigt EnbartAnon❤️ skickar massa kärlek till dig.
Jag läste att det var några som hade antigen störtblödningar eller lite mindre blödningar (utöver ovanstående). Jag har ju skrivit tidigare om att jag har ett hematom, dvs som ett blåmärke i livmodern. Det är en ganska vanlig anledning till att folk blöder, framförallt brunt blod - min läkare har sagt att jag ska förbereda mig på det, att hematomet töms på det sättet, och att många blöder först och sen får förklarat att det varit ett hematom, alt inte får någon förklaring. Tänkte att det kanske kan vara så för någon här i gruppen!
Vad kul att följa alla, och så mkt igenkänning i typ allt ni skriver, i många fall tyvärr😅 som med illamåendet😭
jag slutade med Xonvea och började med Postafen igen, på ngt sätt hjälper de mig på ett annat sätt, tar av udden av det värsta illamåendet thank god🤮

Åh, grattis!! ❤️
Yny, stort Grattis! 😍
Idag har jag haft världens skitdag, varit väldigt tydlig, energilös och får hjärtklappning av lergigan comp, inte slapp jag kräkas heller. Haft känsloutbrott också och började gråta utan vidare imorse, men det kändes så skönt att gråta ut! Hormonerna verkar vara helt kaos nu och tagit över mig helt.
Har även andfåddhet, total energilöshet..Känner mig på riktigt allvarligt sjuk och börjar oroa mig då jag inte känner igen detta ifrån tidigare graviditeter.
På måndag ringer jag barnmorskan och här lite.
Hoppas det är bättre med er andra och önskar er en fin helg ❤️🌸
Det låter som ett hematom ja, men vet inte varför din läkare inte sa det. Ett hematom är en blodansamling i livmodern. Ett blåmärke på insidan av livmodern!
Det låter läskigt Humlan, jag har inte haft en blödning men oroar mig för mitt hematom varje dag :( att jag gör ngt som inte är bra osv?
Ja - det är ökad missfallsrisk men många graviditeter går också bra. Finns några trådar på Familjeliv som är lugnande (men svårt att sluta noja sig).
Vet ni hur stort det är och vart det är placerat? Mina gynekologer verkar följa det framförallt. Mitt var ca 3x5 cm först och låg en bit ifrån fostersäcken, men sen andra gången jag var där var det ca 1x10 cm, och låg lite närmre fostersäcken men mkt smalare. Jag ska tillbaka på tisdag (nästan 3 veckor sen sist) och är jättenervös!
hej!
Jag har en fråga. på mitt tidigare VUL sa dem att jag har en "blodansamling" som likt tryckts åt sidan. Inget farligt men kan orsaka lite blödningar. Är det detta som kan vara en hematom för mig också?