Bf - Maj 2o26 👣💜
Hej, har bf 3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL 🌸V. 6+0
Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸
Skriv gärna bf-datum 🥰
Tack. Nej barnmorskan benämnde det som blodansamling, ringde igår och då sa dem att det är hematom. Det är 12 x 9,5 mm så det är kanske inte så stort? Det satt till vänster om livmodern ?tryckt åt sidan? så hon. Jag vet inte vad som blir vänster och höger på en ultraljudsbild VS hur det ser ut där inne om det är spegelvänt? Men på ultraljudsbilden var det till vänster. Embryot är placerat rätt långt ner i livmodern så vet inte hur nära det är, känns mer om vid sidan. Ska på ett nytt VUL imorgon (mitt ?officiella? hos den behandlade kliniken, de flyttade datumet fem dagar pga något som körde ihop sig för dem). Så därför bokade jag privat den dagen (i tisdags) som vi egentligen skulle ha haft första ultraljudet. I tisdags var det barnmorska som tittade och imorgon ska en läkare titta. Så det blir ju bara bra egentligen. Barnmorskan var inte alls orolig men jag blir det ju mer jag läser om det :/. Håller tummarna för dig och på tisdag! Det kommer säkert gå bra <3 vilken vecka är du i? Jag är i vecka 8+3 idag. Embryrots hjärta slog iallafall och mätte 1,47 cm i tisdags . Hoppas det vill vara kvar <3
Det låter som ett hematom ja, men vet inte varför din läkare inte sa det. Ett hematom är en blodansamling i livmodern. Ett blåmärke på insidan av livmodern!
Det låter läskigt Humlan, jag har inte haft en blödning men oroar mig för mitt hematom varje dag :( att jag gör ngt som inte är bra osv?
Ja - det är ökad missfallsrisk men många graviditeter går också bra. Finns några trådar på Familjeliv som är lugnande (men svårt att sluta noja sig).
Vet ni hur stort det är och vart det är placerat? Mina gynekologer verkar följa det framförallt. Mitt var ca 3x5 cm först och låg en bit ifrån fostersäcken, men sen andra gången jag var där var det ca 1x10 cm, och låg lite närmre fostersäcken men mkt smalare. Jag ska tillbaka på tisdag (nästan 3 veckor sen sist) och är jättenervös!
Det låter som ett hematom ja, men vet inte varför din läkare inte sa det. Ett hematom är en blodansamling i livmodern. Ett blåmärke på insidan av livmodern!
Det låter läskigt Humlan, jag har inte haft en blödning men oroar mig för mitt hematom varje dag :( att jag gör ngt som inte är bra osv?
Ja - det är ökad missfallsrisk men många graviditeter går också bra. Finns några trådar på Familjeliv som är lugnande (men svårt att sluta noja sig).
Vet ni hur stort det är och vart det är placerat? Mina gynekologer verkar följa det framförallt. Mitt var ca 3x5 cm först och låg en bit ifrån fostersäcken, men sen andra gången jag var där var det ca 1x10 cm, och låg lite närmre fostersäcken men mkt smalare. Jag ska tillbaka på tisdag (nästan 3 veckor sen sist) och är jättenervös!
Märks att man är inne i de "värsta" veckorna av första trimestern nu. Är helt orkeslös, måste vila väldigt mycket. Aptiten är nästintill obefintlig, det enda jag vill äta är satsumas och gurka 😂 Får tvinga i mig riktig mat och då orkar jag ändå bara äta kanske 1/2 portion 1 gång per dag. Har gått ner 2,5 kg! Sen plusset. Nu har jag massa extra att ta av men ändå, tydligt hur mycket min aptit gått ner. Är illamående till och från men det är just bristen på aptit som är det största problemet.
Senaste dagarna har jag fått sån spänningshuvudvärk. Hela övre halvan av ryggen, axlarna och nacken är superspända och huvudvärken har varit hemsk. Hjälper inte så mycket med endast alvedon heller tycker jag men finns ju liksom inget mer att tillgå.
Just nu känns det som att jag aldrig kommer orka ta hand om ett till barn! Men jag vet ju att det här kommer vända och bli bättre igen så det är bara att stå ut.
Så, nu har jag fått gnälla av mig lite 😂🙈
Hur mår ni andra? 🥰
Jag har fått höra att man ska ta det varsamt med träning och exempelvis sex om man har blödningar av min gyn. Jag fick också utrogestan utskrivet att ta morgon och kväll! nu slutade mina bruna blödningar strax innan det sista gyn besöket och har hållt sig borta sedan dess 🙏🏻 hallelujah känsla på den, oron lugnar sig så?
