• Skipper123

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej, har bf  3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL  🌸
    V. 6+0
    Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸

Skriv gärna bf-datum 🥰
  • Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜
  • yny

Jösses Nanathalie, det låter ju helt vansinnigt! 
    Men så underbart att det såg bra ut idag på ultraljudet! Vilka krigare ni är, både lilla bebisen och du! 💪💕

• Miniblomma
    Nanathalie skrev 2025-10-22 16:39:23 följande:

Fint ultraljud idag där allt ser perfekt ut. Kunde inte bli lyckligare. Flyttad från 30/5 till 27/5 så 8+6 idag! Nu ska jag boka privat nipt till 11+. ❤️ Så tacksam över att vår lille superhjälte fortsätter må bra och trivas i kroppen trots allt kaos.

Åååh, vad underbart! Håller verkligen tummarna att det fortsätter på rätt väg nu ❤️ Vilken liten kämpe!

Gjorde första ultraljudet idag och allt såg fint ut här också, så jag är otroligt lättad 😍 var så nervös att jag skakade en halvtimme innan, men nu kan jag andas ut lite efter att ha sett hjärtslagen. Lillen mättes till 10+0 och jag har utifrån min uppskattade ägglossning räknat 10+1 så det stämmer bra också. Fick också lite spontant göra NIPT på platsen i och med att jag precis passerat 10 fullgångna veckor och det känns lätt värt de 10 tusen kronorna (inklusive ultraljudet), faktiskt! Tacksam att privata vården finns!
  • yny

Någon mer som upplever att illamåendet och den nedsatta aptiten har börjat vända..?
    Har inte känt illamående sen i måndags. Och nu upplever jag att min aptit också är betydligt bättre (har knappt kunnat äta innan) sen ett par dagar.

Har fortfarande ömma bröst och tröttheten sitter i så har ju symtom fortfarande. Såg ju även ett tickande hjärta i fredags. 

Meeeeen såklart blir man lite orolig..
    Är i 9+5 idag.

Kan det vända såhär tidigt? Missförstå mig rätt, det är såklart väldigt skönt att slippa må illa men man oroar sig ju för att något ska vara fel (denna ständiga oro...).

• Miniblomma
    yny skrev 2025-10-23 18:11:46 följande:

Någon mer som upplever att illamåendet och den nedsatta aptiten har börjat vända..?
    Har inte känt illamående sen i måndags. Och nu upplever jag att min aptit också är betydligt bättre (har knappt kunnat äta innan) sen ett par dagar.

Har fortfarande ömma bröst och tröttheten sitter i så har ju symtom fortfarande. Såg ju även ett tickande hjärta i fredags. 

Meeeeen såklart blir man lite orolig..
    Är i 9+5 idag.

Kan det vända såhär tidigt? Missförstå mig rätt, det är såklart väldigt skönt att slippa må illa men man oroar sig ju för att något ska vara fel (denna ständiga oro...).

Mitt illamående blir bara värre just nu (10+2), men har en kompis vars illamående försvann helt och plötsligt i vecka 8 och allt gick bra, så det är nog som med allt annat extremt individuellt 😊 
  • Skipper123

Jag kräks till och från fortfarande, mitt går i vågor från dag till dag. Men släpper aldrig. Är tyvärr mest sängliggandes då jag är oerhört trött och energilös också, kväljer så fort jag är uppe och gär saker. Är andfådd och yrsel med, känner mig verkligen sjuk denna graviditet. Är det åldern tro? Eller något underliggande? Oroad faktiskt

Imorse gjordes KUB ultraljud, bebis låg mest stilla och sov. Rörde sig litegrann men oj så häftigt det är att se bebis på skärmen såhär, blir så verkligt varje gång 😍.

Jag har ett myom som gjorde att hon fick gå lite högre upp med apparaten och liksom rikta den nedåt för att se bebis ordentligt, det gjorde att bilderna blev lite oskarpa tyvärr men syns ju vad det är iaf 😁

Framåt två dagar, 12+6 istället för 12+4. 
    Bakåt liggande moderkaka som tur är, så inte tidigare ärrvävnad från snitt samt myom stör moderkakan.

