• Skipper123

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej, har bf  3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL  🌸
    V. 6+0
    Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸

Skriv gärna bf-datum 🥰
  • Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜
  • Junieverse

Så kul att läsa ikapp lite här inne och höra om alla ❤️ 
    För mig går tiden rätt långsamt, mår fortfarande illa ibland och kräks men har ökat min dos av xonvea så det är ändå helt ok. lite ömma bröst fortfarande men har haft pyttelite mer energi några dagar 🙏🏻

Förra veckan var var vi på inskrivning hos barnmorskan och det kändes lite som en milstolpe 😍! Kub bokat till 19/11 vilket känns som en evighet bort, kommer vara 13+0 då. Har bokat ett uppföljande besök på kliniken där jag gjort mina tidiga VUL för få råd ang medicin och om jag får börja träna osv och hoppas få se en pigg och levande bebis då 🙏🏻

Heja oss som kämpar på 😅

• Siripiri
    yny skrev 2025-10-30 12:23:51 följande:
    10+5 idag
    Hade också varierande symptom från dag till dag, så förstår oron! Blev flera tidiga UL. Men är vecka 23 nu och det buffas mot min urinblåsa medan jag skriver detta så försök hålla uppe modet ♥️ 
  • Miniblomma
    Björken88 skrev 2025-10-30 16:07:28 följande:

Hej alla fina🌸Nu idag har jag varit och gjort Nipt test och fått se lilla bebis♥️ Allt såg fint ut och hjärtat slog för fullt och den lilla for runt i magen så de va svårt för barnmorskan hade svårt att få bra bilder, men vi lyckades♥️
    Jag trodde jag var i v 11 (10+3) men enligt vad barnmorskan kunde se va jag i v 12 (11+5) 🥰 så ganska mycket längre gången än va jag trott 😁
    Nu håller vi tummar och tår att bebis är fullt frisk och vi får svar om det plus könet om ca 1 vecka🥰

Åh, vad spännande! Grattis till fint ultraljud ❤️ Det var ju långt längre än beräknat dessutom! Väntar också på NIPT-svar som bör komma någon gång nästa vecka och vi valde också att ta med könet som i princip kom gratis med paketpris med ultraljudet. Körde ni ?baspaketet? med de tre vanligaste trisomierna eller utökat med könskomosomavvikelser osv? Och hoppas ni lite extra på något av könen? 🥰
  • Björken88
    Miniblomma skrev 2025-10-30 19:03:33 följande:
    Åh, vad spännande! Grattis till fint ultraljud ❤️ Det var ju långt längre än beräknat dessutom! Väntar också på NIPT-svar som bör komma någon gång nästa vecka och vi valde också att ta med könet som i princip kom gratis med paketpris med ultraljudet. Körde ni ?baspaketet? med de tre vanligaste trisomierna eller utökat med könskomosomavvikelser osv? Och hoppas ni lite extra på något av könen? 🥰
    Tack snälla du🥰 Ja verkligen mycket längre än trott😅
    Vad spännande hoppas vi ni får ett bra resultat♥️
    Ja vi tog baspaketet med de 3 trisomierna plus könskromosomavvikelse och sen att vi ska få reda på könet. 6500kr, vad kostade ert? 
    Haha ja jag kanske önskar lite mer en flicka då det bara fötts pojkar av mina syskonbarn, så en flicka hade vart fint. Mannen önskar kanske lite mer en pojk men givetvis är vi bara glada oavsett kön om barnet är friskt♥️ Ni då? 🌸
  • Miniblomma
    Björken88 skrev 2025-10-31 08:39:23 följande:
    Tack snälla du🥰 Ja verkligen mycket längre än trott😅
    Vad spännande hoppas vi ni får ett bra resultat♥️
    Ja vi tog baspaketet med de 3 trisomierna plus könskromosomavvikelse och sen att vi ska få reda på könet. 6500kr, vad kostade ert? 
    Haha ja jag kanske önskar lite mer en flicka då det bara fötts pojkar av mina syskonbarn, så en flicka hade vart fint. Mannen önskar kanske lite mer en pojk men givetvis är vi bara glada oavsett kön om barnet är friskt♥️ Ni då? 🌸

Ja, håller alla tummar jag har för oss! ❤️

I vår region är det förhållandevis tokdyrt med någonting mer än baspaketet (på 4500 tror jag) och ultraljud kostade 1600 kronor. Vi tog allt som gick att testa och fick då paketpris på 10.000 ungefär, inklusive ultraljudet. Så definitivt dyrt, men värt det alla dagar i veckan känner jag. Jag har i närtid fått höra flera historier om vänner/anhöriga som fått jättefint resultat på KUB och sedan har barnet ändå fötts med kromosomfel som lätt hade upptäckts med NIPT, så om inte annat är det värt det för orons skull 😅 NIPT görs inte här om man inte får dåligt resultat på KUB.

Magkänslan säger kille och vi har killnamn bestämt (även mellannamnen färdigt) så det blir något mer opraktiskt med en tjej på det sättet - men annars spelar det verkligen ingen roll. Sambon är bara lite mer nervös för hur det ska gå att uppfostra en tjej iom att han bara vuxit upp med killar och ju inte är tjej själv 🤣 Kommer verkligen att sväva på moln om de ringer och säger att sannolikheten är låg ❤️ och blir helt ärligt CHOCKAD om det visar sig vara en tjej haha!

