• Skipper123

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej, har bf  3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL  🌸
    V. 6+0
    Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸

Skriv gärna bf-datum 🥰
  • Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜
  • Björken88
    Bellis9207 skrev 2025-10-20 22:20:50 följande:

Hej alla! 

det här blev inte alls som jag tänkt 😢 blir tyvärr ingen maj bebis för mig 💔 har haft kraftiga blödningar och kramper nu i 8 dagar och idag kom missfallet va jag tror, blödningen kom samma vecka som jag sätt det lilla hjärtat ticka 💔 har tyvärr inte fått komma in till gynakuten då dom sa att kroppen sköter detta själv. Jag är så ledsen o krossad just nu, men bara att bryta ihop och komma igen, det var inte våran tur denna gång. 

Skickar er massa kärlek och jag önskar er alla en fin graviditet ❤️❤️ ta hand om er! 

Beklagar så tråkigt att höra♥️😔 styrkekram 
  • Nanathalie

Hej! Flikar in med en sjuk historia. Jag har upplevt något som händer en på 35000. 

Åkte in med kraftiga buksmärtor högt upp i magen. Ultraljud visade frisk graviditet 7+4 i livmodern och mängder av blod i buken. I min vänstra äggledare satt en tvilling med hjärtslag. In på akutoperation där äggledaren togs bort och jag tömdes på 1L blod i buken. Jag höll på att stryka med.

Märkligt nog har tvillingen i livmodern överlevt detta sjuka spektakel. Nytt ultraljud imorgon (ca 8+4), hoppas den lever ännu. 

Mår i övrigt fruktansvärt dåligt. Extremt illa, trött, yrsel. Trodde i efterhand att jag mådde så dåligt pga det ju var 2, men inser nu att det hänger i ännu så det är nog helt enkelt min kropps reaktion på hcg just denna graviditeten.

• Siripiri
    Nanathalie skrev 2025-10-21 20:37:24 följande:

Hej! Flikar in med en sjuk historia. Jag har upplevt något som händer en på 35000. 

Åkte in med kraftiga buksmärtor högt upp i magen. Ultraljud visade frisk graviditet 7+4 i livmodern och mängder av blod i buken. I min vänstra äggledare satt en tvilling med hjärtslag. In på akutoperation där äggledaren togs bort och jag tömdes på 1L blod i buken. Jag höll på att stryka med.

Märkligt nog har tvillingen i livmodern överlevt detta sjuka spektakel. Nytt ultraljud imorgon (ca 8+4), hoppas den lever ännu. 

Mår i övrigt fruktansvärt dåligt. Extremt illa, trött, yrsel. Trodde i efterhand att jag mådde så dåligt pga det ju var 2, men inser nu att det hänger i ännu så det är nog helt enkelt min kropps reaktion på hcg just denna graviditeten.

Herregud vad sjukt?!!  ♥️♥️♥️ Hoppas allt går bra imorgon♥️ 

• Nanathalie
    Siripiri skrev 2025-10-21 20:39:56 följande:

Herregud vad sjukt?!!  ♥️♥️♥️ Hoppas allt går bra imorgon♥️ 

Ja det är verkligen så sjukt, och sorgligt. Tänk att vi egentligen skulle fått 2 på en gång. Det hade vart så fint i vårt sammanhang med tidigare mf och annat. Nu hoppas vi så mycket på den lilla hjälten i magen. Känslorna inför ultraljudet imorgon är både ångestladdade och förväntansfulla. Låt detta bli bra ❤️❤️
  • Miniblomma

Åh, beklagar så mycket, Bellis. Ta hand om dig ❤️ kramar ❤️

Och vilken historia, Nanathalie! Håller tummarna att den lilla kämpen fortsätter att växa friskt därinne ❤️