Tror hon råkade eventuellt försäga sig, för hon sa "han" en gång, jag frågade om hon kunde se kön och det kunde hon se sa hon men hon får inte berätta för oss såhär tidigt.

Vi fick låg risk på samtliga trisomier. Siffran låg på runt 1:1300, någonting sånt. (Är 38 år).

• RainbowFamilyDreams

Jag har varit hemma två dagar från jobbet. Trött, molande värk, ont i huvudet och hungrig konstant! 
    Tycker mina bröst har känts mindre senaste dagarna. Dock tycker jag att jag har mindre energi nu än vad jag haft på alla dessa veckor, huvudvärk, hunger men inte direkt supersugen på något men ändå hungrig HELA tiden. Mycket molande värkar. Känner inte igen mig själv riktigt :) har mindre tålamod och lättare irriterad och jag är känd för att ha världens bästa tålamod haha.

Har också haft lite spottings i veckan efter VUL i söndags och efter jag har varit ute på promenad. Jag har ett litet hematom som kan orsaka lätta blödningar och att kommer det brunt och ljusrosa är det lugnt sa dem , men ska höra av mig om det kommer blod.Tar progesteron extra och har tagit två vagitorier om dagen i 7 veckor så det påverkar mig säkert också med allmäntillståndet (gjort en FET via IVF, är i samkönat förhållande). Känns jobbigt att behöva vänta till Nipt den 11 november för nästa VUL men om inget börjar bli mer ihållande rött får man försöka inte noja för mycket kanske. Man är ju expert på att analysera varje litet symtom.

Miniblomma skrev 2025-10-23 23:23:55 följande:
    Mitt illamående blir bara värre just nu (10+2), men har en kompis vars illamående försvann helt och plötsligt i vecka 8 och allt gick bra, så det är nog som med allt annat extremt individuellt 😊 
  • Anonym (Nilo)

Hej! Jag har följt tråden ett tag men inte valt att skriva förrän nu pga oro för missfall och MA. Jag plussade  den 11/9 redan fem dagar innan BIM och har vetat om det väldigt länge. Jag är idag i vecka 10 (9+6) och har BF den 25 Maj. Glad

Jag är 25 år och detta är mitt första barn och jag har haft det jobbigt med denna konstanta oro över missfall/MA vilket jag förstått är vanligt men fy så jobbigt. Jag har överanalyserat varje litet symtom, googlat alldeles för mycket och nästan blivit galen av det haha. Det är bättre nu men fram till vecka 8 var det brutalt. Har inte mitt första ultraljud förrän 14/11 där jag hoppas på att se ett tickande hjärta. 

Grattis till er alla som plussat och jag skickar en stor kram till er vars graviditet slutade i missfall.Hjärta

• Miniblomma
    Anonym (Nilo) skrev 2025-10-26 20:17:14 följande:

Hej! Jag har följt tråden ett tag men inte valt att skriva förrän nu pga oro för missfall och MA. Jag plussade  den 11/9 redan fem dagar innan BIM och har vetat om det väldigt länge. Jag är idag i vecka 10 (9+6) och har BF den 25 Maj. Glad

Jag är 25 år och detta är mitt första barn och jag har haft det jobbigt med denna konstanta oro över missfall/MA vilket jag förstått är vanligt men fy så jobbigt. Jag har överanalyserat varje litet symtom, googlat alldeles för mycket och nästan blivit galen av det haha. Det är bättre nu men fram till vecka 8 var det brutalt. Har inte mitt första ultraljud förrän 14/11 där jag hoppas på att se ett tickande hjärta. 

Grattis till er alla som plussat och jag skickar en stor kram till er vars graviditet slutade i missfall.Hjärta

Grattis till graviditeten och välkommen till tråden! ❤️

Det är riktigt jobbigt med den oron, det är det verkligen. i början satt jag och stirrade på den där ?miscarriage probability chart? varje dag för att se hur missfallsrisken sjönk. Nu är det uppe i nästan 98% chans att det går bra och jag blir lite lugnare ju längre tiden går - men oron finns fortfarande där. 97,4% är det för vecka 9+6. Tror och hoppas att det kommer att se fint ut för dig på ultraljudet ❤️ Det går trots allt bra i de flesta fallen.

Vad har du för symtom?

Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