• Skipper123

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej, har bf  3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL  🌸
    V. 6+0
    Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸

Skriv gärna bf-datum 🥰
  • Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜
  • Björken88
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-11-04 07:58:14 följande:

Heja er alla här! Jag såg ett hjärta picka i vecka 8+4.Samma dag som det vaginala ultraljudet där så började jag få lite bruna spottings på kvällen. Det kom och gick hela veckan sen, mest i små omgångar lite koagulerat , nån gång lätt ljusrosa men aldrig blod. Det upphörde exakt efter en vecka: Jag har ett mini hematom på 1 cm så vet inte om det kan ha varit det eller något vid VUL som irriterade. Hade lite mensliknande ont då ocksåZ men försvunnit nu. Slutat med progesteronet helt sen 5 dagar och ingen blödning. Men är så rädd för MA.. Är idag i vecka 10+6 och ska göra Nipt om vecka, vecka 11+6. Så då ska vi göra nästa ultraljud också. Är så nervös inför att inte där ska finnas ett hjärta slå pga mina spottings.. men vet att risken är låg när man väl sett ett hjärta slå<3 heja er alla och lycka till med allting <3

Håller tummarna för dig att allt ser bra ut🥰
  • Haringenfantasinuheller

Så roligt att läsa era uppdateringar. Jag har kub idag med skräckblandad förtjusning. Jag tror ju att jag har känt sprattel då o då (är ju också fjärde barnet). Min fyra åring har sagt att jag har en bebis i magen innan jag ens själv visste. Jag har inte sagt något. 
    Vi har ju sett ett hjärta slå men den där känslan att man ska ligga där och hjärtat har slutat slå verkar aldrig bli lättare. Jag äter fortfarande illamående medicin och ska göra i 12 veckor. Får lätt huvudvärk och är konstant täppt i näsan. Kan inte dricka ett glas vatten utan att behöva gå på toa 😂

Ni som väntar på svar är det på Nipt? För KUB får man väl veta på plats? Det sägs att om Papp-a (heter det så?) är låg så är det troligt att det är en pojke, men om det är sant vet jag inte.

Idag är jag enligt förra kub (som var förtidigt) i 13+0

• Anonym (Nilo)
    Haringenfantasinuheller skrev 2025-11-04 11:31:18 följande:

Så roligt att läsa era uppdateringar. Jag har kub idag med skräckblandad förtjusning. Jag tror ju att jag har känt sprattel då o då (är ju också fjärde barnet). Min fyra åring har sagt att jag har en bebis i magen innan jag ens själv visste. Jag har inte sagt något. 
    Vi har ju sett ett hjärta slå men den där känslan att man ska ligga där och hjärtat har slutat slå verkar aldrig bli lättare. Jag äter fortfarande illamående medicin och ska göra i 12 veckor. Får lätt huvudvärk och är konstant täppt i näsan. Kan inte dricka ett glas vatten utan att behöva gå på toa 😂

Ni som väntar på svar är det på Nipt? För KUB får man väl veta på plats? Det sägs att om Papp-a (heter det så?) är låg så är det troligt att det är en pojke, men om det är sant vet jag inte.

Idag är jag enligt förra kub (som var förtidigt) i 13+0

Vad kul! hoppas allt går toppen på ditt KUB idag 🙏 uppdatera gärna om du känner för det sen efteråt!! 

Allt gick toppen idag. Lågrisk på allt. Ett tickande hjärta och en envis bebis som knappt gick att få en profilbild på. Men vi fick två bilder gratis för att det bara är ansiktet man ser 😅 Vi blev flyttade från 11maj till bf 14 maj 🥰

• Miniblomma

Åh, vad roligt att höra om er alla! Och tack för grattis gällande NIPT-testet ❤️ Hoppas att det fortsätter att regna goda besked för alla som väntar nu!