Mitt mående pendlar extremt, ena dagen kan vara någorlunda och sen kan det vara som idag SKIT 😅 sovit nästan hela dagen, kräkts trots ökad dos av Min medicin min illamående och konstant hungrig men inte sugen på något. Jag brukar lyckas få i mig knäckebröd med ost och gurka när inget annat funkar men ack så tufft det varit idag?
Jag längtar till onsdag då jag går in i v 10 😍( 9+0 ). Då ska jag till BM på inskrivning och jag får veta lite mer om när jag får Kub och Rul osv. Vill bara se bebis igen så jag verkligen kan slappna av ❤️
Skriver med chat gpt som en galning om hur stora chanserna är att allt gå bra nu och får så himla positiva svar att det är ca 97% chans att allt går bra nu 🥹????
Fick se vårt knyte igen fem dagar efter vårt privata VUL (regionens blev framflyttat och hade redan hunnit ta ledigt) så det blev två ultraljud denna vecka. Sedan i tisdags har knytet vuxit med nästan en halv centimeter. Kunde tydligare se armar och ben (mer som små paddlar) och hjärtat slog ännu så fint. Längtar till Nipt nu den 11 november, känns som evighet innan man får se knytis igen. Men är så hoppfulla denna gång <3 Beräknad BF 26 maj så långt. Vi får se. Hejar på er alla här inne!
Jag har tvärtom, ökad hunger hela tiden och det stör mig då jag har BMI 31 :(. Är inte tjock men är bredare om höfterna. Hade behövt tappa några kilo men upplever att sömnstörningarna triggar min hunger och även annars också men massa värre nu. Illamående är ju inte heller kul så förstår det är kämpigt med hungern.
Tröttheten, molvärk och hunger är för mig mest utmärkande. Mår illa på förmiddagarna för jag är mest hungrig då. Mest på jobbet. Var hemma i fredags. Pallar liksom inte. Jobbar med att hjälpa andra människor och vill helst av allt bara gömma mig dessa veckor och sova. Sen svider mina bröstvårtor när jag fryser? Aldrig upplevt det innan haha. Intressant att du har så mycket spänningar också! Hoppas det blir bättre med aptiten för dig :)
Märks att man är inne i de "värsta" veckorna av första trimestern nu. Är helt orkeslös, måste vila väldigt mycket. Aptiten är nästintill obefintlig, det enda jag vill äta är satsumas och gurka 😂 Får tvinga i mig riktig mat och då orkar jag ändå bara äta kanske 1/2 portion 1 gång per dag. Har gått ner 2,5 kg! Sen plusset. Nu har jag massa extra att ta av men ändå, tydligt hur mycket min aptit gått ner. Är illamående till och från men det är just bristen på aptit som är det största problemet.
Senaste dagarna har jag fått sån spänningshuvudvärk. Hela övre halvan av ryggen, axlarna och nacken är superspända och huvudvärken har varit hemsk. Hjälper inte så mycket med endast alvedon heller tycker jag men finns ju liksom inget mer att tillgå.
Just nu känns det som att jag aldrig kommer orka ta hand om ett till barn! Men jag vet ju att det här kommer vända och bli bättre igen så det är bara att stå ut.
Så, nu har jag fått gnälla av mig lite 😂🙈
Hur mår ni andra? 🥰
Kul att läsa hur olika det kan vara och hur måendet pendlar för oss alla! :)
Hej alla!
det här blev inte alls som jag tänkt 😢 blir tyvärr ingen maj bebis för mig 💔 har haft kraftiga blödningar och kramper nu i 8 dagar och idag kom missfallet va jag tror, blödningen kom samma vecka som jag sätt det lilla hjärtat ticka 💔 har tyvärr inte fått komma in till gynakuten då dom sa att kroppen sköter detta själv. Jag är så ledsen o krossad just nu, men bara att bryta ihop och komma igen, det var inte våran tur denna gång.
Skickar er massa kärlek och jag önskar er alla en fin graviditet ❤️❤️ ta hand om er!
Hej alla!
det här blev inte alls som jag tänkt 😢 blir tyvärr ingen maj bebis för mig 💔 har haft kraftiga blödningar och kramper nu i 8 dagar och idag kom missfallet va jag tror, blödningen kom samma vecka som jag sätt det lilla hjärtat ticka 💔 har tyvärr inte fått komma in till gynakuten då dom sa att kroppen sköter detta själv. Jag är så ledsen o krossad just nu, men bara att bryta ihop och komma igen, det var inte våran tur denna gång.
Skickar er massa kärlek och jag önskar er alla en fin graviditet ❤️❤️ ta hand om er!
Hej alla!