• Anonym (Nilo)

Har vi några uppdateringar här? Hur går det för er alla? 

Själv går jag i den eviga väntan på mitt första ultraljud som är den 14/11. Går in i vecka 12 imon och jag börjar dessutom se en liten bump nu också vilket är så otroligt kul! Uppdatera mig gärna hur ni mår och hur det går för er. Skriv av er om det behövs! 🥰

• Miniblomma

Idag ringde telefonen med svar på NIPT-testet, som jag hållit andan för sedan det togs, och det visade på låg sannolikhet på alla kromosomavvikelser! Kan fortfarande knappt tro det och jag är så lättad. Svaret gällande kön skulle de skicka på mail så att jag och sambon kan öppna tillsammans, men det har ännu inte kommit. En spännande överraskning väntar med andra ord, men vi har fått reda på det viktiga och det är ju att barnet till allra största sannolikhet är helt friskt ❤️

Imorgon är det vecka 12+0 för mig och de senaste dagarna har illamåendet lugnat ner sig något, även om det fortfarande finns där. Jag känner också nu var livmodern är, vilket känns både konstigt och häftigt. Det ska bli riktigt spännande att se magen växa mer än tillfälligt av all gasighet 🤣 Kissar stup i kvarten (blir verkligen panikkissnösig på en gång), kan inte äta så mycket annat än kolhydrater, är förlamande trött konstant och flämtar som en mops vid minsta ansträngning, men annars rullar det på! 

Jag är också nyfiken på hur det går för er andra och vilken vecka ni är i nu ❤️

• RainbowFamilyDreams

Heja er alla här! Jag såg ett hjärta picka i vecka 8+4.Samma dag som det vaginala ultraljudet där så började jag få lite bruna spottings på kvällen. Det kom och gick hela veckan sen, mest i små omgångar lite koagulerat , nån gång lätt ljusrosa men aldrig blod. Det upphörde exakt efter en vecka: Jag har ett mini hematom på 1 cm så vet inte om det kan ha varit det eller något vid VUL som irriterade. Hade lite mensliknande ont då ocksåZ men försvunnit nu. Slutat med progesteronet helt sen 5 dagar och ingen blödning. Men är så rädd för MA.. Är idag i vecka 10+6 och ska göra Nipt om vecka, vecka 11+6. Så då ska vi göra nästa ultraljud också. Är så nervös inför att inte där ska finnas ett hjärta slå pga mina spottings.. men vet att risken är låg när man väl sett ett hjärta slå<3 heja er alla och lycka till med allting <3

• yny
    Miniblomma skrev 2025-11-03 21:59:59 följande:

Idag ringde telefonen med svar på NIPT-testet, som jag hållit andan för sedan det togs, och det visade på låg sannolikhet på alla kromosomavvikelser! Kan fortfarande knappt tro det och jag är så lättad. Svaret gällande kön skulle de skicka på mail så att jag och sambon kan öppna tillsammans, men det har ännu inte kommit. En spännande överraskning väntar med andra ord, men vi har fått reda på det viktiga och det är ju att barnet till allra största sannolikhet är helt friskt ❤️

Imorgon är det vecka 12+0 för mig och de senaste dagarna har illamåendet lugnat ner sig något, även om det fortfarande finns där. Jag känner också nu var livmodern är, vilket känns både konstigt och häftigt. Det ska bli riktigt spännande att se magen växa mer än tillfälligt av all gasighet 🤣 Kissar stup i kvarten (blir verkligen panikkissnösig på en gång), kan inte äta så mycket annat än kolhydrater, är förlamande trött konstant och flämtar som en mops vid minsta ansträngning, men annars rullar det på! 

Åh så härligt med positiva besked! 😍 

Jag är i 11+3 idag och symtomen kommer och går verkligen. Får fortfarande ett lätt illamående på morgonen/förmiddagen och ibland även på kvällarna. Det verkar hänga ihop mycket med sömnkvalitet, den är ju ganska ofta sisådär med 2-åringen. Är fortfarande väldigt trött och behöver också kissa HELA tiden och flera gånger på nätterna. Känner igen det där med att bli akut kissnödig! 
    Jag kan också känna livmodern när jag känner på nedre delen av magen nu :) Det tolkar jag som ett gott tecken, att livmodern växer! 

Någon mer som har haft otur med sjukdomar? Jag är inne på min 4:e förkylning sen plusset! Känner mig helt knäckt av det. Blir ordentligt sjuk också, det sätter sig i bihålorna direkt (vilket jag vet är vanligt som gravid). Det är ju 100% sonen som drar hem virus från förskolan 🥲 Men det är riktigt jobbigt att vara sjuk hela tiden och behöva sjuka sig från jobbet så ofta.

Har mitt KUB-ultraljud den 18/11 så är fram emot det med skräckblandad förtjusning.
  • Björken88
    Miniblomma skrev 2025-11-03 21:59:59 följande:

Grattis vad roligt att Nipt testet såg bra ut, så skönt för er🌸🥰Jag fortsätter vänta på svar här, vecka 13 (12+3) kommer tidigast torsdag annars senast månag! ????🥰
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 &#x1F463;&#x1F49C;