Idag fick vi reda på könet - och vi väntar en dotter! Blev otroligt förvånad, för magkänslan var så stark att det skulle bli en pojke och pojknamn är vi helt överens om. Tjejnamn blir en helt annan diskussion haha! Vi är oavsett jätteglada ❤️ Det ska bli så spännande att se vad hon får från mig och vad hon får från sambon ❤️

• Skipper123

Hej allesammans!
    Så roligt att läsa alla uppdateringar och positiva besked 😁♥️🙌

Jag är i vecka 14+6 och är fortfarande förlamande trött, illamående men kräks knappt längre, bara mindre mängder nu, kväljer dock av dofter mest hela dagarna ????

Är törstig men det tar emot att dricka vätska och det måste vara något kolsyrat eller mjölk, vatten får INTE!
    Äter men rätt små portioner. Tuggar gärna på Lakrits då och då fär illamåendet. Äter Xenova nu, maxdos men tycker mig inte bli hjälpt emot själva illamåendet som hänger i konstant.

Har drabbats av hemsk lägesyrsel och värre tinnitus än jag redan hade. Känns som att jag åkt på kristallsjukan mitt i allt, men vet ju inte. Åker karusell om dagarna. 
    Är andfådd för minsta rörelser, både matt i kropp och hjärna.

Nog mer öm i brösten nu och det känns att dem blir tyngre, jag går nuförtiden gärna bh-lös på senare år och känner att jag kanske behöver införskaffa något lätt utan bygel som lyfter lite för stöd. 

Sen har jag fått en mage nu, inte stor men det syns nog att jag är gravid. Hade redan mage innan med 3 graviditeter i bagaget och delade magmuskler, otränad och så och det är tydligt vilken skillnad det därför visar sig och känns från första graviditeten i ungdomen och denna sista nu. 

Tänkte man kunde ladda upp bild på magen men det krånglar för mig att ladda upp bilder här, funkar en gång bara, får inte till det. Lite synd då jag tycker det kan vara roligt och spännande med delning av våra bilder typ från ultraljud, magar, bebissaker osv.. men men. Jäkla familjeliv att krångla ????😂

Ja, det var symtomens utveckling det, nästa "milstolpe" och mål att se fram emot är att få se bebis igen på RUL, som vi har tid för den 8 December, känns som en evighet..

Vi har tagit reda på kön med alla våra barn och tänkte att om vi kan hålla oss ifrån att ta reda på kön så ska vi försöka göra annorlunda denna gång och vänta till förlossningen, det blir även en "extra 🥕" inför värkarbetet och så 🥹 Spännande!!

Jag har idag bytit från landstingets mödravård till privat mödravård och det känns som en lättnad och en tyngd som lyft från mina axlar eftersom jag vid min förra graviditet och i samband med kejsarsnitt och efteråt blev oerhört illa behandlad inom vården, det var extremt smärtproblematik, känselbortfall och blåsrubbningar bl.a. och fick inte hjälp i vården, blev istället ignorerad, nonchalerad, illa och otrevligt bemött, förminskad och misstrodd. Det fick än värre konsekvenser för oss som vi tillslut med lång kamp lyckats besegra och ta och ur. 

Jag känner mig absolut inte trygg med att föda på vår ort efter detta utan vi har bestämt att åka till ett annat närliggande sjukhus när det är dags. Helst vill jag ha en igångsättning i fullgången tid men det får vi se om vården kommer att låta oss landa i. 

Kikar in och skriver en rad snart igen här i forumet och följer med och läser trådarna 😍🌟🙏

Kram till er alla! 
    .

• Nanathalie

Hej tjejer!
    Jag gick idag in i vecka 12, 11+0. Onsdag nästa vecka har vi nipt ❤️
    Under 10+ avtog mitt illamående vilket har varit extremt tacksamt då jag mått uselt innan. Tror dock det beror en aning på att jag först väntade 2 och nu 1, att det tog tid för kroppen att förstå det. Väldigt skönt att slippa må så dåligt iallafall.

Glad att höra om fina nipt resultat ❤️ Jag tror vi väntar en pojke men vi får väl se! Ska bli otroligt spännande men känner också en liten oro kring att något kanske är fel med den lille med tanke på allt den gått igenom. Bara att hålla tummarna. Tiden har faktiskt gått rätt snabbt fram tills nu, nipt känns som en hel evighet bort även om det är mindre än en vecka.