Jag ska gå på mitt första ultraljud (privat) imorgon, i vecka 10+1 enligt mina beräkningar, och jag är SÅ nervös att det inte ska finnas någonting med hjärtslag därinne. Jag har behövt gå ut med det på jobbet på grund av ändrade arbetsuppgifter och det gör inte heller stressen mindre. Mår fruktansvärt med illamåendet från lunch till läggdags varje dag sedan mitten av förra veckan, så jag hoppas verkligen att det är ett gott tecken på att lillen lever. Jag står mer än gärna ut med det här måendet om det bara ser fint ut på insidan. Via MVC får jag inte KUB förrän om fyra veckor till, så det känns klart värt att betala en slant för att kolla nu. Snälla håll tummarna för mig ❤️

• Nanathalie
    Miniblomma skrev 2025-10-21 22:02:23 följande:

Åh, beklagar så mycket, Bellis. Ta hand om dig ❤️ kramar ❤️

Och vilken historia, Nanathalie! Håller tummarna att den lilla kämpen fortsätter att växa friskt därinne ❤️

Jag ska gå på mitt första ultraljud (privat) imorgon, i vecka 10+1 enligt mina beräkningar, och jag är SÅ nervös att det inte ska finnas någonting med hjärtslag därinne. Jag har behövt gå ut med det på jobbet på grund av ändrade arbetsuppgifter och det gör inte heller stressen mindre. Mår fruktansvärt med illamåendet från lunch till läggdags varje dag sedan mitten av förra veckan, så jag hoppas verkligen att det är ett gott tecken på att lillen lever. Jag står mer än gärna ut med det här måendet om det bara ser fint ut på insidan. Via MVC får jag inte KUB förrän om fyra veckor till, så det känns klart värt att betala en slant för att kolla nu. Snälla håll tummarna för mig ❤️

Åh. Jag fattar känslan. Jag fick gå ut med min på jobbet nu, pga detta hände. Skulle hålla det för mig själv tills tidigast efter nipt pga min missfallshistorik. Känns uselt att behöva komma dit efter idag och säga "den dog". Men nu håller vi alla tummar för oss ❤️
  • Skipper123

Men jösses Nanathalie Vilken historia! 😱😥Riktigt otäckt eftersom även du själv svävade i fara! Hoppas resten av resan går bra, och vilken tur att du opererades direkt. Massa kramar ❤️

• Nanathalie

Fint ultraljud idag där allt ser perfekt ut. Kunde inte bli lyckligare. Flyttad från 30/5 till 27/5 så 8+6 idag! Nu ska jag boka privat nipt till 11+. ❤️ Så tacksam över att vår lille superhjälte fortsätter må bra och trivas i kroppen trots allt kaos.

• RainbowFamilyDreams

Är i vecka 9+0 idag, hjärtat slog fint i krabaten i söndags 8+4. Men på kvällen fick jag brunblandade flytningar ihop med progesteronet. Det fortsatte lite på måndagen, men det var inte mkt. Igår fick jag lite brunt koagolerat blod typ bara några millimeter stora "prickar" på papperet. Idag onsdag eftermiddag har jag ljusrosa flytningar blandat med progesteronet och magen känns av lite mer :/. Har ett litet hematom men inget som skulle vara av mer allvarlig karaktär. Läkaren sa att jag kan blöda lite både brunt och rosa men blir det rött så ska jag höra av mig. USCH hur stillar jag neverna? Gråtit ut till min chef idag och berättat hur paj jag är. Dags att ta lite ledigt här och där låter det som för mig. :( Mår så kasst. Någon av erfarenhet?

• ttcjuliaa
    Nanathalie skrev 2025-10-22 16:39:23 följande:

Fint ultraljud idag där allt ser perfekt ut. Kunde inte bli lyckligare. Flyttad från 30/5 till 27/5 så 8+6 idag! Nu ska jag boka privat nipt till 11+. ❤️ Så tacksam över att vår lille superhjälte fortsätter må bra och trivas i kroppen trots allt kaos.

Åh så skönt att höra! Måste varit en lättnad Hjärta
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