Jag har också kristallsjukan! Haft det i omgångar genom livet men nu är den tillbaka. Riktigt jobbigt faktiskt.

Glad att följas åt❤️

• Skipper123

Åh, hur är din kristallsjuka?
    Jag vet inte om det är vad jag har men det verkar ju högst sannolikt när jag läser om det. Är det något du kan göra för att lätta på symptomen? 🙏

• Björken88

Vill bara dela med mig av att resultatet från Nipt testet kom igår-och vi väntar en frisk liten flicka 🥹♥️

Är så tacksam att min kropp kunnat skapa detta liv och bära, trots min ålder och att barnet är friskt! Jag har verkligen inte tagit det för givet och vet många som kämpat och kämpar🥺♥️
    Imon går jag in i vecka 14🥰

Försöker få tag i min barnmorska nu för jag har till och från haft det lite kämpigt med huvudvärk. Den sorten jag kunde få i samband inför mensen ibland. Så jag skulle säga hormonerna som spökar. Den är rätt kraftig och gör det svårt för mig att sova. Så jag har tagit alvedon men vill absolut inte ta det för mycket.
    Nån annan som kan relatera och vad har ni gjort? 🌸

Björken88 skrev 2025-11-07 10:39:54 följande:

Vill bara dela med mig av att resultatet från Nipt testet kom igår-och vi väntar en frisk liten flicka 🥹♥️

Är så tacksam att min kropp kunnat skapa detta liv och bära, trots min ålder och att barnet är friskt! Jag har verkligen inte tagit det för givet och vet många som kämpat och kämpar🥺♥️
    Imon går jag in i vecka 14🥰

Försöker få tag i min barnmorska nu för jag har till och från haft det lite kämpigt med huvudvärk. Den sorten jag kunde få i samband inför mensen ibland. Så jag skulle säga hormonerna som spökar. Den är rätt kraftig och gör det svårt för mig att sova. Så jag har tagit alvedon men vill absolut inte ta det för mycket.
    Nån annan som kan relatera och vad har ni gjort? 🌸

Den här veckan har jag vaknat med extrem huvudvärk, nästintill migrän! Jag jobbar skift och kan sova ut på kvällsveckorna. Men jag har druckit vätskeersättning, ibland en andra omgång efter ett tag och haft en värmepåse i nacken och sen bytt till pannan. Det har fått huvudet att slappna av tror jag. Ibland har jag varit tvungen att ta en alvedon också. Men det här har fungerat för mig. Nu tar jag vätskeersättning så gott som varje dag och innan jag går och lägger mig. 
    Idag vaknade jag upp utan huvudvärk.
  • Björken88
    Haringenfantasinuheller skrev 2025-11-07 12:43:09 följande:
     Den här veckan har jag vaknat med extrem huvudvärk, nästintill migrän! Jag jobbar skift och kan sova ut på kvällsveckorna. Men jag har druckit vätskeersättning, ibland en andra omgång efter ett tag och haft en värmepåse i nacken och sen bytt till pannan. Det har fått huvudet att slappna av tror jag. Ibland har jag varit tvungen att ta en alvedon också. Men det här har fungerat för mig. Nu tar jag vätskeersättning så gott som varje dag och innan jag går och lägger mig. 
    Idag vaknade jag upp utan huvudvärk.
    Då är jag inte ensam, ska testa köpa vätskeersättning och se om det hjälper. Pratade med barnmorskan iaf och hon sa de va ingen fara att ta alvedon. Men att det är viktigt att tänka på vätskan och mellanmål för att hjälpa kroppen🌸
  • Nanathalie
    Björken88 skrev 2025-11-07 12:55:13 följande:
    Då är jag inte ensam, ska testa köpa vätskeersättning och se om det hjälper. Pratade med barnmorskan iaf och hon sa de va ingen fara att ta alvedon. Men att det är viktigt att tänka på vätskan och mellanmål för att hjälpa kroppen🌸
    GRATTIS till fint nipt och lilltjejen❤️❤️❤️ helt fantastiskt! Jag har också huvudvärk... Längesedan jag hade sån smärra i huvudet. Har migrän i grunden och den enda behandling som fungerat är botox (egenfinansierat) och nu har botoxen gått ur. Kan ju inte heller fylla på när jag är gravid. Halvtaskig kombo, men bara att kämpa på!!
  • Nanathalie
    Skipper123 skrev 2025-11-07 09:39:23 följande:

Åh, hur är din kristallsjuka?
    Jag vet inte om det är vad jag har men det verkar ju högst sannolikt när jag läser om det. Är det något du kan göra för att lätta på symptomen? 🙏

Denna gången ger den mig känslan av framåt- eller bakåtkullerbyttor om jag tittar neråt eller uppåt. Igårkväll låg jag i sängen och skulle hämta en sak i sängbordslådan, lutade mig lite lätt över kanten och det kändes som om hela rummet välte ner mot golvet. Tog panikartat tag i lakanet för att inte ramla framlänges. Det är ju helt sjukt konstigt alltihop. Jag har varit inlagd med godartad lägesbetingad yrsel i 4 dagar på strokeavdelning senast i maj, då kunde jag varken stå eller gå utan att ramla. Allt detta pga några jävla kristaller i innerörat. Blir så trött!!
  • Björken88
    Nanathalie skrev 2025-11-07 16:30:33 följande:
    GRATTIS till fint nipt och lilltjejen❤️❤️❤️ helt fantastiskt! Jag har också huvudvärk... Längesedan jag hade sån smärra i huvudet. Har migrän i grunden och den enda behandling som fungerat är botox (egenfinansierat) och nu har botoxen gått ur. Kan ju inte heller fylla på när jag är gravid. Halvtaskig kombo, men bara att kämpa på!!
    Tack fina du♥️ Är så glad att lilltösen mår bra🥰
    Nu längtar jag till KUB som ska göras nästa vecka. Vi gör den för bilderna och för att få se vår flicka igen! Sen nu när vi vet flickan mår bra så ska det bli lite kul att ändå se vad resultatet på kuben blir, ren nyfikenhet 😁

Oj va jobbigt det låter du har det, stackare😔 Har inte vården något som kan hjälpa dig? Tänker om du har botox är det spänningar som är grunden till huvudvärken så kanske massage och avslappningsövningar hjälper? Jag får ursäkta mina amatörmässiga råd i förväg 🌸
  • Skipper123

Stort grattis till bra svar på NIPT och flickan i magen! 😍

Idag går jag in i vecka 16, ???? Fjärde månaden och 2a trimestern redan, helt galet! Ändå tycker jag tiden går så sakta!! 🥲

Lyssnar rätt ofta på hjärtljuden med vår angelsound. En trygghet att ha hemma. 

Längtar tills jag känner sparkar och längtar till RUL ???? 

Trevlig helg allesammans! 

• Nanathalie
    Björken88 skrev 2025-11-08 05:47:36 följande:
    Tack fina du♥️ Är så glad att lilltösen mår bra🥰
    Nu längtar jag till KUB som ska göras nästa vecka. Vi gör den för bilderna och för att få se vår flicka igen! Sen nu när vi vet flickan mår bra så ska det bli lite kul att ändå se vad resultatet på kuben blir, ren nyfikenhet 😁

Oj va jobbigt det låter du har det, stackare😔 Har inte vården något som kan hjälpa dig? Tänker om du har botox är det spänningar som är grunden till huvudvärken så kanske massage och avslappningsövningar hjälper? Jag får ursäkta mina amatörmässiga råd i förväg 🌸
    Alla råd är bra ❤️ Har dock testat allt och det enda som fungerar är botox. Jag har huvudvärk i pannan tinningarna och runt ögonen (ögonbryn mm). Massage är skönt för stunden men är så öm att det känns som om jag har blåmärken i hela pannan. Otroligt jobbigt. 😔
  • Annpor
    Kul att kika in här efter lite frånvaro. Känt att jag behövt avskärma mig lite från andras graviditeter och ta hand om min egen lite så att säga. Tror att när man varit med om förluster försöker skydda sig själv lite. Besökte kyrkogården igår och berättade för vår son, som snart skulle blivit två år att han ska bli storebror. Så overkligt att sätta ord på det hos honom. Inte vågat säga det högt till någon än, förutom min man såklart. 

I alla fall kul att läsa ikapp lite och att flera av er väntar små tjejer. Så mysigt! Vore kul senare att sammanställa lite hur många av oss som väntar flickor kontra pojkar. Funderar över ni som gjort NIPT, hur lång svarstid var det? Fick ni svar hem i brevlådan eller hur funkade det? Vi har NIPT på måndag, regionen väljer att gå in och betala det för oss, pga anamnes vilket vi är så tacksamma för. Fint att läsa att allt verkar fortlöpa för oss alla i gruppen, trots lite illamående, trötthet, hunger etc som jag läst att flera av er upplever. Hang in there mamas! ❤️
  • Miniblomma

Stort grattis till det fina resultatet på NIPT-testet, Björken88! ❤️ Kul att du också väntar en dotter!

Annpor, håller verkligen tummarna att allt går bra för dig framöver ❤️ fint att berätta för storebror, men förstår att det är riktigt tungt att han inte kunde få det beskedet ovan jorden. Kramar ❤️

Som svar på din fråga vet jag bara hur det var på den privata kliniken jag var på, men NIPT-resultatet skulle ta 10-14 dagar och de skulle ringa oavsett resultat. För mig tog det 12 dagar (inklusive fyra helgdagar) innan telefonen ringde. Det ska vara ett och samma ställe i landet som genomför alla NIPT-analyser, så svarstiden borde vara ungefär densamma, tänker jag.

Vilken vecka är du i och hur mår du, Annpor? ❤️

• Björken88
    Skipper123 skrev 2025-11-08 11:36:22 följande:

Stort grattis till bra svar på NIPT och flickan i magen! 😍

Idag går jag in i vecka 16, ???? Fjärde månaden och 2a trimestern redan, helt galet! Ändå tycker jag tiden går så sakta!! 🥲

Lyssnar rätt ofta på hjärtljuden med vår angelsound. En trygghet att ha hemma. 

Längtar tills jag känner sparkar och längtar till RUL ???? 

Trevlig helg allesammans! 

Tack snälla🥰🌸

Hah ja sjukt hur tiden både kan gå snabbt och sakta på en och samma gång😅♥️
  • Björken88
    Annpor skrev 2025-11-08 23:17:50 följande:
    Kul att kika in här efter lite frånvaro. Känt att jag behövt avskärma mig lite från andras graviditeter och ta hand om min egen lite så att säga. Tror att när man varit med om förluster försöker skydda sig själv lite. Besökte kyrkogården igår och berättade för vår son, som snart skulle blivit två år att han ska bli storebror. Så overkligt att sätta ord på det hos honom. Inte vågat säga det högt till någon än, förutom min man såklart. 

I alla fall kul att läsa ikapp lite och att flera av er väntar små tjejer. Så mysigt! Vore kul senare att sammanställa lite hur många av oss som väntar flickor kontra pojkar. Funderar över ni som gjort NIPT, hur lång svarstid var det? Fick ni svar hem i brevlådan eller hur funkade det? Vi har NIPT på måndag, regionen väljer att gå in och betala det för oss, pga anamnes vilket vi är så tacksamma för. Fint att läsa att allt verkar fortlöpa för oss alla i gruppen, trots lite illamående, trötthet, hunger etc som jag läst att flera av er upplever. Hang in there mamas! ❤️
    Jag gjorde nipt privat då jag anser de som erbjuds av regionen blir för sent och om det skulle visa på komplikationer så är jag långt gången om man behöver ta ett tufft beslut. 
    Men iaf för mig skulle det ta 5-7 arbetsdagar, det tog bara 5 arbetsdagar innan jag fick svar. Barnmorskan skrev ett sms att hon fått provet tillbaka och allt såg bra ut och att jag skulle bekräfta jag sett det så skulle hon skicka ut svaret i ett mail. Detta för att sambon skulle få chans tillsammans med mig kolla könet♥️ Vilket va fint🌸
    Men gör man via regionen så har jag hört det kan ta upp till 3veckor att få svar... 
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 &#x1F463;&#x1F49C;